PracaGrupypl.praca.dyskusjeLojalka.... › Re: Lojalka....
    From: "iksystem" <i...@i...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Lojalka....
    Date: Fri, 5 Jul 2002 08:21:49 +0200

    Użytkownik "Marcin" <i...@W...pl> napisał w wiadomości
    news:afst0g$lqa$1@news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > Mam takie pytanko - moze ktos sie z tym spotkal... Pracownik jest wysylany
    > na jakies drogie szkolenie i w zamian za to zobowiazuje sie przepracowac w
    > danej firmie np. 3 lata (to chyba max). Czy ewentualna kwota za szkolenie
    > ktora ma byc zwrocona pracodawcy w przypadku zerwania takiej umowy
    ustawowo
    > maleje z czasem czy moze jest zalezna tylko i wylacznie od spisanej umowy
    ??

    > Pozdrawiam wszystkich,
    > Marcin

    Witam,
    rozmawiałem ostatnio z prawnikiem i powiedział mi, że te lojalki to bzdura i
    że każdy sąd przyzna racje pracownikowi jeżeli on pozwie pracodawcę gdy ten
    chce od niego zwrot kosztów za szkolenie.
    Jeżeli pracodawca wysyła cię na szkolenie które jest Ci potrzebne do
    wykonywania Twoich zadań to sprawa jest wygrana ( informatyk - każdy kurs
    lub szkolenie informatyczne ) lecz jeżeli jesteś informatykiem a idziesz na
    kurs hiszpańskiego lub szydełkowania to wtedy ma prawo zarządać zwrotu
    kosztów.
    Jednym słowem wszystkie kursy w Twojej branży podnoszące Twoje kwalifikacje
    pracodawca pokrywa z własnej kieszeni ( jeżeli już chce Cię na nie wysłać ).
    Pozdrowienia
    Tomek