PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS i zmian pracy

  • 1. Data: 2003-08-10 20:55:01
    Temat: ZUS i zmian pracy
    Od: "Kaja" <k...@w...pl>

    Witam,
    sytuacja wyglada nastepujaco: moj znajomy pracuje w firmie. Na poczatku
    sierpnia firma dala im pisma informujace, ze od wrzesnia przechodza do innej
    firmy stosownie do art. 23 par. 3 z dopiskiem, ze za zobowiazania wynikajace
    ze stosunku pracy powstale przed 1 wrzesnia obydwaj pracodawcy odpowiadaja
    solidarnie.
    W zwiazku z ta sytuacja mam pytania:
    1. Panie w placach mowia, ze od wrzesnia podatek bedzie naliczany 19% mimo,
    ze w sierpniu jest 30%. Co sie dzieje z ZUSem, czy da sie uchronic przed
    powtornym naliczaniem ZUSu od poczatku, roznica jest znaczna. Czy da sie to
    jakos zalatwic, zeby nie placic normalnej stawki (18,71%) tylko ta obnizona
    (2,45%) juz na etapie naliczania wynagrodzenia u pracodawcy, albo ubiegac
    sie w ZUSie o zwrot? Jak to zalatwic?
    2. Co sie dzieje z urlopem, czy stary pracodawca ma obowiazek wyplacic
    ekwiwalent za urlop (za 2002 i 2003) i zalegle nadgodziny?
    3. Do kiedy pracodawca ma obowiazek wydac swiadectwo pracy?

    Bede wdzieczna za pomoc
    Pozdrawiam
    Kaja

  • 2. Data: 2003-08-14 18:40:35
    Temat: Re: ZUS i zmian pracy
    Od: "" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > ekwiwalent za urlop (za 2002 i 2003) i zalegle nadgodziny?
    > 3. Do kiedy pracodawca ma obowiazek wydac swiadectwo pracy?

    Proponuję zapoznać się z art 23 prim kp w wersji z roku 2003 i sprawy dot.
    prawa pracy wyjaśnią Ci się same. Pozdrawiam.