PracaGrupypl.praca.dyskusje › Która specjalizacja?

  • 11. Data: 2003-05-27 15:42:49
    Temat: Re: Która specjalizacja?
    Od: "assunta2" <a...@n...wp.pl>

    Użytkownik "db501" <d...@t...net> napisał w wiadomości
    news:j_5Aa.813$ik4.43066@news20.bellglobal.com...
    Na przyklad
    > nie widze potrzeby edukowania sie w celu napisania edukacyjnego programu
    do
    > nauki polskiego. Taki program opiera sie na bardzo prostych algorytmach i
    > wiedza na poziomie szkoly sredniej wystarczy.

    No i właśnie dlatego te programy są takie beznadziejne :-) Abstrahując od
    tego, że ich poziom merytoryczny pozostawia bardzo wiele do życzenia, to
    również nie sprawdzają się jako narzędzie metodyczne. Przez to, że prawie w
    ogóle nie wykorzystują możliwości, jakie stwarza programowanie, nie są
    lepszą pomocą dydaktyczną niż tradycyjne podręczniki. Poza tym nie spełniają
    wymogów, które stworzyła reforma edukacji- nie kształcą żadnych
    umiejętności, natomiast wykorzystują "średniowieczne" (podające) metody
    nauczania. Pisząc o programach edukacyjnych miałam na myśli projekty ściśle
    powiązane z kognitywizmem, sieciami neuronowymi, gramatyką komunikacyjną.
    Zadaniem takiego programu byłoby _kształcenie_umiejętności_ : stosowania
    różnych form wypowiedzi (opowiadanie, esej, rozprawka, charakterystyka,
    reportaż itp.), umiejętności czytania ze zrozumieniem, przetwarzania tekstu.
    W ortografii np. można stosować różne metody skojarzeń. Program powinien
    aktywnie reagować na trudności ucznia. Myślę, że napisanie dobrego programu
    tego typu nie jest sprawą banalną.
    Pozdrawiam
    Anka

  • 12. Data: 2003-05-29 11:58:15
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    > Myślę, że napisanie dobrego programu tego typu nie jest sprawą banalną.
    o! właśnie o to chodzi!

    --
    pozdrawiam...
    Andrzej