PracaGrupypl.praca.dyskusje › Informatyk/Administrator

  • 61. Data: 2005-08-16 16:27:47
    Temat: Re: Informatyk/Administrator [OT]
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    >To starszych Ci nie żal? ;)

    Pewnie że tak, żal mi wszystkich poszkodowanych przez KP :P

    >Zresztą to nieprawda. Równie dobrze można np. twierdzić, że istnienie PoRD
    >zabija w młodych ludziach (no i w starszych też) chęć zdobycia prawa jazdy i
    >niedługo drogi opustoszeją.

    Niektóre przepisy z kodeksu drogowego są po to, żeby chronić życie i
    zdrowie obywateli.
    Większość paragrafów z kodeksu pracy nie ma z ochroną życia i zdrowia
    nic wspólnego. Co najwyżej z utrudnianiem życia.

    > Kto chce jeździć ten się stara, robi prawko
    >(nawet zdając kilka razy), zbiera kasę, kupuje auto.
    >Kto chce prowadzić działalność ten próbuje to robić. Jeśli nie chce - nie
    >musi, może poszukać pracy.

    >A dlaczego nie możesz jeździć bez prawa jazdy?

    Żeby mniej bezpośrednio zagrażać życiu i zdrowiu innych ludzi (skrót
    myślowy).

    >A dlaczego osiągnąwszy dochód nie możesz nie zapłacić podatku?

    Żeby z pieniędzy z podatków chronić życie i zdrowie ludzi (jestem za
    płaceniem tej części podatków) i żeby urzędnicy mogli też coś
    uszczknąć.

    >A dlaczego nie możesz leczyć ludzi bez dyplomu lekarskiego?

    Żeby nie zagrażać życiu i zdrowiu innych ludzi.

    >A dlaczego...
    >Bo wyłonione demokratycznie ciało ustawodawcze uchwaliło jako reprezentant
    >większości takie, a nie inne regulacje prawne w danej materii.

    Ale to nie znaczy, że muszę się z tym zgadzać.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 62. Data: 2005-08-16 16:34:52
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:a944g1l5rhub2cn3k6ag3l2og608defntn@4ax.com Bremse
    <bremse{usun.to}@wp.pl> pisze:

    > Większość paragrafów z kodeksu pracy nie ma z ochroną życia i zdrowia
    > nic wspólnego. Co najwyżej z utrudnianiem życia.
    To jest ocenne.

    > Żeby mniej bezpośrednio zagrażać życiu i zdrowiu innych ludzi (skrót
    > myślowy).
    Czemu uważasz, że należy chronić tylko od zagrożeń bezpośrednich i czy w
    ogóle potrafisz takie zagrożenia zdefiniować?

    > Ale to nie znaczy, że muszę się z tym zgadzać.
    Przecież nie musisz.

    Jotte

  • 63. Data: 2005-08-18 07:27:29
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    Immona <c.oleszkiewicz@w_ytnij.zpds.com.pl> napisał(a):

> [...]
    > przedsiebiorcy prywatni sa dla mnie ... naturalni, tak to mozna nazwac.
    > Bezrobotny absolwent w tej roli - juz nie. Te idee jest bardzo latwo
    > wykorzystac jako latwe usprawiedliwienie: "nie moge rozwinac skrzydel, bo
    > mamy tak zle panstwo, wiec to usprawiedliwia moje polozenie i nie jest to
    > efekt mojego zaniedbania." Tymczasem ci, ktorzy mimo obecnych przeszkod maja
    > tak silne pragnienie godnosci i wolnosci (ktore da sie realizowac tym
    > pelniej, im wiecej ma sie pieniedzy, nie oklamujmy sie), ze zwyciezaja w
    > walce z obecnym systemem i maja ten swoj biznes i sukces - oni rozwineliby

    Dla mnie też wyborcze preferencje zależne od własnego interesu i zasobności
    portfela (a więc punkt widzenia zależny od punktu siedzenia) są naturalne.
    Problem w tym, że w III RP preferencje wyborców stanowią ewenement co najmniej
    w skali Europy - jeżeli nie Kosmosu. Nie potrafię podać przykładu osoby
    bogatej o lewicowych poglądach na życie. Ale człowiek, któremu upadek PRL-u
    sprowadził klęskę finansów, a on głosuje na tzw. formacje prawicowe, jest dla
    mnie wariatem lub masochistą. Bezrobotni i biedni są wszędzie naturalnym
    elektoratem lewicującym i poza Polską jest to normalne i zrozumiałe.
    Natomiast w Polsce głosowanie na szeroko pojętą lewicę powoduje konieczność
    bezradnego wysłuchania niewybrednych epitetów pod swoim adresem.
    Wg sondażów przedwyborczych biedni, bardzo biedni i bezrobotni (stanowiący
    około 80% społeczeństwa), zamierzają masowo głosować na formacje, które już
    pokazały co "potrafią" za Buzka, oraz na formacje fanatyków religijnych.
    Przecież ci ludzie powinni być wyrzuceni w polityczny niebyt już w momencie
    przekroczenia pierwszych 10% bezrobocia - a może nawet wcześniej.

    Marek

  • 64. Data: 2005-08-18 09:12:51
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 18-08-2005 o 09:27:29 Marek <m...@g...pl> napisał:

> [...]
    > w skali Europy - jeżeli nie Kosmosu. Nie potrafię podać przykładu osoby
    > bogatej o lewicowych poglądach na życie.

    Najwięcej posłów milionerów jest w Samoobronie. Dorzućmy Urbana, żeby
    daleko nie szukać.
    BTW: Co to jest lewicowy pogląd na życie?

    > Ale człowiek, któremu upadek PRL-u
    > sprowadził klęskę finansów, a on głosuje na tzw. formacje prawicowe,

    Znaczy które?

    > jest dla
    > mnie wariatem lub masochistą. Bezrobotni i biedni są wszędzie naturalnym
    > elektoratem lewicującym i poza Polską jest to normalne i zrozumiałe.

    No patrz pan, a niektórzy brzydzą się komuny. Tacy zoologiczni
    antykomuniści. Chorzy z nienawiści. Dalej mam GWno cytować?

    > Natomiast w Polsce głosowanie na szeroko pojętą lewicę powoduje
    > konieczność
    > bezradnego wysłuchania niewybrednych epitetów pod swoim adresem.

    Że to głupota? Co zrobić, skoro tak jest?

> [...]
    > już
    > pokazały co "potrafią" za Buzka, oraz na formacje fanatyków religijnych.

    :D Jaaasne. Za duża kumulacja bzdur w jednym zdaniu, by to komentować.

  • 65. Data: 2005-08-18 11:24:25
    Od: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w skali Europy - jeżeli nie Kosmosu. Nie potrafię podać przykładu osoby
    > bogatej o lewicowych poglądach na życie.

    Wierchuszka SLD do biednych nie nalezy. No chyba ze zakwestionujesz
    lewicowosc ich pogladow. Hm... nawet skrajna Szyszkowska przyznala w
    wywiadzie, ze nie jechala od bodajze 10 lat ani metrem, ani autobusem, tylko
    jezdzi autem i taksowkami. Trudno to uznac za jakies wielkie bogactwo, ale
    do zycia skromnego i ubogiego sie to zdecydowanie nie kwalifikuje.

> [...]
    > mnie wariatem lub masochistą. Bezrobotni i biedni są wszędzie naturalnym
    > elektoratem lewicującym i poza Polską jest to normalne i zrozumiałe.

    Bo Polska, podobnie jak USA (gdzie jednak jest bardzo duzo debaty
    gospodarczej) nalezy do krajow o spoleczenstwach bardziej idealistycznych
    niz praktycznych - i spoleczenstwo kieruje sie bardziej ideologia niz
    gospodarka. To znaczy, ze dla sporej grupy wyborcow wspomniana przez Tomasza
    nienawisc do komuny - albo przywiazanie do katolicyzmu - sa wazniejsze niz
    kwestie gospodarcze, gdy przychodzi do wyborow politycznych.

    A druga sprawa, moze wazniejsza, jest to, ze te formacje okreslane jako
    prawicowe ze wzgledu na ich antykomunizm, proreligijnosc i konserwatywne
    poglady obyczajowe sa gospodarczo bardzo lewicowe. Powczytuj sie w programy,
    a nawet bardziej - w nieoficjalna, wiecowa retoryke tych formacji. Jedyna w
    Polsce _gospodarcza_ prawica to UPR i czesc PO. Sto procent minus wyniki
    sondazowe tych dwoch to odsetek glosujacych, ktorzy pragna glosowac na
    gospodarcza lewice (na ile wierzymy sondazom). Oferta pozagospodarcza partii
    gospodarczo lewicowych jest jednak tak zroznicowana, ze kazdy moze sobie
    wybrac odpowiednia wersje lewicy gospodarczej plus swoje indywidualne
    poglady na role Kosciola, kwestie obyczajowe, stosunek do przeszlosci itd. I
    ludzie wybieraja. A potem rozbieznosc ideologiczna jest wazniejsza od
    wszelkich innych zbieznosci :)

    A zaburzone to u nas jest, bo po PRLu startowalismy od zera, z wyjatkiem
    garstki oblowionych w poprzednim systemie. W krajach, gdzie kapitalizm ma
    dlugie tradycje, do wzglednego bogactwa (tzw. klasa srednia, wyzsza srednia)
    dochodza powoli, przez kolejne pokolenia, rodziny kultywujace pewien zestaw
    pogladow. Etos przedsiebiorczosci, pracy, dyscyplina, silne wspomaganie sie
    czlonkow rodziny/malej spolecznosci itd. Oczywiscie nie tylko oni, ale ich
    odsetek jest na tyle duzy, ze nie ma takiej rozbieznosci miedzy
    ideologicznym a gospodarczym usytuowaniem wielu ludzi w spektrum
    lewica-prawica, jak u nas.

    I.

  • 66. Data: 2005-08-18 11:41:15
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.> napisał(a):

    > Że to głupota? Co zrobić, skoro tak jest?

    No proszę. Uderz w stół, a nożyce ... to jest chciałem napisać sfanatyzowany
    pseudoprawicowiec się odezwie. Dyskusja z JKMowcem o socjalu jest równie
    bezsensowna, jak dyskusja z katolibem o ateizmie - poziom fanatyzmu podobny,
    a jedyna różnica polega na tym, że katolib uznaje za jedyny normalny stan
    intelektu wiarę w przewodnią rolę k.r-k., a JKMowiec uznaje za jedyny normalny
    stan intelektu wiarę w fantasmagorie JKM. Jako, że w związku z tym nie ma
    mowy o dyskusji, wtrącę tylko mały komentarzyk. Tak się składa, że w jednym
    z najbogatszych krajów Europy - w Szwecji - i bezrobocie małe, i pensje
    rozsądne, i ludzie żyją raczej spokojnie, i socjaldemokraci rządzą od
    dziesięcioleci. Poza tym we Francji już w latach 70-tych ubiegłego stulecia
    zdobycze socjalne najemnych były większe niż w analogicznych latach PRL-u.
    Poza tym w Niemczech zachodnich jak daleko sięgam pamięcią zawsze jakoś
    najemni socjalnie wychodzili na swoje, nawet będąc przejściowo bez pracy.
    Niskie bezrobocie i spokojna egzystencja najemnych, też są od lat ogólnie
    znane. Niemcy mają obecnie przejściowe chwilowe z powodu pochopnego przyjęcia
    NRD do UE :) w pierwszej kolejności i bez etapu przejściowego, ale oni z tego
    wyjdą wbrew plującym jadem amerykofilom, bo są solidni i praktyczni.
    Czyli jednak można w pewnym zakresie socjalizm tak - wypaczenia nie :)
    Wystarczy nie fanatyzować i nie popadać z jednej skrajności w drugą jak
    w III RP i nie wybierać do Sejmu polityków z powodu uczestnictwa w sesji
    zdjęciowej z Lechem W.

    Marek

  • 67. Data: 2005-08-18 12:06:55
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 18-08-2005 o 13:41:15 Marek <m...@g...pl> napisał:

    > No proszę. Uderz w stół, a nożyce ... to jest chciałem napisać
    > sfanatyzowany
    > pseudoprawicowiec się odezwie.

    :D Witaj w moim KF, durniu.

  • 68. Data: 2005-08-18 12:14:58
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    Immona <c...@w...zpds.com.pl> napisał(a):

> [...]
    > jezdzi autem i taksowkami. Trudno to uznac za jakies wielkie bogactwo, ale
    > do zycia skromnego i ubogiego sie to zdecydowanie nie kwalifikuje.

    To prawda, ale na szczęście coś drnęło, i pierwszy szereg polityków
    w tej formacji, powoli przechodzi do dalszych.
    Zawsze cholera mnie rusza gdy polityka, który przynajmniej z założenia
    ma dbać o mój interes, usiłują niszczyć w niepolityczny sposób.
    A to przeszłość w PZPR (mimo, że byli PZPR są w każdej formacji), a to party
    z jakimś bliżej mi nie znanym Ałganowem, a to jakieś wymiany danych ze
    służbami specjalnymi, które przecież rządziły krajem na równi z PZPR,
    a to coś innego.
    Nie mam głowy, co politycy na prawo od lewicy zrobią, jak lewica przesunie
    drugi szereg do pierwszego i nie bądzie można im powyższych spraw wytykać,
    bo za młodzi.
    Poza tym SLD z przekonania lub z konieczności, nie dba w tej kadencji
    o najemnych, tak jak obiecał i to też pawica i środkowica pośrednio mu wytyka
    tyle, że nikogo nie obchodzi to, że ani teraz ani poprzednio, lewica nie ma
    poważnego koalicjanta, a i porządki po Buzku to nie takie proste.
    Bez stabilnej większości, zobowiązań przedwyborczych się nie zrealizuje,
    zwłaszcza gdy te zobowiązania się nie podobają silnej opozycji.
    Może politycy bardziej będą mogli zadbać o interesy najemnych, gdy odpadną
    preteksty do personalnych ataków w postaci historii z ubiegłego stulecia,
    i przyjdzie zmierzyć się jak gzie indziej - na programy i ich realizację.

    Marek

  • 69. Data: 2005-08-18 12:23:59
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    > :D Witaj w moim KF, durniu.

    Extra!!! Zrobiłeś reklamę nie tylko sobie, ale również swoim teoriom :)
    Brak argumentów = chamstwo.

    Marek

  • 70. Data: 2005-08-18 12:35:38
    Od: gromax <g...@N...interia.pl>

    > a i porządki po Buzku to nie takie proste.

    sorki że się wtrącę, ale masz na myśli np. rozwalone chore kasy i
    przeniesienie spowrotem pod jeden urząd państwowy - nfz?
    to było bardzo mądre robienie porządków

    gro