PracaGrupypl.praca.dyskusjeKombinujcie... by żyło się lepiej › Re: Kombinujcie... by żyło się lepiej
  • Data: 2010-01-28 16:54:20
    Temat: Re: Kombinujcie... by żyło się lepiej
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-01-28, tomas <t...@b...pl> wrote:

    > Skoro wiekszosc polakow tych kwot nie moze osiagnac to po co sie glupio
    > klocisz?Srednia krajowa to nie 8tys...

    To zobacz jaka jest średnia dla Warszawy, albo dla KGHMowców.
    Albo dla poszczególnych branż.

    > Wiekszosc polakow marzy o wyjezdzie bo ceny po upadku PRL rosły
    > niewspółmiernie z dochodami.

    Robiłeś badania statystyczne, że wiesz "za większość"?

    > Dlatego non stop sa jakies strajki.

    LOL, jasne.

    > Rozumiem ze ty masz wiecej niz wiekszosc ale za granica tez mial bys
    > wiecej niz zwykly pracownik fizyczny...

    Jakbyś popatrzył, to pensje np. w branży IT (czyli mojej) nie różnią
    się aż tak bardzo (patrząc po sile nabywczej, nie po sztywnym kursie
    waluty) między poszczególnymi krajami. Oczywiście piszemy o ludziach
    doświadczonych. Podobnie wygląda sprawa w budownictwie, podobnie mają
    znajomi automatycy.

    > Myslisz ze wszysdcy tam zarabiaja po 10tys?Dobry inzynier budowlany
    > ma w skandynawi dochody na poziomie 20tys...

    Nie jest istotne ile zarabia w jednostkach bewzględnych. Istotne jest,
    na co sobie może pozwolić ze swojej pensji tu, i tam. Jak wyjazd nie
    oznacza podniesienie poziomu stopy życiowej [1], albo kwalifikacji,
    to według mnie jest wyjazdem bez sensu.

    Co z tego, że po tych 5 latach za granicą, zaciskając maksymalnie pasa,
    oszczędzisz sobie tyle, żeby ten dom w Polsce kupić, skoro po powrocie
    do niego, nie będziesz w stanie w Polsce się (i tego domu) utrzymać?

    [1] A dla większości "zmywakowców" nie oznacza, bo jadą sobie oszczędzić,
    jeść w tesco (bo innego żarcia tam nie lubią) i mieszkać we 2-5 osób

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl