PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa zlecenie a ubezpieczenie i 25lat, nie studiuję ?

  • 1. Data: 2006-11-11 20:50:07
    Temat: umowa zlecenie a ubezpieczenie i 25lat, nie studiuję ?
    Od: "Katrin" <k...@w...pl>

    Witam

    Mam 25 lat, w ubiegłym roku skończyłam studia,
    obecnie nie pracuję, ale za kilka dni będę pracować
    na umowe zlecenie.
    W poprzedniej pracy, pracowałam na umowę o pracę prawie 2 lata,
    ale nie miałam książeczki ubezpieczeniowej pracowniczej, bo mi nie
    wyrobili, mimo wielokrotnych moich próśb...
    Jak wygląda sprawa ubezpieczenia?
    Czy nowy pracodawca powinien odprowadzać składkę na
    ubezp.zdrowotne z umowy zlecenia ?
    Czy powinien mi wyrobić książeczkę ?
    Czy ja mam sama zgłosić się do ZUSu po ksiażeczkę, jeśli tak
    to co muszę zrobić?

    za wszelkie info dzięki
    pozdr.
    Katrin

  • 2. Data: 2006-11-11 22:19:50
    Od: "grom@x" <gromax@_usun_to_.interia.pl>

    > ale za kilka dni będę pracować
    > na umowe zlecenie.
    W kwestii formalnej - bedziesz wykonywac zlecenie

    > Jak wyglšda sprawa ubezpieczenia?
    Jak masz RMUA, to tam jest wyraxnie napisane że składki (i w jakiej
    wysokości) były odprowadzane.

    > Czy powinien mi wyrobić ksišżeczkę ?
    > Czy ja mam sama zgłosić się do ZUSu po ksiażeczkę, jeœli tak
    > to co muszę zrobić?
    hmmm... wpawdzie jakąś "chwilę" nie pracuję w Polsce, ale wcześniej tez nie
    przypominam sobie żadnj ksiązeczki. Rodzice i owszem, mieli, ale ja swojej
    nie pamietam żebym miał.

    z tym że trzeba wziać pod uwagę, że na śląsku w przychodniach posługuje sie
    kartą czipową, a taka w portfelu jeszcze mam.

    imho najlepiej będzie jak zadzwonisz w swoim rejonie do nfz-tu i sie
    zapytasz jak mozesz się legitymować w przychodniach

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 3. Data: 2006-11-13 05:56:38
    Od: wombi <w...@n...pl>

    Katrin napisał(a):
    > Witam
    > Mam 25 lat, w ubiegłym roku skończyłam studia,

    http://e-inspektorat.zus.pl/pliki.asp?id_profilu=2&p
    omoc=3&menu=&id_typu_pliku=1

    Poszukaj formularza ZUS E22