PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca na wyspach

  • 1. Data: 2005-12-20 11:53:51
    Temat: praca na wyspach
    Od: "dark" <d...@i...pl>

    Witam.
    Mysle nad wyjazdem na wyspy, poszukuje pracy itd, jest troche fajnych ofert
    ale..
    no własnie, z tego co wiem żadne pozwolenie o pracy nie jest wymagane skoro
    jestesmy w UE.
    kilka dni temu natomiast znajoma która tam była powiadomiła mnie że ona
    musiała jakieś pozwolenia na prace sobie załatwiać. jak to jest na prawde?
    czy ktos wie? mówimy o całych wsypach Brytyjskich bo miejsca nie mam jeszcze
    konkretnie wybranego.

    Z góry dzieki za odpowiedzi

    pozdrawiam
    Dark

  • 2. Data: 2005-12-20 11:56:24
    Temat: Re: praca na wyspach
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "dark" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > musiała jakieś pozwolenia na prace sobie załatwiać. jak to jest na prawde?
    > czy ktos wie? mówimy o całych wsypach Brytyjskich bo miejsca nie mam

    Pozwolenie na prace nie, ale jak w kazdym kraju trzeba zalatwic rozne
    formalnosci, jakies numery ubezpieczenia, zgloszenia do podatkow itp.
    Zapytaj na alt.pl.emigracja.londyn, znajdziesz tam duzo osob, ktore przez to
    przeszly.

    I.

    --

    www.immona.ownlog.com

  • 3. Data: 2005-12-20 16:54:33
    Od: "Maciej Nowak" <b...@w...pl>

> [...]
    > musiała jakieś pozwolenia na prace sobie załatwiać. jak to jest na prawde?
    > czy ktos wie? mówimy o całych wsypach Brytyjskich bo miejsca nie mam

    jak bedziesz szukal kompana do wylotu z naszego pieknego kraju to daj znac,
    pozdrawiam

    a co do tych zaswiadczen to z tym bywa roznie, zalezy w jaki sposob chcesz
    tam pracowac, w jakim charakterze ale dla anglikow np kazda przerwa w
    zyciorysie jest podejrzana...trzeba miec na wszystko papier

  • 4. Data: 2005-12-21 10:47:13
    Od: "onet" <a...@o...pl>

> [...]
    > musiała jakieś pozwolenia na prace sobie załatwiać. jak to jest na prawde?
    > czy ktos wie? mówimy o całych wsypach Brytyjskich bo miejsca nie mam

    z tego co sie orientuje to tylko trzeba uzyskac zezwolenie od lokalnego
    landlorda
    pozdrawiam ako

  • 5. Data: 2006-01-19 00:11:30
    Od: m...@o...pl (mimose)

    dark napisał(a):

> [...]
    >czy ktos wie? mówimy o całych wsypach Brytyjskich bo miejsca nie mam jeszcze

    Jeżeli chcesz pracować legalnie w Wielkiej Brytanii musisz jedynie
    załatwić sobie Home Office. To jest tzw. rejestracja pracownikow.
    Rejestracja kosztuje 50 funtow ale masz czas (teoretycznie) do miesiaca
    od rozpoczecia pracy, wiec mozesz sobie spokojnie odlozyc z tego co juz
    zarobisz. Zostanie ci przydzielony numer rejestracyjny i od tego czasu
    jestes legalnie zarejestrowanym pracownikiem. Jak zmienisz pracodawce to
    tylko uaktualniasz dane - nie musisz juz placic kasy. Jezeli trzykrotnie
    zmieniles pracodawce lub przepracowales 12 miesiecy w Anglii to ponoc
    juz nie musisz tego robic. Poczytaj na www.homeoffice.gov.uk
    Formularz konieczny do rejestracji znajdziesz przewaznie w angielskiej
    agencji pracy - wystarczy o niego poprosic. Do formularza dodajesz list
    z agencji potwierdzajacy ze u nich pracujesz (o to tez popros), 2
    zdjecia paszportowe no i te 50 funtow (czekiem lub przelewem).
    Jak dla mnie to chyba to jest to o czym cie powiadomila twoja znajoma.
    Nie ma obawy, tu nie jest tak zle.

    Pozdrawiam
    mimose