PracaGrupypl.praca.dyskusje › Idziemy na bezrobocie :)

  • 31. Data: 2006-10-18 17:58:58
    Temat: Re: Idziemy na bezrobocie :)
    Od: "Pioter" <p...@S...pw.edu.pl>

    Użytkownik "Włodi" <o...@p...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:eh5gji$oog$1@inews.gazeta.pl
    > Nie widzę nic złego w tym pomyśle poza tym, że zasiłek bedzie wyższy
    > (brak opodatkowania) lub niewiele niższy (stawka podatku 19%) niż
    > płaca minimalna. Co raczej powinno skutkować podwyższeniem płacy
    > minimalnej zamiast wycofywania sie z tego pomysłu.

    jestes czlowiekiem pracujacym? nie widzisz nic zlego w tym, ze bedziesz
    musial placic wieksze podatki (zarabiac mniej) aby oplacic te zasilki dla
    bezrobotnych? jesli wzrosna place to wzrosnie tez inflacja czyli zysk bedzie
    iluzoryczny... takimi urzedowymi decyzjami to w latach 50tych w PRL budowalo
    sie dobrobyt... jak wyszlo chyba kojarzysz?

    > Oczywiście przy
    > okazji konieczne są kontrole, aby zapobiec ucieczce "firm" i
    > "pracodawców" w szarą strefę.

    masz ochote oplacac te dodatkowe kontrole? bo ja np wole pojsc do kina za te
    pieniadze...

    pozdr
    pioter

  • 32. Data: 2006-10-18 18:30:46
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 18 Oct 2006 19:54:27 +0200, Pioter napisał(a):

    > spojrz na branze budowlana, tam place mocno wzrosly, bez urzedowej
    > ingerencji, prawa rynku, podaz i popyt...

    Chyba że mówisz o "średniej".
    Np. kierownictwo, inspektorzy "nadrabiają" tą średnią :)
    Bo na pewno nie robotnicy fizyczni.

  • 33. Data: 2006-10-18 18:32:46
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 18 Oct 2006 19:49:01 +0200, Pioter napisał(a):

    > ale faktycznie doplacamy, gdyz z naszych pieniedzy sa wyplacane
    > uprzywilejowane emerytury gornikow, kopalnie nie placa wiekszych skladek zus
    > z tego powodu...

    Zapewne nie masz pojęcia na czym polega oskładkowanie ZUS.
    W skrócie - składki na SUS odprowadza płatnik od *wypłaconego*
    wynagrodzenia. Wskaźniki są ściśle określone.

  • 34. Data: 2006-10-18 18:48:21
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Bańcer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Samoobrona-wytargowa
    la-800-zl-dla-wszystkich-bezrobotnych-1497350.html

    > "Porozumienie koalicyjne zawarte przez PiS z Samoobroną zakłada
    > wprowadzenie
    > bezterminowego zasiłku dla bezrobotnych w wysokości 800 zł. Takie
    > rozwiązanie oznaczałoby obciążenie budżetu w wysokości ok. 23 mld zł.
    > Dodatkowo przygotowano propozycję dopłat dla rolników w postaci większego
    > zwrotu akcyzy."
    >
    > Pozostawię bez większego komentarza...
    >
    > --
    > Wojciech 'Proteus' Bańcer
    > p...@p...pl

    Jestem przeciwny rozdawnictwu!
    Ale proponuje zrobić symulacje jaki wpływ będzie miało na runku
    23 mld zł i dopiero wtedy poddanie krytyki tego pomysłu.
    Nasz kryzys to celowe bezrobocie.

    Józek

  • 35. Data: 2006-10-18 18:57:30
    Od: "zak" <z...@p...pl>

    > Jestem przeciwny rozdawnictwu!
    > Ale proponuje zrobić symulacje jaki wpływ będzie miało na runku
    > 23 mld zł i dopiero wtedy poddanie krytyki tego pomysłu.

    Nie będzie mialo wplywu.
    przecież te 23 mld nie pojawi sie z nikąd, tylko
    zostanie przełożone z kieszeni uczciwie pracujących
    do innej

  • 36. Data: 2006-10-18 19:34:21
    Od: "Pioter" <p...@S...pw.edu.pl>

    Użytkownik "Artur" <s...@r...pbz> napisał w wiadomości
    > Zapewne nie masz pojęcia na czym polega oskładkowanie ZUS.
    > W skrócie - składki na SUS odprowadza płatnik od *wypłaconego*
    > wynagrodzenia. Wskaźniki są ściśle określone.

    nie rozumiem do czego pijesz...
    co to ma wspolnego z wczesniejszymi emeryturami?

    pozdr
    pioter

  • 37. Data: 2006-10-18 19:36:37
    Od: "Pioter" <p...@S...pw.edu.pl>

    > Chyba że mówisz o "średniej".
    > Np. kierownictwo, inspektorzy "nadrabiają" tą średnią :)
    > Bo na pewno nie robotnicy fizyczni.

    mowie wlasnie o tych fizycznych... taki np zbrojarz moze teraz swobodnie
    wymagac duzo wyzsza stawke niz np rok temu... popyt na tych specjalistow
    jest duzy, a podaz mala, pojechali na budowy za granice...

    pozdr
    pioter

  • 38. Data: 2006-10-18 20:01:14
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    zak <z...@p...pl> wrote:

    > przecież te 23 mld nie pojawi sie z nikąd, tylko

    No jak to?
    A ja myślałem, że Lepper z PIS-em je zwyczajnie dodrukują, po tym jak już
    przejmą kontrolę nad NBP i PWPW (czy jak to się zwie)...

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 39. Data: 2006-10-18 20:40:15
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zak" <z...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Nie będzie mialo wplywu.
    > przecież te 23 mld nie pojawi sie z nikąd, tylko
    > zostanie przełożone z kieszeni uczciwie pracujących
    > do innej

    Najpierw zrób symulacje!
    A potem po opowiadasz pierdoły:)))
    I telewizyjną ciemnotę.

    Józek

  • 40. Data: 2006-10-18 20:43:10
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A ja myślałem, że Lepper z PIS-em je zwyczajnie dodrukują, po tym jak już
    > przejmą kontrolę nad NBP i PWPW (czy jak to się zwie)...

    Przecz pieniedze nie rosną na polu!
    Je sie najzwyczajniej drukuje, jak byś nie wiedział!

    Józek