PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kolejne CV

  • 11. Data: 2005-11-06 23:04:39
    Temat: Re: Kolejne CV
    Od: Michał <m...@s...net>

    Filip "Fatman" Kata wrote:
    > Oto adresy:
    >
    > http://linuxace.net/cv-en.pdf

    Przeglądam pobieżnie angielskie, bo o dobrą pracę w branży z polskim CV
    trudniej, i widzę...

    1. Ten europejski format to taki żart, nie?;) Nasi pracodawcy nie znają
    tego szablonu, poza tym po to są schematy, żeby je łamać, jeśli nie są
    wymogiem. Wiele dużych firm ma własny szablon CV do wewnętrznych
    rekrutacji, ale to już wewnętrzna sprawa. A ten EU template wygląda
    badziewnie. Nieczytelne to.

    2. Większa czcionka, więcej konsekwencji - raz piszesz kapitalikami
    (brzydkie to), raz nie. I ten kolor. Czerń na bieli jest ładna. I Times
    New Roman zły?

    3. Od razu wpada w oko "fluent English". Zdałbyś CPE? Możesz po pijaku i
    na obcym gruncie negocjować z brytyjczykami kontrakt dotyczący handlu
    zbożem z uwzględnieniem uwarunkowań podatkowych i celnych? I jak jest po
    angielsku frachtowiec? Umiejętności językowe są często przeceniane, co
    zresztą bardzo łatwo wychodzi na jaw przy pierwszym kontakcie i to
    niekoniecznie ze wspomnianymi brytyjskimi potentatami zboża. No i to CV
    nie jest językowo bezbłędne: oprócz tego, co wpadło Danielowi w oko,
    kłuje bardzo "www Apache" > "Apache www".

    I merytorycznie:
    - mamy "web servers" bardziej niż "www servers",
    - linux to (jakby nie dyskutować) nie unix (nie mogę coś znaleźć na
    kernel.org jądra do mojego bsd...),
    - staż to "internship",
    - I am from UK and wtf is "makrokierunek"?,
    - nazwy wydziałów niezłych uczelni pisze się z wielkiej litery (a Twoje
    "faculty" coś mizerne),
    - main subjects na uczelni... potrafisz wskazać kierunek informatyczny,
    na którym nie ma tych kursów? i dlaczego nie ma wśród nich niczego
    stricte o administracji?
    - piszesz o "MS SQL programming", ale nigdzie nie widzę, żebyś znał SQL
    i T-SQL? i w jakiej wersji ten SQL Server (nie "MS SQL")? potrafisz
    projektować bazy danych? a może znasz się na tuningowaniu SQL Servera?
    - fajnie, że umiesz zainstalować MRTG, ale to chyba kwadrans, nie?
    - php i mysql nie są związane z "web design",
    - "software roll out" może znaczyć zarówno "extension", jak i "upgrade"

    4. Chciałbym wiedzieć, ale dowiedzieć konkretnie się nie mogę:
    - jakimi systemami operacyjnymi naprawdę potrafisz administrować?
    - na ile znasz Server 2003? a 2000? mało o tym, mało, a to nie są proste
    sprawy, no i napisałeś jeszcze, że od 4 lat nie używasz...
    - w jakich językach potrafisz programować? jakie znasz środowiska,
    kompilatory? gcc, borland, microsoft? w Java pisałeś w vi?
    - czy obronisz mnie przed DoS?
    - czy potrafisz zarchizować moje dane?
    - znasz Accessa? a jak Twoja znajomość VBA?
    - co znasz z J2EE?
    - piszesz o WLAN - jakim sprzętem administrowałeś?
    - piszesz UNIX - który Unix?

    5. Wszyscy już o tym pisali, ale... to zdjęcie naprawdę jest do wymiany
    (a napisałeś "always smiling"), poza tym na stanowiska techniczne w
    dużych firmach można je sobie spokojnie podarować. I ten mail admin@...

    6. Generalnie:
    - uprość szablon CV,
    - skrócić część o edukacji, zrewidywować zdanie o swoim angielskim,
    - opisać w szczegółach, nie ogółach, doświadczenia zdobyte w tych dwóch
    miejscach,
    - umiejętności podzieliłbym na dwie grupy: administracja i programowanie,

    Nie zajmuję się w ogóle administracją, ale... interesujesz się, jak
    piszesz, stanowiskami sysadmin albo security manager. Na security
    managera masz zdecydowanie zbyt małe doświadczenie. Potrafiłbyś
    zaplanować zakup sprzętu i oprogramowania? Jeśli myślisz o pracy w
    enterprisowych środowiskach i bardziej w security, to warto
    zainteresować się CISCO, testami penetracyjnymi, honeypots,
    programowaniem na poziomie IP, bezpieczeństwem WLAN.

    A nisze... na pewno jest ich wiele, jak dla mnie brakuje łebskich
    administratorów serwerów aplikacyjnych J2EE (Websphere, BEA, Oracle,
    JBoss), którzy znają się na optymalizacji, load balancingu i problemach
    produkcyjnych.

    pozdr,
    --
    mgl

  • 12. Data: 2005-11-06 23:12:37
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Michał napisał(a):
    > I Times
    > New Roman zły?
    Zły, bo mało czytelny, oklepany i stosowany przez początkujących
    wordziarzy. Źle się kojarzy w związku z tym.

    pozdr.
    m.

  • 13. Data: 2005-11-06 23:26:21
    Od: Michał <m...@s...net>

    Maciek Sobczyk wrote:

    > Zły, bo mało czytelny, oklepany i stosowany przez początkujących
    > wordziarzy. Źle się kojarzy w związku z tym.

    Racja racja, aż sprawdziłem teraz u siebie i rzeczywiście nie bez powodu
    mam Ariala ;). Anyway, przegięte czcionki są wkurzające.

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 14. Data: 2005-11-07 00:40:27
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-11-06, Michał <m...@s...net> wrote:
    > - staż to "internship",

    Aż, no właśnie miałem to na końcu języka (zamiast tego nieszczęsnego
    'apprenticeship'), ale brakowało mi słowa. I pewnie dlatego swój
    angielski opisuję skromnie jako 'very good' ;-)

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 15. Data: 2005-11-07 00:41:51
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-11-06, Michał <m...@s...net> wrote:
    > Racja racja, aż sprawdziłem teraz u siebie i rzeczywiście nie bez powodu
    > mam Ariala ;). Anyway, przegięte czcionki są wkurzające.

    Jeśli chodzi o elegancję czcionek to i tak nic nie pobije domyślnych
    ustawień LaTeX'a. I basta! :)
    Daniel

  • 16. Data: 2005-11-07 00:49:58
    Od: Michał <m...@s...net>

    Daniel Rychcik wrote:
    > Jeśli chodzi o elegancję czcionek to i tak nic nie pobije domyślnych
    > ustawień LaTeX'a. I basta! :)

    A to insza racja :)
    Swoją drogą powiew LaTeX'a w CV to na pewno niezły sposób na
    przyciągnięcie pozytywnej uwagi przy aplikowaniu na hakerskie wakaty.

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 17. Data: 2005-11-07 21:26:51
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 07 Nov 2005 00:26:21 +0100, Michał <m...@s...net> wklepał(-a):

    >Racja racja, aż sprawdziłem teraz u siebie i rzeczywiście nie bez powodu
    >mam Ariala ;). Anyway, przegięte czcionki są wkurzające.

    Bo szeryfowe nadają się do książek i prasy, na ekranie najlepiej sprawdzaja się
    bezszeryfowe i czasem nieproporcjonalne (na newsach :]).

  • 18. Data: 2005-11-12 19:07:31
    Od: "Info od Pracodawcy" <m...@o...pl>

    Cześć,

    Ludzie szukający pracy, zastanówcie się ...

    Tak patrze na Wasze wypowiedzi z serii CV do oceny.

    Pomyślcie ... co sami robilibyście będąc pracodawcą przeglądającym życiorysy.

    --------------------

    Dostajecie 100 życiorysów, i KAŻDY jest inny ....

    Masakra ...

    A wiem co mówię, bo pracuje aktualnie (od 2 listopada) w dziale kadr jednego z
    większych pracodawców w Polsce :).

    --------------------

    Każdy życiorys jest inny ... W jednym dane adresowe, wykształcenie są u góry,
    w innym na dole itp.

    Czasochłonne jest wyszukiwanie tych informacji ...

    ------------------

    Dlatego bardzo spodobał nam się pomysł osób szukających pracy, które stworzyły
    nowy portal rekrutacyjny działający pod adresem www.szukampracy.com.pl

    1. BAZA zupełnie bezpłatna dla pracodawców (nic nie musimy płacić za
    pozyskiwanie danych)

    2. Osoby szukające pracy uaktualniają swoje życiorysy z poziomu własnych
    komputerów ...

    3. Dostęp do bazy 24h/ godzinę ...

    Aktualnie właśnie korzystam z tej bazy ...

    -------------

    Reasumując ...

    Zlitujcie się nad pracodawcami. Każdy z Was na swój ,,SPOSÓB NA ŻYCIORYS''.

    A nam pracodawcom wygodniej jest jak jest JEDEN WZÓR, w którym wiemy gdzie
    szybko znajdziemy ZAWSZE W TYM SAMYM MIEJSCU poszukiwane przez nas informacje.

    Tak jak jest to w tym nowym projekcie na www.szukampracy.com.pl

    Poza tym baza ta ma także CV po angielsku, które bardzo łatwo nam się
    przegląda ...

    --------------

    Pozdrawiam i życzę dużo wytrwałości w poszukiwaniu pracy.

    P.S. PRYWATNIE

    www.szukampracy.com.pl - to jedyna wg mnie w Polsce baza CV, której
    przeglądanie nic nie kosztuje pracodawców.

    Ja zamieściłem tam moją CV i po niecałym miesiącu mam pracę.

    Naprawdę fajna stronka.

    Polecam i jeszcze raz pozdrawiam wszystkich szukających pracy.

  • 19. Data: 2005-11-13 20:11:35
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Info od Pracodawcy napisał(a):

    > A nam pracodawcom wygodniej jest jak jest JEDEN WZÓR, w którym wiemy gdzie
    > szybko znajdziemy ZAWSZE W TYM SAMYM MIEJSCU poszukiwane przez nas informacje.
    Mów za siebie spamerze, debilu, idioto. A w ogóle idąc za tym
    beznadziejnym tokiem rozumowania, to:

    - menedżerowie wysokiego szczebla...
    - graficy...
    - webmasterzy...
    - PR-zy...
    - spece od sprzedaży...
    - spece od reklamy...

    ... wykastrujcie swoją indywidualność i użyjcie jednego szabonu CV, bo
    jak pracodawca nie znajdzie Waszego adresu w górnym rogu, 2,5 cm od
    lewej krawędzi strony, pisanego Arial, 10 pkt, to nie ma mowy o pracy.

    Skrytykowałbym tą Twoją beznadziejną stronę, ale chyba was nie stać na
    moje usługi konsultingowe. Więc jedna rada za darmo: Pal gumy z tej
    grupy leszczu, bo tu ludzie poglądy wymieniają a nie śmiecą.

    m.