PracaGrupypl.praca.dyskusje › Która specjalizacja?

  • 1. Data: 2003-05-25 14:16:54
    Temat: Która specjalizacja?
    Od: "assunta2" <a...@n...wp.pl>

    Bardzo proszę o pomoc. Muszę wybrać informatyczną specjalizację- waham się
    między programowaniem a sieciami komputerowymi. Jedno i drugie interesuje
    mnie niemal w jednakowym stopniu. Programowanie mogłabym połączyć z
    polonistyką, którą kończę studiować (np. programy do nauki polskiego),
    natomiast ta druga specjalizacja wydaje mi się odrobinę atrakcyjniejsza.
    Po której specjalizacji mogę mieć większe szanse na znalezienie
    pracy?
    Pozdrawiam
    Anka

  • 2. Data: 2003-05-25 15:34:59
    Temat: Re: Która specjalizacja?
    Od: s...@s...eu.org (Samotnik)

    assunta2 wrote:
> [...]
    > natomiast ta druga specjalizacja wydaje mi się odrobinę atrakcyjniejsza.
    > Po której specjalizacji mogę mieć większe szanse na znalezienie

    Wybierz tę specjalizację, na której bardziej się znasz i która Cię
    bardziej interesuje. Nic innego nie jest istotne w tej sytuacji.

    Samotnik

  • 3. Data: 2003-05-25 15:45:19
    Od: Jakub Turski <y...@c...plukwa.net>

    ._ The little penguin sat on the shore,
    _@__ watching assunta2 write the letter
    ~~~~~ on the memorable day of nie, 25 maj 2003 at 14:16 GMT

> [...]
    >natomiast ta druga specjalizacja wydaje mi się odrobinę atrakcyjniejsza.
    >Po której specjalizacji mogę mieć większe szanse na znalezienie

    Ja optowałbym za sieciami -- jest to temat bardzo rozległy, na którym mozna
    znaleźć wiele smakowitych niszy do zagospodarowania. Programowanie, owszem,
    ciekawe, ale by porządnie zarabiać na programowaniu trzeba być naprawdę dobrym
    programistą... Zauważ też, że jedno nie wyklucza drugiego -- sieci komputerowe
    to teraz termin baaardzo szeroki, jako programista możesz się zajmować
    oprogramowaniem różnego rodzaju urządzeń działających w sieci (od komputerów
    począwszy na różnych komórkach i innych pda skończywszy), jako sieciowiec
    możesz się zajmować pisaniem programów działających przez sieć (od prostych
    aplikacji typu klient-serwer, po rozproszone systemy bazodanowe). Odpowiedz
    sobie na pytanie, co bardziej Cię interesuje - rozrysowywanie schematu
    programu, jego GUI, implementacja poszczególnych sieci, czy też planowanie
    rozkładu sieci, ustalanie zasad ruchu, tworzenie firewalli, DMZtów...

    Ja wybrałem to drugie ;)

    Pozdróvka,

    Q.
    --
    __ __.--------------------------http://yacoob.dnsalias.
    net/cv.html---.__

  • 4. Data: 2003-05-25 16:52:42
    Od: "KCH" <k...@w...pl>

    Użytkownik "assunta2" <a...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Bardzo proszę o pomoc. Muszę wybrać informatyczną specjalizację- waham się
    > między programowaniem a sieciami komputerowymi.

    Moim zdaniem programistów jest zbyt wiele...
    ...a takich którzy są naprawdę dobrzy zbyt mało...

    Ja bym raczej polecił sieci, no i w sumie też tam są elementy programowania

    KCH

  • 5. Data: 2003-05-25 19:17:29
    Od: "db501" <d...@t...net>

    Musisz dokladniej sprecyzowac jakie "Programowanie" cie interesuje.
    Generalnie programowanie stalo sie tak banalnie proste ze robienie
    specjalizacji informatycznej w tej dzeidzinie to strata czasu. Na przyklad
    nie widze potrzeby edukowania sie w celu napisania edukacyjnego programu do
    nauki polskiego. Taki program opiera sie na bardzo prostych algorytmach i
    wiedza na poziomie szkoly sredniej wystarczy.

  • 6. Data: 2003-05-25 19:28:01
    Od: Jakub Turski <y...@c...plukwa.net>

    ._ The little penguin sat on the shore,
    _@__ watching db501 write the letter
    ~~~~~ on the memorable day of nie, 25 maj 2003 at 19:17 GMT

> [...]
    >nauki polskiego. Taki program opiera sie na bardzo prostych algorytmach i
    >wiedza na poziomie szkoly sredniej wystarczy.

    Erm. Programistą takim co to wyklika formularz w Accessie to nie sztuka
    zostać. Co powiesz na specjalistów od projektowania? Albo od programowania
    systemowego, jakiś sterowniczek napisać, kawałek kernela, albo czegoś takiego?
    Tu już trzeba trochę więcej wiedzieć.

    Taka refleksja z moich studiów -- ludzie na kierunku zajmującym się inżynierią
    oprogramowania może i uczyli się pisać i projektować programy, ale sieci
    zostały zaniedbane zupełnie... skutkiem czego, gdy ci programiści siadali do
    takiego PHP, włos się jeżył na głowie od bezpieczeństwa.

    W sumie to trzeba znać i to, i to. Zarówno by adminić jak i by pisać programy.

    Pozdróvka,

    Q.
    --
    __ __.--------------------------http://yacoob.dnsalias.
    net/cv.html---.__

  • 7. Data: 2003-05-26 08:29:52
    Od: "ebeetle" <e...@i...pl>

> [...]
    > natomiast ta druga specjalizacja wydaje mi się odrobinę atrakcyjniejsza.
    > Po której specjalizacji mogę mieć większe szanse na znalezienie

    ja bym wybral sieci. z tym wiaze sie rowniez programowanie sieciowe (wg mnie
    ciekawsze od rzezbienia w c++)
    piotrek

  • 8. Data: 2003-05-26 10:41:00
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    > [...] jako sieciowiec
    > możesz się zajmować pisaniem programów działających przez sieć (od
    prostych
    > aplikacji typu klient-serwer, po rozproszone systemy bazodanowe)
    Do tego, żeby pisać bazodanowe aplikacje C/S nie trzeba mieć nawet bladego
    pojęcia n/t sieci komputerowych. Trzeba mieć natomiast dużą wiedzę i
    doświadczenie odnośnie SQL'a

    --
    pozdrawiam...
    Andrzej

  • 9. Data: 2003-05-26 10:45:28
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    Musisz określić się, powiedzieć co chcesz robić w przyszłości.
    1. Specjaliści od sieci są ciągle poszukiwani. Niestety są to krótkie,
    dorywcze prace - nic stałego.
    2. Programiści z doświadczeniem to tacy którzy mają staż odnośnie
    programowania i konkretnej, wybranej branży - praca stała.

    --
    pozdrawiam...
    Andrzej

  • 10. Data: 2003-05-27 07:34:27
    Od: Bartosz Janowski <xebord@WYTNIJ_MNIE.great.net.pl>

    db501 wrote:
> [...]
    > nauki polskiego. Taki program opiera sie na bardzo prostych algorytmach i
    > wiedza na poziomie szkoly sredniej wystarczy.

    Chyba za duze jest to 'generalnie'. Na programowanie sklada sie wiele
    zagadnien: projektowanie, testowanie, pisanie kodu, dobor jezyka,
    algorytmika, etc. Na kazdy z nich napisano tomy ksiazek. Wiele problemow
    ciagle jest rozwiazywanych (np zwiazanych z metodologia
    oprogramowania). A nalezy rowniez znac zagadnienia zwiazane z tematem
    programu (jak piszemy sterownik na zniwiarke, to trzeba miec o tym
    chociaz nikle pojecie).

    Podany przyklad, jak slusznie zauwazyles, nadaje sie dla bardziej
    ambitnego licealisty, ale na boga nie jest to adekwatny przyklad pracy
    programisty. Ponizej/powyzej ktos pisze, ze malo jest dobrych
    programistow. Wlasnie podales odpowiedni przyklad 'zlego' programisty
    (zastanawiam sie czy powinienem tu uzyc slowa 'programista').

    Podam inny przyklad, bardziej przemyslowy. Przetwarzanie obrazow
    pobranych z kamery o duzej rozdzielczosci celem rozpoznania wadliwych
    produktow na tasmie produkcyjnej. Oczywiscie wszystko w czasie
    rzeczywistym. Tego nie da sie zrobic mechanizmami z przykladu programu
    edukacyjnego. Potrzebna jest tez do tego duza wiedza i doswiadczenie.
    Licealista nie wystarczy

    'Im wiecej wiem, tym mniej wiem'

    pozdrawiam
    Xebord