PracaGrupypl.praca.dyskusjeJaki język? › Re: Jaki język?
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jaki język?
    Date: Tue, 12 Aug 2003 00:14:00 +0200

    Fotech napisał:

    > A moze zaprezentujesz nam informacje, co zwyczajowo sprzedajemy Niemcom ...
    > ?

    Nie spodobał Ci się pierwszy [niezamieszczony tutaj] akapit, czy ten
    drugi? [wnioskuję na podstawie użycia formy ex cathedra] ;)

    Nie wiem, co zwyczajowo sprzedajemy Niemcom [bo nic takiego nie
    napisałem], ale mogę Wam [pluralis maiestaticus? ;)] przedstawić ogólne
    dane za w 2001 r. - było tego 5,5 tys. tzw. pozycji towarowych - dużo,
    nie? ;)

    Struktura exportu wg MSP za 2001 r.:

    Unia Europejska 66,9
    Niemcy 36,9
    pozostałe kraje UE 30
    kraje Europy Środ.-Wsch. 23,1
    CEFTA 8,6
    kraje byłego ZSRR 14,5
    kraje rozwijające się 5,2
    inne kraje rozwinięte 4,9

    Struktura importu wg MSP za 2001r.:

    Unia Europejska 65,3
    Niemcy 24,7
    pozostałe kraje UE 40,6
    kraje Europy Środ.-Wsch. 12,1
    CEFTA 8,6
    kraje byłego ZSRR 3,6
    kraje rozwijające się 13,8
    inne kraje rozwinięte 8,8

    Z tym, że wiekszość importu z krajów byłego ZSRR [w 2000r. odpowiednio
    4 114,34 mln $ w stosunku do ogółu importu, czyli 4 619,45 mln $,
    stanowiły tzw. produkty mineralne, czyli głównie ropa i gaz].

    Oczywiście, że handel ze Wschodem rozwinie się, ale jednocześnie
    wstąpienie do UE ułatwi [i zmniejszy koszty] penetracji rynków
    Zachodnich, tak więc nie jest wcale powiedziane, że wartość obrotów
    handlowych z Zachodem pozostanie na obecnym poziomie, a co za tym idzie,
    handel w obie strony może rosnąć i stosunek obrotów handlowych
    Niemcy/Rosja może nawet pozostać na tym samym poziomie. ;)

    http://www.exporter.pl/zarzadzanie/11statystyka.html

    Flyer