PracaGrupypl.praca.dyskusje › Okres wypowiedzenia po zmianach 1 stycznia 2003

  • 1. Data: 2003-03-17 11:43:08
    Temat: Okres wypowiedzenia po zmianach 1 stycznia 2003
    Od: "Wiesiek" <w...@w...pl>

    Witam.
    Czy zmieło się coś w prawie pracy jeśli chodzi o okresy wypowiedzenia?
    Jakie obowiązuję teraz okresy?
    Mój staż pracy to 21 lat a u obecnego pracodawcy już ponad 6 lat.
    Pracodawca twierdzi, iż teraz obowiązuje go tylko 1 m-c.

    Pozdrawiam
    Wiechu

  • 2. Data: 2003-03-17 12:18:25
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 17 Mar 2003 12:43:08 +0100, "Wiesiek"
    <w...@w...pl> zakodował:

    >Mój staż pracy to 21 lat a u obecnego pracodawcy już ponad 6 lat.
    >Pracodawca twierdzi, iż teraz obowiązuje go tylko 1 m-c.

    Myli się.
    Art. 36. § 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie
    okre?lony jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy
    i wynosi:
    1) 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,
    2) 1 miesi?c, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
    3) 3 miesi?ce, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.
    [...]
    § 5. Jeżeli pracownik jest zatrudniony na stanowisku zwi?zanym z
    odpowiedzialno?ci? materialn? za powierzone mienie, strony mog?
    ustalić w umowie o pracę, że w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt 1,
    okres wypowiedzenia wynosi 1 miesi?c, a w przypadku, o którym mowa w §
    1 pkt 2 - 3 miesi?ce.

    § 6. Strony mog? po dokonaniu wypowiedzenia umowy o pracę przez jedn?
    z nich ustalić wcze?niejszy termin rozwi?zania umowy; ustalenie takie
    nie zmienia trybu rozwi?zania umowy o pracę.

    Art. 361. § 1. Jeżeli wypowiedzenie pracownikowi umowy o pracę
    zawartej na czas nie okre?lony następuje z powodu ogłoszenia upadło?ci
    lub likwidacji pracodawcy albo zmniejszenia zatrudnienia z przyczyn
    dotycz?cych pracodawcy, okre?lonych w odrębnych przepisach, pracodawca
    może, w celu wcze?niejszego rozwi?zania umowy o pracę, skrócić okres
    trzymiesięcznego wypowiedzenia, najwyżej jednak do jednego miesi?ca; w
    takim przypadku pracownikowi przysługuje odszkodowanie w wysoko?ci
    wynagrodzenia za pozostał? czę?ć okresu wypowiedzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775