PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kto wykupi moje długi..?

  • 1. Data: 2003-05-25 11:38:06
    Temat: Kto wykupi moje długi..?
    Od: "careloss." <c...@i...pl>

    Hej

    Przez dosc dlugi okres, kiedy nie mialem pracy nazbieralo
    mi sie sporo dlugow, ktore powstaly z kredytow wzietych
    w czasie kiedy mialem prace i to wcale niezla.

    Od czasu kiedy mam prace na nowo (styczen) staram sie
    te wszystkie moje zobowiazania splacac jak najszybciej.
    Ale ostatnio zaczynam dostawac pisma przedsadowe,
    a nawet listy polecone z sadu. Nie chcialbym, aby doszlo
    do tego, ze zapuka do mnie komornik, nie mowiac juz
    o czyms znacznie gorszym...

    Czy sa firmy, ktore wykupuja dlugi od osob fizycznych?
    Ile takie cos kosztuje i jakie sa warunki takiego czegos?

    Calosc zobowiazan wynosi ok 6 tys pln.
    Zobowiazania, ktorych niewypelnienie grozi wizyta
    komornika wynosza ok 4 tys pln. Realna miesieczna
    mozliwosc splaty to ok 400 pln.

    Bede wdzieczny za wszelkie info na ten temat.
    Ew. oferty prosze przesylac na priv.
    Mieszkam w Malopolsce.

    --
    Carlos

  • 2. Data: 2003-05-25 12:09:34
    Temat: Re: Kto wykupi moje długi..?
    Od: "TS" <t...@w...pl>

    > Calosc zobowiazan wynosi ok 6 tys pln.
    > Zobowiazania, ktorych niewypelnienie grozi wizyta
    > komornika wynosza ok 4 tys pln. Realna miesieczna
    > mozliwosc splaty to ok 400 pln.

    6 tys. to nie dużo. Rozejrzyj się za kredytami konsolidacyjnymi.
    A w ogóle to zacznij od próby dogadania się z wierzycielami, powinni być
    zainteresowani.

    Pozdrawiam,
    TS

  • 3. Data: 2003-05-25 18:19:38
    Temat: Odp: Kto wykupi moje długi..?
    Od: "Qtik" <q...@p...onet.pl>

    Użytkownik TS <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:baqbpa$hgt$...@n...onet.pl...

    Nie wiem jak to jest w przypadku osób fizycznych, ale jeśli chodzi o firmy
    stosuje sie postępowanie układowe pozwalajace rozłożyć spłatę zadłuzenia
    nawet na kilka lat. Zresztą to zależy od wysokości długu, który w Twoim
    przypadku nie jest zbyt wielgachny, a jeszcze masz środki, które mozesz
    przeznaczyć na jego spłatę . Ja bym na Twoim miejscu napisał podanko do
    banku o przedłużenie term,inu spłaty podając powody i jakis plan spłat.
    Zresztą najwięcej się dowiesz osobiście w banku, gdzie Ci poradzą w jaki
    sposób to masz załatwić, zreszta o ile wiem są spore szanse na przedłużenie
    terminu spłat.

    pzdr

    Witek

    PS Tym sie nie przejmuj , gdyz firma w której pracuję ma zadłużenie w wys ok
    1100 000 pln i pisemek dostajemy kupe :):), natomiast komornik zaglĄda nie
    za często

  • 4. Data: 2003-05-25 19:15:39
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    careloss. napisał:

    > Bede wdzieczny za wszelkie info na ten temat.
    > Ew. oferty prosze przesylac na priv.
    > Mieszkam w Malopolsce.

    Raczej watpię, żeby ktokolwiek był zainteresowany takim skupem, no chyba
    że w nadziei, że za twoje długi zajmie Ci mieszkanie za 1/10 ceny
    rynkowej. Taka działalność nie jest bynajmniej działalnością
    charytatywną - za długi przedsiębiorstw można przejmować nad nimi
    władzę, kupować produkty lub spłacać podatki [to kiedyś było, jak teraz
    nie wiem]. jak dla mnie, jedynymi zainteresowanymi byli by goście
    "mafijni"- a ci mają wysokie procenty.

    A próbowałeś rozmawiać z wierzycielami po dostaniu pracy?

    Flyer

  • 5. Data: 2003-05-25 21:28:10
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Sun, 25 May 2003 13:38:06 +0200, "careloss." <c...@i...pl> wrote:

    >Ale ostatnio zaczynam dostawac pisma przedsadowe,

    Olac.

    >a nawet listy polecone z sadu.

    Proces o zaplate w postepowaniu nakazowym? Spokojnie czekac na wyrok sadu, potem
    wyrok sie musi uprawomocnic, potem musi zostac naana klauzula wykonalnosci, etc.
    jesli nie bedziesz odbieral pism procedura wydluza sie znaczaco. Potem
    wierzyciel musi i tak isc do komornika i wskazac mu twoj majatek ktory moglby
    zajac.

    > Nie chcialbym, aby doszlo do tego, ze zapuka do mnie komornik,

    Alez to sama radosc. Skladasz na rece komornika zobowiazanie do regularnego, np.
    miesiecznego regulowania zobowiazania w kwocie 100 PLN/miesiecznie i masz
    najtanszy nieoprocentowany kredyt jaki mogles dostac.

    > nie mowiac juz o czyms znacznie gorszym...

    Pozyczales od chlopcow z miasta??? Oj, zly pomysl, szybko bym oddal.

    Aha, co by nie bylo niedomowien - sam to przerabialem, tylko z drugiej strony,
    jeszcze na studiach, pomagajac ojcu prowadzic firme. Zyjemy w takim a nie innym
    panstwie, raju dla niesolidnych dluznikow - nic im nie mozna zrobic poza
    naslaniem lysych panow bez szyi.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 6. Data: 2003-05-26 19:46:47
    Od: "PrzemekK" <smeno@tlen..pl>

    Użytkownik "Kyniu" <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > jesli nie bedziesz odbieral pism procedura wydluza sie znaczaco. Potem
    > wierzyciel musi i tak isc do komornika i wskazac mu twoj majatek ktory

    standardowo wymieni sprzet jaki moze byc w domu

> [...]
    > miesiecznego regulowania zobowiazania w kwocie 100 PLN/miesiecznie i masz
    > najtanszy nieoprocentowany kredyt jaki mogles dostac.

    komornik sprawdzi gdzie dluznik pracuje i zajmie mu pensje

    koszty komornika (najnizsze cos okolo 160,- zlociszy) + odsetki umowne/karne
    z banku (zalezy od panku od 15,5 do 90 %)
    to jest tanio?

    PrzemekK

  • 7. Data: 2003-05-27 07:05:40
    Od: c...@p...onet.pl

    http://www2.gazeta.pl/pieniadze/1,29514,753732.html

    poczytaj sobie Dekalog pechowego kredytobiorcy - moze sie przyda :)

    pozdrawiam
    clodine

  • 8. Data: 2003-05-27 22:13:03
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Mon, 26 May 2003 21:46:47 +0200, "PrzemekK" <smeno@tlen..pl> wrote:

    >standardowo wymieni sprzet jaki moze byc w domu

    A niech wymienia. Kuchenka mamy, stolik brata, telewizor siostry, czajnik
    tescia, ...., a co jest moje ..... no skarpetki i slipki w szyfladzie.

    >komornik sprawdzi gdzie dluznik pracuje i zajmie mu pensje

    Po pierwsze komornik nie sprawdzi gdzie dluznik pracuje, bo to ma wskazac
    wierzyciel wystepujac do komornika o egzekucje. Komornik palcem nie kiwnie.

    >koszty komornika (najnizsze cos okolo 160,- zlociszy) + odsetki umowne/karne
    >z banku (zalezy od panku od 15,5 do 90 %)

    Uuuuuu, odsetek sie bankowi zachcialo. No to bank dluuuuugo poczeka na swoje
    pieniadze. A jak chce odzyskac glowna wierzytelnosc to niech sie lepiej zgodzi
    na ugode i umorzy odsetki. I jesli juz to moze zadac ustawowych a nie jakis z
    sufitu.

    >to jest tanio?

    Przy kredycie komercyjnym oprocentowanym ponad 20% w skali roku jest to jak
    najbardziej tanio.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 9. Data: 2003-05-28 10:27:19
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

    > A niech wymienia. Kuchenka mamy, stolik brata, telewizor siostry, czajnik
    > tescia, ...., a co jest moje ..... no skarpetki i slipki w szyfladzie.
    no tak ciekawe czy mama ma rachunek za kuchenke na siebie? Jesli nie to
    komornik zajmuje wszystko na co nie ma dokumentow, ze naleza do kogos innego

    > Po pierwsze komornik nie sprawdzi gdzie dluznik pracuje, bo to ma wskazac
    > wierzyciel wystepujac do komornika o egzekucje. Komornik palcem nie
    kiwnie.
    Oj mylisz sie komornik zarabia najwiecej gdy uda mu sie sciagnac dlug
    Sprawdzenie gdzie ktos pracuje to nie jest duzy problem Za brak udzielenia
    informacji moze nalozyc grzywne do 5 tys.

    Nie zapominajmy ze w sadzie wiezyciel moze zazadac zwiekszenia odsetek a
    nakaz zaplaty jest wazny przez 10 lat A jak ktos poprosi o zaswiadczenie z
    sadu ze koles jest czysty?

> [...]
    zgodzi
    > na ugode i umorzy odsetki. I jesli juz to moze zadac ustawowych a nie
    Dziwne podejscie ma Kyniu Moze kiedys ktos pozyczy od niego i zagra z nim
    tak jak on radzi innym. Tego zycze

  • 10. Data: 2003-05-28 10:28:30
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

    Radze dogadac sie z wiezycielami Jako pierwszy sie odezwij nie czekaj az Cie
    dopadna. Powiedz dokladnie jak jest i kiedy ile mozesz wplacic i dotrzymuj
    terminow. Jesli placisz w czesciach to