PracaGrupypl.praca.dyskusje › Inteligentne szukanie pracy

  • 1. Data: 2005-07-03 11:49:57
    Temat: Inteligentne szukanie pracy
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    Poniżej wstawiłem dość typowy email, jaki przychodzi od
    kandydata:
    Bez podpisu i załączników, najczęściej z domeny typu buziaczek.pl
    i nazwą konta typu "fikus_pikus". :-))))))). Ile czasu taki ktoś
    spędza na narzekaniu, że "nie ma pracy"?

    J.K.
    --
    1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej
    wystawy artysty Bronisława Tomeckiego: www.zapraszam.pl/exlibris/

  • 2. Data: 2005-07-03 11:59:28
    Temat: Re: Inteligentne szukanie pracy
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia 03-07-2005 o 13:49:57 Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu> napisał:

> [...]
    > i nazwą konta typu "fikus_pikus". :-))))))). Ile czasu taki ktoś
    > spędza na narzekaniu, że "nie ma pracy"?

    Niedługi czas, bo szczera twarz kretyna jest mile widziana w wielu
    miejscach :/

    --
    Odkąd myślę samodzielnie, głosuję na JK-M.

  • 3. Data: 2005-07-03 12:51:53
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <J...@n...pisz.tu> napisał w wiadomości
    > i nazwą konta typu "fikus_pikus". :-))))))). Ile czasu taki ktoś
    > spędza na narzekaniu, że "nie ma pracy"?

    Portal wyborczej też im pomaga, bo mozna odpisac na ogłoszenie z automatu:

    "Jestem zainteresowany(a) tą ofertą, proszę o kontakt."

    Pomagałem ostatnio jednej firmie w rekrutacji i oczywiście takie kandydatury
    szły natychmiast do kasacji.

    vertret

  • 4. Data: 2005-07-03 14:57:09
    Od: "Kuba" <j...@p...onet.pl>

    > Bez podpisu i załączników, najczęściej z domeny typu buziaczek.pl
    > i nazwą konta typu "fikus_pikus". :-))))))). Ile czasu taki ktoś
    > spędza na narzekaniu, że "nie ma pracy"?

    Witam,
    3 miesiace temu kiedy szukalismy ph w firmie dostałem około 30 maili z CV.
    Ponad połowa maili była wysłana z kont typu "eloziom55" (ta nazwa była
    najzabawniejsza dla mnie :)
    Nie wspomne tutaj o napisaniu w mailu dzień dobry itp.
    Co do formatowania CV to juz szkoda sie wypowiadać - wiekszość totalna
    amatorka. Rozumim, że nie kazdy musi wiedzieć jak to zrobić ale czy tot aki
    duzy problem poprosic kogoś kto sie na tym zna?
    Kolejna sprawa to słowność kandydatów. Z każdym kto choć troche nam odpowiadał
    umawialiśmy sie telefonicznie pod koniec tygodnia na poniedziałek i wtorek.
    Jakie było moje zdziwienie kiedy w poniedziałek pojawiło się 3 kandydatów na
    10. Dodam, że nikt nie odbierał telefonu kiedy dzwonilismy zapytac o powód
    absencji. W poniedziałek po południu zadzwonilismy do kandydatów z wtorku aby
    potwierdzic spotkanie - oczywiscie wszyscy potwierdzili. We wtorek przyszło 5
    osób na 11 z czego jedna zadzwoniła, że nie przyjdzie.

    Przyznam szczerze, że bardzo mnie ta sytuacja zdziwiła a mojego szefa jeszce
    bardziej. Przynajmniej juz wiem czego nie robić szukajac pracy, a zaczynam od
    jutra:)

    Pozdrawiam Kuba

  • 5. Data: 2005-07-03 16:37:10
    Od: VanVonVen <vanvonven@WYTNIJ_TOinteria.pl>

    Uzytkownik "Kuba" <j...@p...onet.pl> raczyl wyrazic swoja
    opinie w news:663a.00001845.42c7fcc4@newsgate.onet.pl:

    > Nie wspomne tutaj o napisaniu w mailu dzień dobry itp.

    No wlasnie, ostatnio zastanawialem sie jakim zwrotem rozpoczac maila w
    sprawie pracy. Jak Ty rozpoczynasz maila?

    Jakiego zwrotu uzywasz w celu "zagajenia", gdy wysylasz maila do firmy,
    ktora w chwili obecnej nie prowadzi rekrutacji.

    --
    pozdr. VanVonVen
    :::Pieniadze i wiara to potezne bodzce:::

  • 6. Data: 2005-07-03 16:57:45
    Od: "Koziorozec" <k...@g...pl>

    > Jakiego zwrotu uzywasz w celu "zagajenia", gdy wysylasz maila do firmy,
    > ktora w chwili obecnej nie prowadzi rekrutacji.

    Ja zaczynam od "Szanowni Państwo" albo "Szanowna Pani"/"Szanowny Panie" -
    jeśli kieruję list do konkretnej osoby.
    A potem, to już zależnie od firmy, sytuacji.

    --
    Koziorozec

  • 7. Data: 2005-07-04 21:08:42
    Od: "WM" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Przyznam szczerze, że bardzo mnie ta sytuacja zdziwiła a mojego szefa jeszce
    > bardziej. Przynajmniej juz wiem czego nie robić szukajac pracy, a zaczynam od
    > jutra:)

    a czy w ogloszeniu podaliscie np. zarobki w ten sposob kuszac kandydatow? albo
    inne konkrety... myslisz ze kandydaci mieli pewnosc, ze nie marnuja czasu na
    jakies tam gadki szmatki? a moze zapytales przed spotkaniem czy im to nie
    przeszkodzi w ich sprawach? trzeba bylo zostac po godzinach i dostosowac sie
    do kandydatow! a moze zapytales kandydatow czy nie chca spotkac sie w "poza
    firma"?

  • 8. Data: 2005-07-04 22:46:53
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

> [...]
    > przyszło 5
    > osób na 11 z czego jedna zadzwoniła, że nie przyjdzie.

    być może ci co nie przyszli, mieli już za sobą garb doświadczeń
    rekrutacyjnych i po kolejnej wizycie i rozmowie z kretyn(em/ką)
    prowadząc(ym/ą) rozmowy rekrutacyjne, po prostu machnęli ręką (czytaj: olali
    sprawę) z zażenowania czy braku siły (każdy człowiek ma granice
    wytrzymałości)
    sam miałem takich sytuacji mnóstwo, np.:
    wysłałem CV i następnego dnia wieczorem widzę w telefonie że ktoś próbował
    się dodzwonić (typ małolaty: puszczanie sekundowych sygnałów, dlatego nie
    zauważyłem), więc następnego dnia próbowałem oddzwonić, domyślając się że
    próbują się ze mną skontaktować w sprawie pracy, bezskutecznie (ponieważ
    osoba włączyła pocztę głosową uruchamiającą się natychmiast po
    zadzwonieniu),
    następnego dnia sytuacja się powtórzyła, jednak zdążyłem odebrać, zostałem
    zaproszony na rozmowę do duuuużej firmy do odległego miasta, w czasie
    telefonicznej rozmowy spytałem co mam zrobić w przypadku gdybym miał odwołać
    rozmowę z przyczyn losowych (domyślałem się że pani znowu zostawi telefon w
    sypialni z włączoną pocztą głosową), usłyszałem odpowiedz: "proszę
    poinformować telefonicznie".
    Ok, wybrałem się na rozmowę, niestety utknąłem w połowie drogi i zadzwoniłem
    żeby poinformować o zmianie planów (znowu ilekroć zadzwoniłem, odbierała
    automatyczna sekretarka z nic nieznaczącym komunikatem, a wiec i nie wiadomo
    było do jakiej osoby w firmie ta wiadomość dotrze, więc nie ma sensu
    zostawiania jakiejkolwiek wiadomości).
    następnego dnia ta osoba (czytaj: kretynka) dzwoni z pretensją, dlaczego nie
    przybyłem na rozmowę, odpowiedziałem że nie mogłem i próbowałem się
    dodzwonić, owa osoba miała pretensje że nie zostawiłem wiadomości, nie
    zdając sobie sprawy że nie każdy jest tak skretyniały żeby rozmawiać z
    bezosobową maszyną (w powitaniu automatycznej sekretarki nikt się nie
    przedstawił).

    ja też byłem zdziwiony,
    pozdrawiam