PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kontrola zawartosci tresci w firmach?

  • 11. Data: 2005-05-24 11:32:35
    Temat: Re: Kontrola zawartosci tresci w firmach?
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    Ice napisał :

> [...]
    > nic więcej...
    > Do tego posiadamy content filtr - czyli wypisujemy hasła jakich nie
    > chcemy na stronie np. wpisujac *czat* blokujemy wszystkie strony
    > zawierające "czat" w nazwie.
    > Daje to taki efekt, że pracownicy z odpowiednimi uprawnieniami moga
    > wchodzić po www ale z wyłączeniem stron typu "*czat*".
    > Sprawdza się to super. Jest zarządzane z poziomu www mnóstwo mozliwości
    > ustawień, więc jeśli firma duża i sporo użytkowników a szef nie bedzie
    > szczedził to można postawić taki system - koszt 7-10k pln
    Łoł! tyle za prosiaka(czyt. proxy)? Hie hie!
    --
    _____________________________

  • 12. Data: 2005-05-24 11:36:43
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości

    > Re to: Bartek [Mon, 23 May 2005 21:12:35 +0000]:

    > Wcale nie wyglada. Znaczy nie istnieje i tyle. Preferuje
    > tryb zadaniowy, czyli "TO ma byc zrobione na JUTRO". No
    > i TO ma byc zrobione -- i jesli bedzie, to mnie zupelnie
    > nie interere czy ten czlowiek przegadal pol dnia na IRCu
    > czy caly czas zasuwal. Efekt mnie interesuje.

    A interesuje Cię, że może ten człowiek zrezygnował ze śniadania i robił
    darmowe nadgodziny, żeby To było zrobione na JUTRO? ;-)

  • 13. Data: 2005-05-24 11:41:58
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Bartek [Tue, 24 May 2005 13:30:57 +0200]:

    > A jak duza firma zarzadzasz, ze preferujesz taki tryb?

    Mala. Dlatego sprawdza sie znacznie lepiej, niz dupogodziny
    niezalezne od faktycznej ilosci pracy.

    > A co powiesz na to, ze od 3 dni prowadze statystyki co ludzie
    > ogladaja i znalazlem juz 5 osob ktore lubuja sie w pornosite`ach?

    Powiem, ze mi tez sie zdarza ogladac, wiec nie czuje sie tym
    faktem szczegolnie zszokowana ;)

    > Czy jest to aby w porzadku zeby przychodzic do firmy i 2-3
    > godziny dziennie ogladac gole baby?

    Na to pytanie nie odpowiem, bo nie wiem jakie macie uklady
    wewnatrz firmy. Mi jest obojetne czy sobie pornola sciagna,
    czy na czata wleza, czy beda robic tapetki ze slicznymi,
    puchatymi kociatkami. Serio.

    Tyle ze ja im nie place od godziny, tylko od wykonanej pracy.
    Zwyczajnie im sie nie oplaca opierdalac caly dzien. Kontroluja
    sie w zwiazku z tym sami znacznie lepiej, niz moglby to robic
    dowolny system blokujacy kawalki Netu.

    Kira

  • 14. Data: 2005-05-24 11:44:36
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Maciek Sobczyk [Tue, 24 May 2005 13:36:43 +0200]:

    > A interesuje Cię, że może ten człowiek zrezygnował ze śniadania
    > i robił darmowe nadgodziny, żeby To było zrobione na JUTRO? ;-)

    Nie, kompletnie mnie nie interesuje. Terminy sa ustalane
    grupowo z osobami, ktore beda je realizowac, i jesli az
    tak im zalezy na szybkim skonczeniu, ze uznaja ze chyba
    nie musza tez miec czasu na skoczenie do kibelka, to ja
    tam sie wcinac nie zamierzam.

    Dorosli ludzie to sa, wymagam od nich myslenia :>

    Kira

  • 15. Data: 2005-05-24 11:46:17
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: czarny [Tue, 24 May 2005 08:03:46 +0200]:

    > Nie no, bez przesady... Ludzie chyba nie tylko po to
    > przychodza aby sobie poklikac? ;)

    Tego przeciez nie mowie :) Natomiast owszem, prawie kazdy
    czlowiek od czasu do czasu ma chwile wolnego. Jeden sobie
    wtedy gazete otworzy, drugi wskoczy na troche na GG. Jak
    dla mnie zjawisko calkowicie normalne...

    > Skad takie doswiadczenia?

    Z praktyki :) A konkretnie z jednej firmy telekomunikacyjnej
    i jednego banku... :)

    Kira

  • 16. Data: 2005-05-24 11:54:51
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

> [...]
    > nie musza tez miec czasu na skoczenie do kibelka, to ja
    > tam sie wcinac nie zamierzam.
    >
    > Dorosli ludzie to sa, wymagam od nich myslenia :>
    Chyba że tak. Nie ma nic gorszego niż szef, ktory narzuca termin nie
    interesując się, czy jest on realny. I tak samo pracownik, który bezmyślnie
    podaje termin, którego nie da rady dotrzymać.

  • 17. Data: 2005-05-24 13:22:37
    Od: Staruszek <s...@u...cad.pl>

    Bartek wrote:

    > Dokladnie o takie cos chodzi. Mozesz zdradzic o jakim oprogramowaniu
    > mowisz? My zdaje sie mamy wdrozyc cos firmy ISS i podobno jest duzo
    > drozsze od tego co napisales.
    >
    > Co do dzwonienia i informowania uzytkownikow jak napisal ktos wczesniej to
    > nie ma takiej mozliwosci poniewaz w sieci firmowej jest ponad 1000 stacji
    > roboczych.
    To samo można zrobić na: Linux + squid - koszt=średni komputer
    --
    -=:| Staruszek GG:320000 |:=-

  • 18. Data: 2005-05-24 13:24:05
    Od: "r...@g...pl" <r...@g...pl>

    On Mon, 23 May 2005 21:12:35 +0000, Bartek wrote:

    > ... i jestem ciekawy jak odbiora to
    > pracownicy?

    Normalnie: tuż przed odcięciem sieci roześlą stado CV :).

  • 19. Data: 2005-05-24 13:25:08
    Od: Staruszek <s...@u...cad.pl>

    Bartek wrote:

    > Napewno bedzie to oprogramowanie nie do przejscia dla uzytkownika
    > koncowego. A co powiesz na to, ze od 3 dni prowadze statystyki co ludzie
    > ogladaja i znalazlem juz 5 osob ktore lubuja sie w pornosite`ach? Czy jest
    > to aby w porzadku zeby przychodzic do firmy i 2-3 godziny dziennie ogladac
    > gole baby?

    Heheh, ja mam archiwum z około 2.5 roku:)
    --
    -=:| Staruszek GG:320000 |:=-

  • 20. Data: 2005-05-24 13:28:51
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

> [...]
    > Zwyczajnie im sie nie oplaca opierdalac caly dzien. Kontroluja
    > sie w zwiazku z tym sami znacznie lepiej, niz moglby to robic

    To bardzo dobrze, tylko nie generalizuj lepszosci swojego rozwiazania na
    inne sytuacje, a te sytuacje to duza firma lub pracownicy nie na poziomie.
    W przypadku duzej firmy taki bezposredni zadaniowy kontakt szefa z kazdym
    jest niemozliwy, a kierownicy nizszego szczebla rozni sa. Latwa dostepnosc
    rozrywek moze powodowac przeciekanie czasu przez palce, jesli praca nie jest
    zadaniowa, tylko ciagla, zmniejszac konkurencyjnosc. Zamiast lazic,
    identyfikowac to, robic rozmowy wychowawcze - latwiej uciac czy ograniczyc
    dostep. Jak w zeszlym roku przez pol roku mieszkalam gdzies, gdzie nie
    mialam Sieci (w innych miejscach poza chata dostep mialam, ale to byly
    miejsca, gdzie wieczorem przesiadywac sie raczej nie dalo) to sie fajnie
    zmobilizowalam do posiedzenia nad obsluga pewnych offline'owych programikow
    i nauczylam sie sporo. Z Siecia pod reka zajeloby mi to dziesiec razy wiecej
    czasu, bo nie mialam do tego szczegolnej motywacji, a przydalo sie. Gdy
    pracownicy nie maja szczegolnej motywacji, sorry, ale odciecie mozliwosci
    tracenia czasu to sluszne posuniecie.

    W przypadku pracownikow nie na poziomie jestem za odcieciem Sieci ze
    wzgledow PR-owsko-estetycznych i bezpieczenstwa - mowiac wprost, pracownik
    nie na poziomie z dostepem do Sieci z pracy moze narobic swojej firmie
    wstydu. Na czatach mowiac za duzo (btw szpiegostwo gospodarcze przez czata
    jest mozliwe - mi kiedys admin z banku poopowiadal rzeczy, co do ktorych mi
    szczena opadla brzydko mowiac, ze je na czacie opowiada dla popisania sie
    przed obca panienka zdradzajaca zainteresowanie tematem i zachwyt - przy
    czym podal i bank, i dowody na to, ze tam pracuje, gdy rozmowczyni zarzucila
    scieme), stwarzajac zagrozenia dla bezpieczenstwa firmowych maszyn przez
    bezmyslne instalowanie darmowych softow czy klikanie po stronach porno,
    wdajac sie w niekulturalne flame'y itd.

    Wolnosc trzeba rozdawac wlasciwie :)

    I.