PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaki jest minimalny koszt utrzymania w Warszawie?

  • 11. Data: 2003-03-17 17:28:54
    Temat: Re: Jaki jest minimalny koszt utrzymania w Warszawie?
    Od: "Bobcat" <b...@o...pl>

    Użytkownik "jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b54url$n78$1@news.onet.pl...
    > Drozsze sa tylko uslugi - fryzjer, lekarz,
    > wynajem mieszkania/pokoju, knajpy. Reszta - taka sama co calej Polsce a
    moze
    > nawet nieco nizsza.

    a świstak siedzi w knajpie chory nie ostrzyzony i o suchym pysku bo Wawa
    droga dla świstaka.
    ;)
    to tak dla lepszego samopoczucia, ale czy koniecznie trzeba codziennie
    chodzic do fryzjera i na piwko do rogiej knajpy nie wspominajac o lekarzu??
    pozdrawiam
    Bobcat

  • 12. Data: 2003-03-17 22:25:33
    Od: "Alcer" <a...@g...pl>

    coś strasznie drogo!
    studenckie stawki moje i moich znajomych:

    ja: pokój : 600 zeta
    żarcie i reszta : 200 zł

    koleżanka:
    pokój: 400 zł
    żarcie i reszta: 350 zł

    kolega:
    pokój 300 zł
    żarcie i reszta: 200 zł

    no i wcale nie chodzimy głodni, włóczymy się po kinach, pubach, mamy
    internet (he he to najwięcej...), kabel i w ogóle nie jest źle!!!

    pozdro

  • 13. Data: 2003-03-17 22:53:54
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

    > ja: pokój : 600 zeta
    > żarcie i reszta : 200 zł

    200/30 = 6.66
    nie wmowisz mi ze nie bedac anorektykiem wyzywisz sie za niespelna 7 zlotych
    dziennie. dwie bulki na sniadanie i serek topiony to juz 2 zlocisze ze nie
    wspomne o lyku herbaty, jakims tresciwym obiedzie i kolacji.
    utopia.

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy

  • 14. Data: 2003-03-17 23:45:00
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    dromader napisał:

> [...]
    > dziennie. dwie bulki na sniadanie i serek topiony to juz 2 zlocisze ze nie
    > wspomne o lyku herbaty, jakims tresciwym obiedzie i kolacji.

    Nie to zebym jeszcze zyl w biedzie - zalozylem sobie juz, ze w biedzie
    zyl nie bede - rozum to jak chcesz ;). Natomiast wracam powoli do
    zapomnianych umiejetnosci z okresu kiedy zaczynalem prace - pol torebki
    kaszy gryczanej na dzien + okrasa w postaci polowy smakowitego sosiku z
    torebki, ziemniaczki pieczone w promocyjnej ( :)))) ) folii w piekarniku
    z maselkiem (margaryna), placki ziemniaczane z ketchupem, kotlety
    mielone smazone na smalcu jako dodatek do chleba - itd. Potrawy malo
    kosztowne a jednak smaczne, zwlaszcza dla osoby, ktora przez kilka lat
    nie miala nawet czasu na takie pierdoly. Kwestia posiadania odrobiny
    czasu na robienie i zmywanie. Zauwaz, ze osoby zywiace sie najtanszymi
    produktami np. ziemniaczkami ze sloninka wcale nie sa najszczuplejsze.

    Flyer

  • 15. Data: 2003-03-18 00:38:08
    Od: No Name <v...@w...pl>

> [...]
    > dziennie. dwie bulki na sniadanie i serek topiony to juz 2 zlocisze ze nie
    > wspomne o lyku herbaty, jakims tresciwym obiedzie i kolacji.

    Znam prezesa pewnej firmy, który przy pracownikach mówi, że on dużo nie
    potrzebuje, na zakupy wydaje ok. 30 zł w hipermarkecie. A że wieczorem
    idzie do restauracji i ze znajomymi wydaje 5000 - a co komu do tego?

    Pzdr: Dogbert

  • 16. Data: 2003-03-18 08:09:17
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "dromader" <d...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > dziennie. dwie bulki na sniadanie i serek topiony to juz 2 zlocisze ze nie
    > wspomne o lyku herbaty, jakims tresciwym obiedzie i kolacji.

    jak zarcie sobie robisz sam, to da sie.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 17. Data: 2003-03-18 10:18:48
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > jak zarcie sobie robisz sam, to da sie.

    Zalecałbym wstrzemięźliwość w publikowaniu tego rodzaju opinii, bo
    parlamentarzyści, którzy byc mże tu zaglądają zagwarantują nam ustawowe
    minimum socjalne na poziomie 50 USD/miesiąc i dostosują do tego
    pozostałe regulacje, np. prawo podatkowe ;-)

    Pzdr: Dogbert

  • 18. Data: 2003-03-18 12:14:14
    Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...box43.pl>

    > we Wroclawiu (w moim przypadku), choc akurat w Wawce nie wegetuje. Wawa
    nie
    > jest bardziej
    > drozsza od innych polskichy miast, czasem z uwagi na sporo ilosc
    > supermarketow i co za tym idzie - promocji i wyprzedazy - czesto mozna cos
    > kupic duzo taniej niz normalnie. Drozsze sa tylko uslugi - fryzjer,
    lekarz,
    > wynajem mieszkania/pokoju, knajpy. Reszta - taka sama co calej Polsce a
> [...]

    Podpisuję się rękami i nogami. Pochodzę z Wrocławia, mieszkam w Warszawie od
    maja zeszłego roku. Kupuję te same produkty spożywcze, co we Wrocławiu i
    wydaję mniej więcej tyle samo. Karta przejazdowa jest tańsza. Przez całe
    lato chodziłam do kina po 10 zł za seans, podczas gdy we Wrocławiu są 2
    multipleksy, więc aż tak zaciętej konkurencji w walce o obniżanie cen nie
    było.
    Chyba mi się udało, bo za mieszkanie też płacę mniej więcej tyle, ile
    płaciłam za 2-pokojowe we Wrocławiu (ta sama stawka, ale + opłaty, bałam się
    jednak, że będzie drożej).
    Do fryzjera, na ciuchy i po soczewki kontaktowe i do dentysty wybieram się
    we Wrocławiu, gdzie jestem raz w miesiącu.
    Co jest drogie z mojego punktu widzenia? Wyjście na dyskotekę - tu się płaci
    za wstęp. Solarium. Fitness. W sumie każde wyjście do knajpy, ale przecież
    na piwo ze znajomymi można się ostatecznie umówić w domu. Teatr jest droższy
    i wszystkie inne tego typu atrakcje kulturalne, kino nie, bo mam kartę do
    Kinoteki i w każdym dniu tygodnia płacę 12 zł za bilet.

    Reasumując: nie jest tak źle, a przenosząc się do stolicy nie powiększyłam
    grona bezrobotnych.

    "Just one year of love
    is better a lifetime alone" [Freddie Mercury]

  • 19. Data: 2003-03-18 21:12:46
    Od: y...@p...onet.pl

    Kiedy przeczytałem wiadomość która zapoczątkowała tę dyskusję, powiedziałem
    sobie trudno, wieśniaki przyjeżdżały i będą przyjeżdżać, ale po tym jak
    zaczęliście tu robić leksykon przetrwania w stolicy krew mnie zalała i
    postanowiłem dodać cos od siebie. Bez znaczenia jest dla mnie to czy będziecie
    mnie uważać za faszystę, nacjonalistę, itp. Dla mnie istotne jest to ze od
    długiego czasu nie mam szansy na znalezienie pracy bo biadolący przyjezdni
    którzy przyjeżdżają do Warszawy supportowani ze wsi przez rodziny, lapia kazda
    prace za głodowe stawki. Co tam ze zarabia się 700 zl jak pojedzie się na
    sobote i niedziele do domu i tatuś zarżnie prosiaka i ma się &#8222;wałówkę&#8221;,
    jest chore, zyjecie tu licząc każdy grosz mieszkając po 5 osob w kawalerce i
    żywiąc się jogurtem i bulka, chore jest tez to ze wspomniana wczesniej
    wegetacja (bo ktos kto nazywa to zyciem umarl chyba zanim się narodzil) jest
    szczytem szczęścia jeśli ma miejsce w Warszawie. Przyjezdni, szczególnie
    panienki sa skore do poświęceń jeśli w stolicy jest perspektywa na zlapanie
    kasiastego meza z którym się będzie robic zakupy w Galerii Młokotów i chodzic
    na spacerki w rodzinnej wiosce (ale tak żeby wszystkie sasiadki widzialy).
    Wiec zamiast meczyc się w stolicy zajmijcie się lepiej czyms pożytecznym u
    siebie na wsi, nie trzeba wtedy wiedziec nawet co to &#8222;PIT&#8221; bo rozliczenia
    urzedem skarbowym będzie za was robil sołtys :D

  • 20. Data: 2003-03-18 22:44:34
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    y...@p...onet.pl napisał:

> [...]
    rozliczenia z
    > urzedem skarbowym będzie za was robil sołtys :D

    W kwestii formalnej - rozliczenia nie beda musieli robic, jako ze
    zostana sobie nieopodatkowanymi rolnikami.

    Natomiast co do meritum postu - jakos dziwnie wszyscy zapominaja, ze
    generalnie kazdy z mieszkancow W-wy moze sie poszczycic tzw.
    pochodzeniem wiejskim - ja moge powiedziec, ze jestem z pradziadka
    (dziadkow), Warszawiakiem. Ale wczesniej moje rodziny obrabialy ziemie w
    Wielkopolsce, na Kujawach, w Gorach Swietokrzyskich itd. Moze najpierw
    nalezy okreslic od ktorego momentu ktos mieszkajacy w W-wie jest
    "wsiurem" a od ktorego momentu "Warszawiakiem". Z mojego punktu widzenia
    proponuje uznac wszystko co przyjechalo tu po 1945 za "wsiury" :).

    Flyer