PracaGrupypl.praca.dyskusje › Freelancerzy w IT

  • 1. Data: 2006-11-11 13:23:21
    Temat: Freelancerzy w IT
    Od: "Laurencik" <l...@g...pl>

    Dzień dobry!

    Interesują mnie subiektywne opinie i wrażenia pracy freelancerów w IT. Obecnie
    pracuję na etacie, ale nie do końca mnie to satysfakcjonuje, pomimo iż praca
    jest ciekawa i wynagrodzenie niezłe. Słyszałem, że jako freelancer mogę
    zarobić sporo więcej. Dlatego mam pytania do freelancerów:

    1. Jak oceniacie korzyści finansowe z tego typu pracy w porównaniu do etatu?
    2. Jak oceniacie stopień zaangażowania jaki trzeba włożyć w pracę? Czy ciągle
    macie zajęcie, czy też częste są okresy posuchy, jak to się ma do kryzysów w
    branży.
    3. Czy dużo jest problemów prawno-formalnych żeby łapać klientów
    zagranicznych? Trochę pojeździłem po Europie i nie tylko, złapałem trochę
    kontaktów, więc myślę, że miałbym tu pole do popisu, tylko czy trudno
    przebrnąć przez formalności.
    4. Jak duże koszty musicie ponosić? Sprzęt? Oprogramowanie? Podróże?
    Szkolenia? Inne bajery?
    5. Jakiego rodzaju zlecenia trafiają się najczęściej? Słyszałem, że przeważnie
    stronki, ale to raczej robota dla grafików, a ja się za takiego nie uważam.
    Osobiście, mam spore doświadczenie w teleinformatyce, czyli np. chętnie
    wziąłbym robotę jakiegoś test lidera albo quality managera w projektach z tym
    związanych. Może być również coś z J2EE bo tu też mam pewną wiedzę, zarówno w
    testach jak i designie. Mogę nadzorować też integracje i wdrożenia produktów.
    Z .NETem słabiej, ale jak trzeba to się douczę. Czy takie zlecenia się trafiają?
    6. Jakie serwisy polecacie w poszukiwaniu roboty?

    Dzięki z góry za informacje i pozdrawiam serdecznie! Interesują mnie zarówno
    obiektywne jak i subiektywne opinie.

    Laurencik

  • 2. Data: 2006-11-11 19:43:16
    Temat: Re: Freelancerzy w IT
    Od: Anna Woźniak <a...@e...pl>

    Laurencik napisał(a):
> [...]
    > 6. Jakie serwisy polecacie w poszukiwaniu roboty?
    >
    > Dzięki z góry za informacje i pozdrawiam serdecznie! Interesują mnie zarówno

    Na mojej stronie zawiązała się dyskusja na ten sam temat
    http://eoe.pl/node/55

    Pozdrawiam,
    Ania http://eoe.pl

  • 3. Data: 2006-11-12 07:42:14
    Od: ktos <b...@k...onet.pl>

    Anna Woźniak napisał(a):
    > Na mojej stronie zawiązała się dyskusja na ten sam temat
    > http://eoe.pl/node/55
    >
    > Pozdrawiam,
    > Ania http://eoe.pl

    Strona i dyskusja bardzo rozbudowane i interesujace, warte tak czestego
    promowania. Jak myslisz, ile jeszcze takich wpisow i google Cie wykupi?