PracaGrupypl.praca.dyskusje › Lojalka....

  • 1. Data: 2002-07-02 18:57:49
    Temat: Lojalka....
    Od: "Marcin" <i...@W...pl>

    Witam,

    Mam takie pytanko - moze ktos sie z tym spotkal... Pracownik jest wysylany
    na jakies drogie szkolenie i w zamian za to zobowiazuje sie przepracowac w
    danej firmie np. 3 lata (to chyba max). Czy ewentualna kwota za szkolenie
    ktora ma byc zwrocona pracodawcy w przypadku zerwania takiej umowy ustawowo
    maleje z czasem czy moze jest zalezna tylko i wylacznie od spisanej umowy ??

    Pozdrawiam wszystkich,
    Marcin

  • 2. Data: 2002-07-02 19:52:46
    Temat: Re: Lojalka....
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    ustawowo
    > maleje z czasem czy moze jest zalezna tylko i wylacznie od spisanej umowy

    Całkiem niedawno ktoś wygrał w sądzie sprawę z firmą - właśnie o te koszty
    szkolenia. Nie znajdę tego raczej, ale spytaj na prawie.

    Asmira

  • 3. Data: 2002-07-03 10:56:35
    Od: "Bartek" <b...@w...pl>

    Moim zdaniem trzeba odpowiedziec sobie na pytanie czy
    Szkolenie bo pomoze zdobyc lepsze warunki pracy u obecnego pracodawcy? Jesli
    sie na to nie zanosi, to lepiej sfinansowac je samodzielnie lub olac
    dotychczasowego pryncypala i poszukac innego.
    Kolejny probelem pod rozwage to typ i zakres szkolenia:
    Jesli da Ci kwalifikacje/certyfikaty niezbyt czesto spotykane to idz na to
    szkolenie i nie przejmuj se zapisem. Konkurencja czesto pokrywa koszty
    "wczesniejszego wyjecia" przeszkolonego delkiwenta :-)
    pozdr.

  • 4. Data: 2002-07-05 06:21:49
    Od: "iksystem" <i...@i...com.pl>

> [...]
    ustawowo
    > maleje z czasem czy moze jest zalezna tylko i wylacznie od spisanej umowy

    Witam,
    rozmawiałem ostatnio z prawnikiem i powiedział mi, że te lojalki to bzdura i
    że każdy sąd przyzna racje pracownikowi jeżeli on pozwie pracodawcę gdy ten
    chce od niego zwrot kosztów za szkolenie.
    Jeżeli pracodawca wysyła cię na szkolenie które jest Ci potrzebne do
    wykonywania Twoich zadań to sprawa jest wygrana ( informatyk - każdy kurs
    lub szkolenie informatyczne ) lecz jeżeli jesteś informatykiem a idziesz na
    kurs hiszpańskiego lub szydełkowania to wtedy ma prawo zarządać zwrotu
    kosztów.
    Jednym słowem wszystkie kursy w Twojej branży podnoszące Twoje kwalifikacje
    pracodawca pokrywa z własnej kieszeni ( jeżeli już chce Cię na nie wysłać ).
    Pozdrowienia
    Tomek

  • 5. Data: 2002-07-07 19:39:08
    Od: "Enif" <e...@g...pl>

    Użytkownik "iksystem" <i...@i...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Marcin" <i...@W...pl> napisał w wiadomości

    > ustawowo
    > ??

    >[...]>

    U mnie w pracy, w umowie jest napisane, ze kwota maleje z czasem.
    Czyli jezeli mam umowe na 6 miesiecy, a przepracuje 3 miesiace
    to place 1/2 kwoty.
    W kodeksie pracy podajze sa zapisy o szkoleniach itp.

    Enif