PracaGrupypl.praca.dyskusjeJakosc pracownikow w kontekscie bezrobocia › Re: Jakosc pracownikow w kontekscie bezrobocia
    From: "Mangha de Luxe" <R...@W...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jakosc pracownikow w kontekscie bezrobocia
    Date: Tue, 2 Jul 2002 21:52:26 +0200

    Użytkownik "Polatschek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:afsl1a$msn$1@news.tpi.pl...
    > Co myslicie o (moze i tez o sobie) i o polskich pracownikach.
    > Osobiscie uwazam, ze Polacy sa tak leniwi, niewydajni, mentalnie
    zniszczeni,
    > ze w dzisiejszych czasach tak duzego bezrobocia i tak trudno znalezc
    dobrego
    > pracownika
    Zgadzam się z Tobą całkowicie, mam tylko wątpliwości, czy problem ten
    dotyczy tylko Polaków (nigdy nie pracowałam np. z Niemcami itp.).
    Co do większości osób, z ktorymi miałam okazję pracować, miałam wrażenie, że
    zostali zatrudnieni przez pomyłkę (mam tu na myśli podejście do pracy i
    swoich obowiązków). Niestety, niektórzy traktują pracę jako karę, nawet
    jeśli zarabiają pieniądze wielokrotnie większe niż na to zasługują.
    Najgorsze jest to, że w takiej atmosferze afirmacji obijania się nie jest
    łatwo zmotywować tych pozostałych, którzy pracę traktują tak, jak oczekują
    tego od nich pracodawcy. Podejście do pracy jest zaraźliwe w zespole. Jeżeli
    ludzie się starają, interesują się tym, co robią, wkładają do tego trochę
    serca, to cały zespół dobrze pracuje. Miałam okazję pracować w takim
    zespole. Dodam, że w tworzeniu takiej motywacji bardzo ważne jest
    odpowiednie podejście szefa firmy.

    A tego lekceważącego podejścia do pracy mam naprawdę dosyć, mimo że nie
    jestem pracodawcą, ale zwykłym pracownikiem. Staram się, jak mogę, aby
    efekty mojej pracy były jak najlepsze i szlag mnie trafia, jak widzę
    obiboków, którzy 90% czasu pracy przeznaczają na rozmowy telefoniczne i
    internetowe, spotkania przy herbatce czy nawet dłubanie w zębie.

    --
    mangha

    Do what thou wilt shall be the whole of the Law.