PracaGrupypl.praca.dyskusje › Koszty badania ?

  • 1. Data: 2006-11-11 19:43:08
    Temat: Koszty badania ?
    Od: Kuba <j...@N...onet.pl>

    Witam,
    Przyszły pracodawca przekazał mi kilkanaście dokumentów do uzupełnienia
    przed podpisaniem umowy o prace. Niestety badania musze wykonać na własny
    koszt w związku z czym zastanawiam się czy iść do pierwszego lepszego
    zakładu medycyny pracy czy szukać czegoś poleconego.
    W archiwum znalazłem odpowiedź, że takie badanie kosztuj około 200zł.
    Proszę o informacje czy stawki są z reguły wszędzie jednakowe i czy takie
    badanie kosztuje aż dwie stówy.
    Praca w Krakowie ,,za biurkiem"

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2006-11-11 19:50:20
    Temat: Re: Koszty badania ?
    Od: "Chica" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Kuba"
    > Przyszły pracodawca przekazał mi kilkanaście dokumentów do uzupełnienia
    > przed podpisaniem umowy o prace. Niestety badania musze wykonać na własny
    > koszt
    Co jest niezgodne z prawem!

    > W archiwum znalazłem odpowiedź, że takie badanie kosztuj około 200zł.
    > Proszę o informacje czy stawki są z reguły wszędzie jednakowe i czy takie
    > badanie kosztuje aż dwie stówy.
    > Praca w Krakowie ,,za biurkiem"
    My mamy podpisana umowe na badania wstepne (placi OCZYWISCIE) pracodawca - na
    os. Szklane Domy 2A koszt okolo 70 zl o ile kojarze.
    -
    chica

  • 3. Data: 2006-11-11 20:14:10
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 11 Nov 2006 20:50:20 +0100, Chica napisał(a):

    > Co jest niezgodne z prawem!

    Możesz wskazać odpowiednie zapisy?
    Wiesz, chodzi mi o to że odpowiednie zapisy są w KP - ale one dotyczą
    *pracowników* - a osoba rozpoczynająca wątek tym pracownikiem nie jest
    jeszcze.

  • 4. Data: 2006-11-11 20:39:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:18cqz6ymdatab$.5t2r8egrh02u$.dlg@40tude.net Artur
    <s...@r...pbz> pisze:

    > Wiesz, chodzi mi o to że odpowiednie zapisy są w KP - ale one dotyczą
    > *pracowników* - a osoba rozpoczynająca wątek tym pracownikiem nie jest
    > jeszcze.
    Nieprawda. Dotyczą także osób przyjmowanych do pracy. Art. 229 §1 pkt 1 KP.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-11-12 10:06:09
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 11 Nov 2006 21:39:08 +0100, Jotte napisał(a):

    > Nieprawda. Dotyczą także osób przyjmowanych do pracy. Art. 229 §1 pkt 1 KP.

    Ale z tego wynika że osoby przyjmowane do pracy, podlegają pod badania
    wstępne - nie wynika z tego punktu fakt iż to pracodawca ma płacić za
    badania wstępne.
    Nie to żebym miał coś przeciwko temu, ale widzę tutaj też problem pod
    względem podatkowym - jak chcesz taki ewentualny wydatek na badanie wstępne
    zaliczyć do KUP, a nie daj boże jeszcze jak się okaże że kandydat na
    pracownika nie ma "zdolności" do pracy na danym stanowisku?

  • 6. Data: 2006-11-12 10:42:55
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Artur" <s...@r...pbz> napisał w wiadomości
> [...]
    > wstępne zaliczyć do KUP, a nie daj boże jeszcze jak się okaże że
    > kandydat na pracownika nie ma "zdolności" do pracy na danym

    Ryzyko przedsiębiorcy, przecież w kup może sobie zaliczyć wydatki, które
    niekoniecznie muszą mu w przyszłości przynieść zysk, ale ponosi je w
    takim zamiarze (że przyniesie zysk).

    Poza tym, ośrodek medycyny pracy, nie zrobi badań, jeżeli nie ma
    skierowania od pracodawcy - z nazwą stanowiska, i czy są przekroczenia
    norm, czy nie - nawet jeżeli to zwykła praca biurowa. Ostatnio jak była
    u nas kontrola pip, to sprawdzali umowy z ośrodkami medycyny pracy i to,
    czy dostarczamy im potrzebne dane (czyli warunki szkodliwe czy
    występują).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2006-11-12 10:44:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:d7b39u7g6ma3.tjgupnip1vis$.dlg@40tude.net Artur
    <s...@r...pbz> pisze:

    > Ale z tego wynika że osoby przyjmowane do pracy, podlegają pod badania
    > wstępne - nie wynika z tego punktu fakt iż to pracodawca ma płacić za
    > badania wstępne.
    Oj, to nawet nie przeczytałeś całego artykułu - art. 229 §6

    Jotte

  • 8. Data: 2006-11-12 18:06:26
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sun, 12 Nov 2006 11:44:03 +0100, Jotte napisał(a):

    > Oj, to nawet nie przeczytałeś całego artykułu - art. 229 §6

    No to w takim przypadku Jotte zapytuje:
    "Art. 229.

    §6. Badania, o których mowa w § 1, 2 i 5, są przeprowadzane na koszt
    pracodawcy. Pracodawca ponosi ponadto inne koszty profilaktycznej opieki
    zdrowotnej nad pracownikami, niezbędnej z uwagi na warunki pracy.

    ja w dalszym ciągu dotykam pojęcia "pracownik".

    W nawiązaniu do §1 pkt 1 wynika że faktycznie *oni* (przyszli pracownicy)
    podchodzą pod badania acz nie widzę nadal związku by pokrywał te koszty
    przyszły pracodawca. Fakt że *pracownicy* podlegają temu - nie ulega
    wątpliwości.

    BTW: avr wrfgrz mjbyraavxvrz "taęovravn" cemlfmłlpu/borpalpu cenpbjavxój -
    gb glyxb tjbyv śpvfłbśpv.

  • 9. Data: 2006-11-12 18:27:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:d8mcmb9a54kv$.adew5f52tz7v.dlg@40tude.net Artur
    <s...@r...pbz> pisze:

> [...]
    > podchodzą pod badania acz nie widzę nadal związku by pokrywał te koszty
    > przyszły pracodawca. Fakt że *pracownicy* podlegają temu - nie ulega
    Przecież tam wyraźne jest napisane "osoby przyjmowane do pracy".
    Czego tu jeszcze można nie rozumieć?

    Jotte

  • 10. Data: 2006-11-12 18:53:38
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sun, 12 Nov 2006 19:27:50 +0100, Jotte napisał(a):

    > Przecież tam wyraźne jest napisane "osoby przyjmowane do pracy".
    > Czego tu jeszcze można nie rozumieć?

    Że podlegają.
    Ja tam nie widzę obowiązku by za te badania płacił *przyszły* pracodawca.

    Przekonaj mnie że się mylę ;)