PracaGrupypl.praca.dyskusjeRe: Mam pomysl ale jak nie dac sie "wykolowac" › Re: Mam pomysl ale jak nie dac sie "wykolowac"
  • Data: 2004-01-15 17:55:21
    Temat: Re: Mam pomysl ale jak nie dac sie "wykolowac"
    Od: "Kamil" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > nie wiem jak jest u Ciebie w pracy ale u mnie ujawnienie takiej innowacji
    > jest obowiązkiem pracownika a nie jego łaską

    To nie do konca tak jest jesli juz uogolniac.Dla mnie jako HRowca wina lezy
    glownie po stronie pracodawcy. Chociaz zdecydowanie nie podba mi sie
    zapytanie Praisera, to jednak przyczyna pewnie lezy gdzies indziej. Nie
    nakazesz nigdy pracownikowi ujawniania innowacji z definicji. Jesli
    twierdzisz, ze tak jest, to zyjesz w iluzji. Mozna jednak pracownika sklonic
    do ich poszukiwania, ujawniania i wdrazania, ale zeby taka sytuacja miala
    miejsce, musza byc do tego zmotywowani:
    - poczuciem bezpieczenstwa
    - wlansnym polem decyzyjnosci i samodzielnosci
    - czynnikami finanansowymi proporcjonalnymi do generowanych
    zyskow/oszczednosci
    - innymi czynnikami pozafinansowymi, wspierajaca kultura firmy

    Jesli Praiserowi przyszla do glowy mysl o zabezpieczeniu sie, to znaczy ze
    pracuje w firmie, gdzie calkiem byc moze sytuacja nie sprzyja innowacjnosci
    i pracy dla wspolnego dobra. To czesta sytuacja.

    Z drugiej strony nawet przy sprzyjajacych warunkach sa ludzie, ktozy po
    prostu mają zyłke kretacza, wiec znow wina lezy po stronie pracodawcy, ze
    albo nie umie/nie chce tego zminic (lub nie widzi takiej potrzeby) lub ma
    zla polityke rekrutacyjna i przyjmuje lub pozstawia takich ludzi w swojej
    organizacji....

    Tak czy inaczej sprawa sproadza sie do zarządzania HRem w sposob daleko
    wykraczajacy poza kwestie placowe. Jest w sumie latwa do rozwiazania, ale
    wymaga wiedzy, nakladow, czasu i chceci. No i oczywiscie konieczna jest
    swiadomosc szefow, ze naklad poczyniony na tym polu zwroci csie chocby
    wlasnie na przykladzie zaproponowanych innowacji.