PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaki język?

  • 11. Data: 2003-08-11 17:07:16
    Temat: Re: Jaki język?
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > A na poważnie - po wejściu do UE zapewne najwiekszy handelek, zwyczajowo
    > zresztą, będziemy robić z giermańcami.

    A moze zaprezentujesz nam informacje, co zwyczajowo sprzedajemy Niemcom ...
    ?
    Wojtek

  • 12. Data: 2003-08-11 22:14:00
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Fotech napisał:

    > A moze zaprezentujesz nam informacje, co zwyczajowo sprzedajemy Niemcom ...
    > ?

    Nie spodobał Ci się pierwszy [niezamieszczony tutaj] akapit, czy ten
    drugi? [wnioskuję na podstawie użycia formy ex cathedra] ;)

    Nie wiem, co zwyczajowo sprzedajemy Niemcom [bo nic takiego nie
    napisałem], ale mogę Wam [pluralis maiestaticus? ;)] przedstawić ogólne
    dane za w 2001 r. - było tego 5,5 tys. tzw. pozycji towarowych - dużo,
    nie? ;)

    Struktura exportu wg MSP za 2001 r.:

    Unia Europejska 66,9
    Niemcy 36,9
    pozostałe kraje UE 30
    kraje Europy Środ.-Wsch. 23,1
    CEFTA 8,6
    kraje byłego ZSRR 14,5
    kraje rozwijające się 5,2
    inne kraje rozwinięte 4,9

    Struktura importu wg MSP za 2001r.:

    Unia Europejska 65,3
    Niemcy 24,7
    pozostałe kraje UE 40,6
    kraje Europy Środ.-Wsch. 12,1
    CEFTA 8,6
    kraje byłego ZSRR 3,6
    kraje rozwijające się 13,8
    inne kraje rozwinięte 8,8

    Z tym, że wiekszość importu z krajów byłego ZSRR [w 2000r. odpowiednio
    4 114,34 mln $ w stosunku do ogółu importu, czyli 4 619,45 mln $,
    stanowiły tzw. produkty mineralne, czyli głównie ropa i gaz].

    Oczywiście, że handel ze Wschodem rozwinie się, ale jednocześnie
    wstąpienie do UE ułatwi [i zmniejszy koszty] penetracji rynków
    Zachodnich, tak więc nie jest wcale powiedziane, że wartość obrotów
    handlowych z Zachodem pozostanie na obecnym poziomie, a co za tym idzie,
    handel w obie strony może rosnąć i stosunek obrotów handlowych
    Niemcy/Rosja może nawet pozostać na tym samym poziomie. ;)

    http://www.exporter.pl/zarzadzanie/11statystyka.html

    Flyer

  • 13. Data: 2003-08-12 05:52:29
    Od: "Turu Florez" <t...@w...pl>

    To zależy od tego co zamierzesz robić w przyszłości ale ja postwiłbym na
    niemiecki - którego jakoś ciężko mnie jest się nauczyć i chyba w niedługim
    czasie będę tego żałował.

    --
    Sławek

    http://www.gazeta.pl/usenet/