PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak ma wyglądać początek nowej pracy ?

  • 1. Data: 2005-05-23 11:38:45
    Temat: Jak ma wyglądać początek nowej pracy ?
    Od: "Robert" <n...@g...pl>

    Jestem prosto po studiach i pracuję od niedawna w mojej pierwszej pracy i
    jestem mocno rozczarowany.

    Jak chodziłem po rozmowach kwalifikacyjnych to się często pytałem, czy przed
    rozpoczęciem pracy nowy pracownik będzie jakoś przeszkolony pod kątem
    rozpoczęcia pracy, na co w jedenj firmie uszyszałem "przeciesz nie posadzimy
    pana przed biurkiem i powiemy rób!" :)

    A w tej pracy włsnie się tak stało, kierownik przypraowadził mnie do działu w
    którym pracuję, przedstawił i poszedł - zapomniał tylko powiedzieć "rób !"

    Usiadłem na kraju jakiegoś biurka, rzucono mi stos faxów po czym zaczęto
    podawać mi słuchawkę jak usłyszano, że ktoś dzwoni w tym języku w którym ja
    też mówię. I zostało tak do dziś...

    Zero przeszkolenia, do wszystkiego musze dochodzić sam.

    Czy tak wygląda rozpoczęcie nowej pracy w normalnej firmie ? Jak się to
    powinno odbyć prawidłowo ?

  • 2. Data: 2005-05-23 11:41:03
    Temat: Re: Jak ma wyglądać początek nowej pracy ?
    Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl>

    > Czy tak wygląda rozpoczęcie nowej pracy w normalnej firmie ? Jak się to
    > powinno odbyć prawidłowo ?

    Powinny byc szkolenia, ale z drugiej strony czesto pracodawcy tak testuja
    nowego pracownika - czy zacznie sie pytac, szukac informacji, sam sie
    szkolic.
    --
    Olleo

  • 3. Data: 2005-05-23 11:43:28
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Robert napisał(a):

    [...]

> [...]
    > też mówię. I zostało tak do dziś...
    > Zero przeszkolenia, do wszystkiego musze dochodzić sam.

    U mnie bywało zazwyczaj bardzo podobnie.

    Pitt

  • 4. Data: 2005-05-23 11:48:12
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 23 May 2005 13:38:45 +0200, Robert <n...@g...pl>
    napisał:

> [...]
    > Zero przeszkolenia, do wszystkiego musze dochodzić sam.
    > Czy tak wygląda rozpoczęcie nowej pracy w normalnej firmie ? Jak się to

    Zalezy od zakresu powerzonych ci obowiazkow.Jakie wlasciwie masz
    stanowisko??
    Mowisz, ze pracujesz w dziale - jak wprowadzenie w obowiazki ze strony
    wspolpracownikow?
    Robisz to samo co oni? Dopytujesz sie o specyfike firmy i zadan?
    No i ile juz tam pracujesz - dzien, dwa, miesiac, pol roku????

  • 5. Data: 2005-05-23 11:56:28
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Robert napisał(a):
> [...]
    > rozpoczęcia pracy, na co w jedenj firmie uszyszałem "przeciesz nie posadzimy
    a co Ci odpowiedzieli na to pytanie w tej firmie w ktorej pracujesz?

    jakie stanowisko?
    a dajesz sobie rade w pracy? jesli tak, tzn ze szkolenia byly
    niepotrzebne, bo
    a) praca jest banalnie prosta
    b) jestes genialnym pracownikiem
    ;P
    a jesli sobie nie dajesz rady (co moze byc zrozumiale) to probowales
    kogos pytac?

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2005-05-23 12:20:05
    Od: "Robert K" <n...@g...pl>

    >jakie stanowisko ?

    handlowiec na rynek niemiecki

    > a jesli sobie nie dajesz rady (co moze byc zrozumiale) to probowales
    > kogos pytac?

    pytam cały czas wszystkich kogo się da, moi wspólpracownicy powoli tracą
    cierpliwość i ja też...

  • 7. Data: 2005-05-23 12:35:35
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Robert K napisał(a):
    > pytam cały czas wszystkich kogo się da, moi wspólpracownicy powoli tracą
    > cierpliwość i ja też...
    a probowales rozmawiac o tym z przelozonym?
    i nadal nie wiem co Ci odpowiedziano na pytanie o szkolenie podczas
    rozmowy o prace
    ihmo tak byc nie powinno. u mnie w pracy (programista) pierwszy dzien to
    bylo zapoznanie sie z narzedziami (znaczy sie zainstalowanie sobie;P)
    pozniej byla prezentacja z aplikacji ktore tworzymy. nastepnie krotkie
    wprowadzenie do tworzenia oprogramowania (typu firmowe zasady kontroli
    wersji czy komentarzowania) + kilkunastostronicowy dokument pt tworzenie
    aplikacji w naszej firmie.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 8. Data: 2005-05-23 12:40:42
    Od: "11zz" <1...@o...pl>

    > kierownik przypraowadził mnie do działu w
    > którym pracuję, przedstawił i poszedł
    > Zero przeszkolenia, do wszystkiego musze dochodzić sam.
    > Czy tak wygląda rozpoczęcie nowej pracy w normalnej firmie ?

    Takie czasy. To teraz norma.
    Bądź szczęśliwy, że nikt ci nie utrudnia pracy, o ile nie utrudnia.
    Normalnie, dodatkowo, inni pracownicy utrudniają dostęp do różnych materiałów.
    Na każde pytanie odpowiadają: nie ma i nigdy nie było, co nie ma żadnego
    związku z prawdą.
    Na pytanie kto się tym zajmuje uzyskasz odpwiedź: Tego się nie da zrobić itd.

    A jak powinno być? To inna bajka.

  • 9. Data: 2005-05-23 12:56:43
    Od: "Mr V" <v...@o...pl>

    > czesto pracodawcy tak testuja nowego pracownika - czy zacznie sie pytac,
    > szukac informacji, sam sie szkolic.

    A jakie to ma znaczenie dla pracodawcy, taki rozroznienie, czy pracownik
    zacznie sie pytac, szukac informacji, czy sam szkolic?

  • 10. Data: 2005-05-23 13:18:13
    Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl>

    > A jakie to ma znaczenie dla pracodawcy, taki rozroznienie, czy pracownik
    > zacznie sie pytac, szukac informacji, czy sam szkolic?

    Mysle, ze spore. W koncu to sie scisle przeklada na konkretne cechy
    charakteru - inicjatywa, kreatywnosc, ciekawosc, pracowitosc itp.

    A z punktu widzenia pracownika - cholernie to irytujace, jak szukasz
    wiadomosci, a nie wiesz, co jeszcze powiniennes wiedziec. Ale za to wiedza,
    jaka zdobedziesz tym sposobem, jest znacznie cenniejsza od tej, ktora na
    szkoleniach ciebie nasyca.
    --
    Olleo