PracaGrupypl.praca.dyskusje › Informatyk/Administrator

  • 1. Data: 2005-08-09 09:19:52
    Temat: Informatyk/Administrator
    Od: "wow" <w...@o...pl>

    Witam, mam taki problem. Niedługo zostanę absolwentem Informatyki o
    specjalności sieci komputerowe. Z różnych powodów nie mam do tej pory prawie
    żadnego doświadczenia zawodowego w administrowaniu
    sieciami komputerowymi. Chciałbym pracować w zawodzie. Jak zacząć. Żadna
    firma nie przyjmie na odpowiedzialne stanowisko niedoświadczonego
    administratora. Staż odpada gdzyż pracowałem już na umowę.

  • 2. Data: 2005-08-09 09:38:54
    Temat: Re: Informatyk/Administrator
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 09-08-2005 o 11:19:52 wow <w...@o...pl> napisał:

    > Witam, mam taki problem. Nied?ugo zostan? absolwentem Informatyki o
    > specjalno?ci sieci komputerowe. Z ró?nych powodów nie mam do tej pory
    > prawie
    > ?adnego do?wiadczenia zawodowego w administrowaniu
    > sieciami komputerowymi. Chcia?bym pracowaae w zawodzie. Jak zacz?ae. ?adna
    > firma nie przyjmie na odpowiedzialne stanowisko niedo?wiadczonego
    > administratora. Sta? odpada gdzy? pracowa?em ju? na umow?.

    (skonfiguruj czytnik - http://evil.pl/pip/OE.html )

    Moim zdaniem, jeśli do tej pory nie zajmowałeś się administrowaniem
    sieciami itd., to oznacza, że: 1) nie kręci Cię to, bo gdyby kręciło,
    nieuchronnie miałbyś już jakieś doświadczenia 2) źle wybrałeś studia, ale
    co zrobić, już za późno. Schowaj sobie Twój dyplom do kieszeni.

    Znajdź pracę odpowiadającą Twoim rzeczywistym kompetencjom, jednocześnie
    zastanów się poważnie, co lubisz, umiesz, co chciałbyś robić - i odtąd idź
    w tym kierunku. Nie staraj się być konsekwentny, bo w związku z
    poprzednim akapitem, do niczego Cię to nie doprowadzi. Jeszcze masz czas
    na zmianę drogi.

  • 3. Data: 2005-08-09 09:46:01
    Od: "Marek HAGA" <m...@v...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Swiad schodzi na psy

    Ciekawe dlaczego?

    MS

  • 4. Data: 2005-08-09 09:46:35
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

    kup sobie kompa troche kabelków, switcha, huba, drugiego kompa i dalej
    działaj sam... A tak swoja droga co to za informatyk kóry nie ma
    doświadczenia??? człowieku gdzie ty żyjesz? Swiad schodzi na psy nic tylko
    ciekawy kierunek studiów sie konczy i pozniej tacy delikwencji nic nie
    potrafia zrobic nawet samemu. No tak jak tatus i mamusia nie zalatwia to on
    sam nic nie zrobi...

  • 5. Data: 2005-08-09 09:49:17
    Od: "news.tpi.pl" <r...@w...pl>

    ale podłamujecie chłopaka, napewno dużo wie, chodzi mu o prawdziwe
    doświadczenie, a nie instalacje blokowych pajeczyn. To napewno przeszedł. No
    musi szukać, sam sie uczyć pod kątem swojego wykształcenia.
    Napewno kiedyś mu sie trafi, może teraz jakaś zagranica a potem swoje
    kabelki...

  • 6. Data: 2005-08-09 09:52:50
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

  • 7. Data: 2005-08-09 09:53:14
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    >Witam, mam taki problem. Niedługo

    Kiedy?

> [...]
    >żadnego doświadczenia zawodowego w administrowaniu
    >sieciami komputerowymi. Chciałbym pracować w zawodzie. Jak zacząć.

    Spróbuj poszukać lokalnej grupy użytkowników Linux'a. Wpadnij na ich
    wykłady, zawrzyj trochę znajomości - wielu ludzi to administratorzy
    dużych sieci - popytaj się o wieści z branży.

    > Żadna
    >firma nie przyjmie na odpowiedzialne

    Poszukaj czegoś nieodpowiedzialnego. Może jakaś umowy zlecenia w
    sieciach blokowych?
    Poszukaj ogłoszeń na swojej uczelni. Czasami uczelnie zatrudniają
    studentów za badziewne pieniądze (na umowę zlecenie), więc rotacja
    jest dosyć duża.

    >stanowisko niedoświadczonego
    >administratora. Staż odpada gdzyż pracowałem już na umowę.

    Możesz też uderzać do jakiś dużych firm, co Ci szkodzi spróbować?

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 8. Data: 2005-08-09 09:57:28
    Od: "news.tpi.pl" <r...@w...pl>

    Kup sobie ze trzy stare kompy, połacz je, zainstaluj windowsa, Linuksa,
    Novella, poinstaluj programy pod win, pod dosem, net, bazy danych, żeby
    działały na poszczególnych stanowiskach, włamuj sie z innego kompa na swoj
    serwer a z drugiego zabezpieczaj żeby się nie dało wejść, rób backupy, broń
    przed wirusami, zrób podsieć, no tak sobie mysle, ze powinienes to wszystko
    popróbować. Poinstaluj serwery pocztowe, www, itp.
    Chyba nabierzesz wtedy praktyki i odwagi.

  • 9. Data: 2005-08-09 11:40:49
    Od: "Grzegorz Kasperek" <g...@w...lublin.pl>

> [...]
    > nieuchronnie miałbyś już jakieś doświadczenia 2) źle wybrałeś studia, ale
    > co zrobić, już za późno. Schowaj sobie Twój dyplom do kieszeni.

    z takimi radami to życzę Ci byś trafił na pasjonata stomatologa, który przed
    pójściem na medycynę będzie Ci leczył zęby,

  • 10. Data: 2005-08-09 12:32:51
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    wow napisał(a):
> [...]
    > specjalności sieci komputerowe. Z różnych powodów nie mam do tej pory prawie
    > żadnego doświadczenia zawodowego w administrowaniu

    Pewnie tryb dzienny ;) bo na zaocznych wysylaja na
    przymusowa praktyke.

    "Wez sie" i zaciagnij jako stazysta do firmy i tam cwicz (stazysta...,
    wiem, ale trudno, od czegos trzeba zaczac),
    albo
    postaw sobie mini siec w domu, ale na to musisz wylozyc kase z kieszeni.
    Moze nie duzo, ale zawsze.
    albo
    wybierz to co wyzej ale w wersji tanszej: zainstaluj na kompie program
    VMWare, postaw w nim serwer. Na jednym kompie bedziesz mial i serwer i
    koncowke i nawet logowac sie bedziesz mogl...

    Ale to tylko namiastka, podstawa, podstawewe rzeczy. Reszte przyniesie
    zycie, upierdliwi userzy i praca miedzy serwerami.

    --
    czarny
    [:::: zmien lp na pl :: mystique at free.art.lp ::::]