PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kontrola zawartosci tresci w firmach?

  • 1. Data: 2005-05-23 19:51:16
    Temat: Re: Kontrola zawartosci tresci w firmach?
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Bartek napisał(a):
    > oraz zakaz korzystania z irc/gg/icq itd
    u nas gg jest wykorzystywane do pracy/komunikacji i ciezko byloby
    zablokowac;)
    > i jestem ciekawy jak odbiora to pracownicy?
    pewnie nie beda zadowoleni. ja bym nie byl zbytnio;)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 2. Data: 2005-05-23 20:25:59
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Dnia Mon, 23 May 2005 23:12:35 +0200, Bartek <b...@N...torun.org.pl>
    napisał:

    > Czy w ogole macie jakas kontrole, jakies ograniczenia? Zakaz korzystania
    > z www/gg/itp w odpowiednich godzinach? Kontrola zawartosci stron?

    Jestem absolutnie przeciwnikiem blokowania dostepu do określonych www
    pracownikom.
    Absolutnie odrzucam blokowanie www/gg/itp.
    Jesli taki pracownik biurowy ma "przestój technologiczny" to co ma robić?
    Gapić się w ścianę ? Oczywiście lepszym rozwiązaniem dla wzroku jest aby
    wyjrzał przez okno i popatrzył w dal [oczywiście jeśli istnieje taka
    mozliwość i widok jest logiczny np. z 25 piętra] niż gapił sie w monitor.
    Jestem zwolennikiem rozliczania pracownika z pracy. Jeśli w ciągu 3 dni ma
    zrobić 16 zestawień to ma siedzieć i robić zestawienia, a nie GaduGadolić.
    Jesli ma problem z wyrobieniem się na czas, to ma powiedzieć o tym
    szefowi, a nie siedzieć jak sierota... a czas mija.
    Pracownik ma być zorganizowany, aby miał czas i na robienie zestawień,
    raportów i przygotowywanie materiałów dla innych działów i troche czasu na
    poklikanie przez GG z kimś.

    --
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net

  • 3. Data: 2005-05-23 20:45:30
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Bartek [Mon, 23 May 2005 21:12:35 +0000]:

    > Jak wyglada sprawa ograniczania dostepu do internetu
    > w waszych firmach?

    Wcale nie wyglada. Znaczy nie istnieje i tyle. Preferuje
    tryb zadaniowy, czyli "TO ma byc zrobione na JUTRO". No
    i TO ma byc zrobione -- i jesli bedzie, to mnie zupelnie
    nie interere czy ten czlowiek przegadal pol dnia na IRCu
    czy caly czas zasuwal. Efekt mnie interesuje.

    > Chetnie by takie cos wprowadzili czy raczej nie?

    Znaczy ja? Zadne raczej. Absolutnie nie.

    > i jestem ciekawy jak odbiora to pracownicy?

    No wiec najpierw sie wkurza. Porzadnie sie wkurza. Potem
    przez nastepne tygodnie beda 80% swojej energii, czasu i
    pomyslowosci przeznaczac na szukanie sposobu na obejscie
    ograniczen. A dalej, zaleznie od tego jak skutecznie je
    porobicie:

    1) Zaakceptuja fakt, ze nie dziala, i zaczna do pracy
    przychodzic znacznie bardziej zniecheceni i z duzo
    mniejszym zapalem ("cholera, 8h z zyciorysu!...").

    Albo:

    2) Znajda sposob, sposob rozlezie sie po firmie, i zycie
    wroci do wzglednej normy -- tylko wyrobi im sie odruch
    trzymania palcow lewej dloni na klawiszach alt+tab plus
    nerwowego podskakiwania na kazdy odglos za plecami ;)

    > Co o tym sadzicie?

    W "moim" IT jest to idiotyzm. Byc moze w innych nie taki
    zupelny, ale nie mam jak tego ocenic...

    Kira

  • 4. Data: 2005-05-23 21:04:40
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 23 May 2005 22:45:30 +0200, Kira <c...@-...pl>
    napisał:

    > 1) Zaakceptuja fakt, ze nie dziala, i zaczna do pracy
    > przychodzic znacznie bardziej zniecheceni i z duzo
    > mniejszym zapalem ("cholera, 8h z zyciorysu!...").

    Beda stresa mieli.
    Tyle pieknych romansow mozliwych wylacznie w godzinach pracy swojej i
    "sympatii" zostanie brutalnie przerwanych :)
    Tak ze 2 lata wstecz podawano statystyke dla pracownikow biurowych w GB -
    jakis ladny procent czasu w pracy ( nie pamietam ile, ale bylo to co
    najmniej "-nascie")spedzaja na prywatnej dizalalnosci w necie
    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 5. Data: 2005-05-23 21:12:35
    Temat: Kontrola zawartosci tresci w firmach?
    Od: Bartek <b...@N...torun.org.pl>

    Mam takie pytanie do osob pracujacych w duzych firmach, mam nadzieje, ze
    tutaj takie sa oraz do wlascicieli firm.
    Jak wyglada sprawa ograniczania dostepu do internetu w waszych firmach?
    Czy w ogole macie jakas kontrole, jakies ograniczenia? Zakaz korzystania
    z www/gg/itp w odpowiednich godzinach? Kontrola zawartosci stron?
    Jak to wyglada od strony szefostwa w waszej firmie? Chetnie by takie cos
    wprowadzili czy raczej nie?
    Pytam poniewaz w firmie w ktorej pracuje mamy zamiar wprowadzic takie
    oprogramowanie ktore bedzie filtrowalo strony porno/przeklenstwa/itp
    oraz zakaz korzystania z irc/gg/icq itd i jestem ciekawy jak odbiora to
    pracownicy? Szefostwo moje jest bardzo zainteresowane tematem i ciagle
    naciska zeby szybciej to wdrozyc. Co o tym sadzicie?

  • 6. Data: 2005-05-24 06:02:38
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    Bartek napisał(a):

> [...]
    > pracownicy? Szefostwo moje jest bardzo zainteresowane tematem i ciagle
    > naciska zeby szybciej to wdrozyc. Co o tym sadzicie?

    ja osobiscie nie blokuje komunikatorów userom, ale szlag mnie trafia
    kiedy widze, jak kable sie rozgrzewaja do czerwonosci, bo ktos sobie
    odsluchuje radio internetowe albo, co gorsza, rippuje calymi dniami
    stacje radiowa do mp3.
    Dlatego tez poblokowalem takie mozliwosci, jak i przyłapalem kilku
    userow na tym, ze namietnie odwiedzali w godzinach pracy czat.onet.pl
    i nie ma to juz znaczenia na jakich kanalach, czego zreszta i tak
    mozna sie domyslic, zlaszcza, ze panowie nie byli pierwszej mlodosci.
    Wyrywkowo zagladam w siec i patrze jakie smigaja pakiety- potem dzwonie
    i mowie userowi, ze go odlacze od Internetu a dowody przekaze
    szefostwu. Zawsze dziala. Jak do tej pory.

    --
    czarny
    [:::: usun xxx z adresu :: mystique at free.art.pl ::::]

  • 7. Data: 2005-05-24 06:03:46
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    Kira napisał(a):

    > 1) Zaakceptuja fakt, ze nie dziala, i zaczna do pracy
    > przychodzic znacznie bardziej zniecheceni i z duzo
    > mniejszym zapalem ("cholera, 8h z zyciorysu!...").

    Nie no, bez przesady... Ludzie chyba nie tylko po to przychodza aby
    sobie poklikac? ;)
    Skad takie doswiadczenia?

  • 8. Data: 2005-05-24 11:00:16
    Od: "Ice" <b...@a...pl-spam>

    Użytkownik "Bartek" <b...@N...torun.org.pl> napisał w wiadomości

    > Co o tym sadzicie?

    Takie coś działa u nas - co prawda, nie programowo ale sprzętowo (na
    routerze) i sprawdza sie doskonale. Możesz porobic grupy użytkowników,
    każda z innymi uprawnieniami - i tak: mamy użytkowników typu admin (może
    wszystko), szef+kierownicy (http,https,e-mail,gg,itp), biurowi referenci
    (http,email), i tacy którym do szczescia jest potrzebny tylko e-mail.i
    nic więcej...
    Do tego posiadamy content filtr - czyli wypisujemy hasła jakich nie
    chcemy na stronie np. wpisujac *czat* blokujemy wszystkie strony
    zawierające "czat" w nazwie.
    Daje to taki efekt, że pracownicy z odpowiednimi uprawnieniami moga
    wchodzić po www ale z wyłączeniem stron typu "*czat*".
    Sprawdza się to super. Jest zarządzane z poziomu www mnóstwo mozliwości
    ustawień, więc jeśli firma duża i sporo użytkowników a szef nie bedzie
    szczedził to można postawić taki system - koszt 7-10k pln

  • 9. Data: 2005-05-24 11:26:44
    Od: "Bartek" <b...@N...torun.org.pl>

    Użytkownik "Ice" <b...@a...pl-spam> napisał w wiadomości

> [...]
    > ustawień, więc jeśli firma duża i sporo użytkowników a szef nie bedzie
    > szczedził to można postawić taki system - koszt 7-10k pln

    Dokladnie o takie cos chodzi. Mozesz zdradzic o jakim oprogramowaniu mowisz?
    My zdaje sie mamy wdrozyc cos firmy ISS i podobno jest duzo drozsze od tego
    co napisales.

    Co do dzwonienia i informowania uzytkownikow jak napisal ktos wczesniej to
    nie ma takiej mozliwosci poniewaz w sieci firmowej jest ponad 1000 stacji
    roboczych.

  • 10. Data: 2005-05-24 11:30:57
    Od: "Bartek" <b...@N...torun.org.pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie interere czy ten czlowiek przegadal pol dnia na IRCu
    > czy caly czas zasuwal. Efekt mnie interesuje.

    A jak duza firma zarzadzasz, ze preferujesz taki tryb?

> [...]
    > pomyslowosci przeznaczac na szukanie sposobu na obejscie
    > ograniczen. A dalej, zaleznie od tego jak skutecznie je

    Napewno bedzie to oprogramowanie nie do przejscia dla uzytkownika koncowego.
    A co powiesz na to, ze od 3 dni prowadze statystyki co ludzie ogladaja i
    znalazlem juz 5 osob ktore lubuja sie w pornosite`ach? Czy jest to aby w
    porzadku zeby przychodzic do firmy i 2-3 godziny dziennie ogladac gole baby?

    p.