PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kończę studia i co dalej?

  • 11. Data: 2005-12-20 19:31:06
    Temat: Re: Kończę studia i co dalej?
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT Jarod pisze:

    > Prawde mowiac, polscy pracodawcy maja o studentach ktorzy nic poza
    > studiowaniem nie robili raczej niska opinie... Brak doswiadczenia
    > zawodowego... Czemu nie chciales pracowac w trakcie studiow ?

    Nie wiem jak w przypadku tego gentlemana, ale generalnie jakości
    studiów lepiej robi niepracowanie w trakcie -- jeśli można sobie na to
    pozwolić.

    Jubal

    --
    [ Miros/law L Baran, baran-at-knm-org-pl, neg IQ, cert AI ] [ 0101010 is ]
    [ BOF2510053411, http://hell.pl/baran/tek/, alchemy pany! ] [ The Answer ]

    Nothing cures insomnia like the realization that it's time to get up.

  • 12. Data: 2005-12-20 19:50:04
    Od: "Radio69" <r...@u...com.pl>

    > Za pół roku kończę studia i przyjdzie czas na poszukiwanie pierwszej
    > pracy.

    To juz znaczy ze możesz mieć ciężko, bo teraz pracy się szuka na 3 roku, na
    4 już pracuje.

    radio69

  • 13. Data: 2005-12-20 19:55:14
    Od: "b3ut" <b...@N...gazeta.pl>

    nie przejmuj sie tymi opiniami. Nie studiujesz psychologii czy marketingu by
    doswiadczenie bylo wazniejsze od skonczonych studiow. Mam znajomego po
    telekomunikacji na PG. Nie pracowal na studiach a po studiach od razu fajna
    robote znalazl. I w zasadzie tyle. No moze poza tym ze po pol roku zmienil ja
    na lepsza :)

  • 14. Data: 2005-12-20 19:59:16
    Od: Michał <m...@k...pl>

    > Ja też tak radżę, ale raczej z tego powodu, że dopiero teraz się za pracą
    > rozglądasz.

    Ale teraz w sensie zbyt późno dla niego (ma za dużo lat, żeby rozpocząć) czy
    późno ogólnie, że w tych latach już zacząć nie można?

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2005-12-20 21:06:47
    Od: "tukan" <t...@p...onet.pl>

    żytkownik "mIchaał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Za pół roku kończę studia i przyjdzie czas na poszukiwanie pierwszej
    > pracy. Czy powinienem już rozglądać się za przyszłym miejscem pracy?
    > Ogólnie sprawę ujmując proszę o kilka dobrych rad.

    Zarejestrować i tak się teraz nie zarejestrujesz, bo musisz skończyć studia.
    Na razie zapomnij o UP i ich stażach. Najlepiej poszukać na własną rękę,
    staż to ostateczność (chyba, że samemu załatwiony, a nie proponowany
    przez UP). Możesz szukać na uczelni w gablotach (nieraz firmy organizują
    spotkania ze studentami, możesz wtedy się dużo dowiedzieć o wymaganiach
    i pogadać z przyszłym pracodawcą, takoż połazić na rozmowy kwalifikacyjne).
    Oczywiście jest też masa serwisów www dot. pracy z ogłoszeniami.
    Z własnego doświadczenia Ci powiem, że to już ostatnia chwila do szukania
    pracy. Tym bardziej jakbyś chciał trochę "powybredzać" i mieć zarobki na
    poziomie > 1000 pln. Żeby to osiągnąć musisz trochę pochodzić na rozmowy
    kwalifikacyjne, a niestety nie każda wysłana aplikacja do firmy =
    zaproszenie
    na rozmowę.
    Szukanie pracy i spotkania z pracodawcami jest też dobre na konfrontację
    swoich
    wyobrażeń o sobie, kasie z rzeczywistością. Niektórzy moi kumple ze studiów
    nie
    patrzeli realnie na swoje możliwości i perspektywy późniejszej pracy i teraz
    mają
    nieciekawie.
    Oprócz "tradycyjnego" szukania pracy zostaw swoje CV w serwisach pracy -
    - pracuj.pl, jobpilot.pl. Ja np. znalazłem pracę przez pracuj.pl -
    pracodawca
    sam do mnie zadzwonił.

  • 16. Data: 2005-12-20 21:21:37
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    > Nie wiem jak w przypadku tego gentlemana, ale generalnie jakości
    > studiów lepiej robi niepracowanie w trakcie -- jeśli można sobie na to
    > pozwolić.

    Ale moim zdaniem jesli sie pracuje w zawodzie to studia albo okazuja sie
    pomocne i czerpie sie z nich wiedze albo zupelnie odbiegaja od
    rzeczywistosci i wtedy warto skoncentrowac sie na pracy.
    Jarod

  • 17. Data: 2005-12-20 21:25:03
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT Jarod pisze:

    > Ale moim zdaniem jesli sie pracuje w zawodzie to studia albo okazuja sie
    > pomocne i czerpie sie z nich wiedze albo zupelnie odbiegaja od
    > rzeczywistosci i wtedy warto skoncentrowac sie na pracy.

    A to już zależy i od pracy i od studiów. Jednak zdecydowanie nie
    czyniłbym z tego reguły. Lepiej robić jedną rzecz dobrze niż kilka
    rzeczy średnio.

    Jubal

    --
    [ Miros/law L Baran, baran-at-knm-org-pl, neg IQ, cert AI ] [ 0101010 is ]
    [ BOF2510053411, http://hell.pl/baran/tek/, alchemy pany! ] [ The Answer ]

    May a thousand Klingon Dreadnoughts obliterate your home state.

  • 18. Data: 2005-12-20 21:53:40
    Od: Emi <e...@c...pl>

    Miros/law L. Baran napisał(a):

    > A to już zależy i od pracy i od studiów. Jednak zdecydowanie nie
    > czyniłbym z tego reguły. Lepiej robić jedną rzecz dobrze niż kilka
    > rzeczy średnio.

    popatrz na to z drugiej strony - jeżeli pracuje w firmie, która ma
    bardzo dużo wspólnego z kierunkiem studiów - jest to idealne
    uzupełnienie "praktyczne" do teorii, jaką czerpie się na studiach

    PS: mam nadzieję, że zbytnio nie zaplątałam.. :)

    --
    E_m_i_

    "Ci co poznali mrok, światło kochają,
    Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

  • 19. Data: 2005-12-20 22:09:31
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>

    Ogólnie
    > sprawę ujmując proszę o kilka dobrych rad.

    Sporządź sobie CV. Na jak najwyższym poziomie i wgranicach rozsądku i
    prawdomówności promujące twoją osobę. Jeżeli możesz sporządź także to CV w
    języku obcym ogólnie uznawanym za przydatny.
    Daj to do skonsultowania (chociażby tutaj, na grupie), uwzglednij uwagi.
    Przeczytaj jedno lub dwa opracowania na temat zachowania na rozmowach
    kwalifikacyjnych- potrenuj, napisz sobie scenariusz rozmowy, tak abyś był
    przygotowany na najbardziej nieoczekiwane pytania. Jeszcze lepiej gdybyś
    potrafił przejąć pałeczkę w trakcie rozmowy i samemu nadawać jej ton. Po
    kilku rozmowach z reguły się już dostrzega co twój rozmówca chce usłyszeć i
    potrafi się to podac w odpowieniej, stosownej do sytuacji formie.

    Nawiąż kontakt z dobrymi, renomowanymi (najlepiej zagranicznymi) agencjami
    pośrednistwa pracy i zanieś im swoje CV. Nawiąż zywy kontakt- nawet nie
    wiesz jakie cuda może zdziałać zawarcie znajomości z paniami które tam
    pracują i aktywna pielęgnacja tej znajomości (luźny telefon raz na dwa
    tygodnie, wizyta z czekoladą lub bombonierką raz na miesiąc lub zależnie od
    potrzeb), ale powinno to wyglądać naturalnie i broń boże nie może być
    namolne. (trzeba uważać, bo możesz skończyc jako np małżonek lub narzeczony
    jednej z takich dziewczyn :P ). Poproś aby informowały Cię o ofertach pracy
    zgodnych z profilem twojej oferty opisanej w CV- jeżeli są normalne (młode,
    sympatyczne i uśmiechnięte) nie powinny odmówić, bo to w końcu ich praca ale
    tak jak już napisałem- musisz to pielęgnować.
    Jest duża szansa że bedziesz dostawał informację o łakomych kąskach
    wcześniej niż inni.
    Urzędy pracy odpuść. To kicha. Urzedasy nie kreują ruchu na rynku pracy bo
    musiałyby brać za to odpowiedzialność. Z reguły i tak kierują do agencji HR.
    Agencje mają motywację bo biorą za to pieniądze od zleceniodawców.
    Pozdro
    --
    Jackare

  • 20. Data: 2005-12-20 22:11:43
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT Emi pisze:

    > popatrz na to z drugiej strony - jeżeli pracuje w firmie, która ma
    > bardzo dużo wspólnego z kierunkiem studiów - jest to idealne
    > uzupełnienie "praktyczne" do teorii, jaką czerpie się na studiach

    Mówimy, jak sądzę, o studiach dziennych? No więc w przypadku studiów
    dziennych, zwłaszcza tych trochę bardziej wymagających, równoległa
    praca zawsze odbije się na samych studiach.

    Jubal

    --
    [ Miros/law L Baran, baran-at-knm-org-pl, neg IQ, cert AI ] [ 0101010 is ]
    [ BOF2510053411, http://hell.pl/baran/tek/, alchemy pany! ] [ The Answer ]

    Even if you win the rat race, you're still a rat.