PracaGrupypl.praca.dyskusjeKtóra specjalizacja? › Re: Która specjalizacja?
    From: Jakub Turski <y...@c...plukwa.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Która specjalizacja?
    Date: Sun, 25 May 2003 15:45:19 +0000 (UTC)

    ._ The little penguin sat on the shore,
    _@__ watching assunta2 write the letter
    ~~~~~ on the memorable day of nie, 25 maj 2003 at 14:16 GMT

    >między programowaniem a sieciami komputerowymi. Jedno i drugie interesuje
    >mnie niemal w jednakowym stopniu. Programowanie mogłabym połączyć z
    >polonistyką, którą kończę studiować (np. programy do nauki polskiego),
    >natomiast ta druga specjalizacja wydaje mi się odrobinę atrakcyjniejsza.
    >Po której specjalizacji mogę mieć większe szanse na znalezienie

    Ja optowałbym za sieciami -- jest to temat bardzo rozległy, na którym mozna
    znaleźć wiele smakowitych niszy do zagospodarowania. Programowanie, owszem,
    ciekawe, ale by porządnie zarabiać na programowaniu trzeba być naprawdę dobrym
    programistą... Zauważ też, że jedno nie wyklucza drugiego -- sieci komputerowe
    to teraz termin baaardzo szeroki, jako programista możesz się zajmować
    oprogramowaniem różnego rodzaju urządzeń działających w sieci (od komputerów
    począwszy na różnych komórkach i innych pda skończywszy), jako sieciowiec
    możesz się zajmować pisaniem programów działających przez sieć (od prostych
    aplikacji typu klient-serwer, po rozproszone systemy bazodanowe). Odpowiedz
    sobie na pytanie, co bardziej Cię interesuje - rozrysowywanie schematu
    programu, jego GUI, implementacja poszczególnych sieci, czy też planowanie
    rozkładu sieci, ustalanie zasad ruchu, tworzenie firewalli, DMZtów...

    Ja wybrałem to drugie ;)

    Pozdróvka,

    Q.
    --