PracaGrupypl.praca.dyskusje › Idziemy na bezrobocie :)

  • 21. Data: 2006-10-18 17:07:59
    Temat: Re: Idziemy na bezrobocie :)
    Od: "Włodi" <o...@p...wp.pl>

    > A o krzywej laffera słyszałeś? Za mało ludzi Ci za granicę uciekło?

    Na mój rozum podwyzszenie płacy minimalnej będzie krokiem raczej
    zapobiegającym ucieczce za granice, a jako że bezrobocie się zmniejsza to i
    zasiłki mozna wypłacać wieksze przy tych samych nakładach na nie. A
    odpowiadając na twoje pytanie to moim zdaniem wcale tak dużo ludzi za
    granicę nie uciekło. Wnioskuje tak ze skutków, bo pensje w ciągu ostatnich 2
    lat w Polsce nie wzrosły 3 krotnie tylko o kilkanaście procent najwyżej, co
    oznacza, ze nadal firmy mają wystarczającą podaż pracowników skoro
    radykalnie o nich nie zabiegają. Na razie jest tylko narzekanie, a niewiele
    konkretnych działań.

    --
    Włodi o...@p...wp.pl
    gg : 05216076

  • 22. Data: 2006-10-18 17:27:27
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:eh5n1h$eur$1@inews.gazeta.pl>
    Włodi <o...@p...wp.pl> pisze:

    > Na mój rozum podwyzszenie płacy minimalnej będzie krokiem raczej
    > zapobiegającym ucieczce za granice

    Ustawowowe podwyższenie płacy minimalnej poskutuje tym, iż wielu
    (małych/średnich) przedsiębiorstw nie będzie stać na takie wynagrodzenia dla
    najniżej opłacanych dotąd pracowników. Ergo - albo będą zwolnienia (i plajty
    zarazem) albo próby zatrudnienia na czarno. Obie te sytuacje na dłuższą metą
    ponownie grozić będą kolejną falą emigracyjną.

    > a jako że bezrobocie się zmniejsza

    Pozornie. Po prostu masa ludzi w wieku okołoprodukcyjnym wyjechała, a tym
    samym przestała zasilać statystyki UP. Nadal jednak zostali ci, którzy pracy
    praktycznie nigdy nie znajdą albo będą znajdować dorywcze, nieregularne.

    > wcale tak dużo ludzi za granicę nie uciekło.

    Ok. 2 milionów w ciągu 2 lat to nie tak dużo?

    --
    Nixe

  • 23. Data: 2006-10-18 17:28:06
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Włodi napisał(a):

    > Na mój rozum podwyzszenie płacy minimalnej będzie krokiem raczej
    > zapobiegającym ucieczce za granice, a jako że bezrobocie się zmniejsza to i
    > zasiłki mozna wypłacać wieksze przy tych samych nakładach na nie.

    Ty, ale to nie jest tak, że jak sobie panowie w rządzie powiedzą,
    że od dzisiaj wszyscy zarabiają min. 2000 zł, to te pieniądze się
    magicznie znajdą.

    > A odpowiadając na twoje pytanie to moim zdaniem wcale tak dużo ludzi za
    > granicę nie uciekło.

    Jeszcze. Nie zauważyłem, żeby trend się zmienił. Co 3 mój znajomy planuje
    takowy wyjazd zaraz po zakończeniu studiów.

> [...]
    > oznacza, ze nadal firmy mają wystarczającą podaż pracowników skoro
    > radykalnie o nich nie zabiegają. Na razie jest tylko narzekanie,

    I rozpieprzenie gospodarki nierealnymi zasiłkami na niesamowicie wysokim
    poziomie ma jakoś pomóc?

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 24. Data: 2006-10-18 17:39:06
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:slrnejcp16.aqf.proteus@ender.elsat.net.pl>
    Wojciech Bańcer <p...@p...pl> pisze:

    > Ty, ale to nie jest tak, że jak sobie panowie w rządzie powiedzą,
    > że od dzisiaj wszyscy zarabiają min. 2000 zł, to te pieniądze się
    > magicznie znajdą.

    Wiesz, obawiam się, że sporo osób sądzi czy wręcz wierzy, że tak to właśnie
    działa :(

    > Jeszcze. Nie zauważyłem, żeby trend się zmienił. Co 3 mój znajomy
    > planuje takowy wyjazd zaraz po zakończeniu studiów.

    Wśród nas to samo. 1/3 mojej rodziny (młode pokolenie) siedzi w UK albo w
    USA.
    BTW - w sierpniu miałam remont mieszkania (jakieś 3 tygodnie). Remont
    zaczęło dwóch panów, w trakcie było dwóch innych, kończyło jeszcze dwóch
    innych. Spytałam szefa firmy co jest grane, czy oni się jakoś robotą dzielą,
    a może każdy ma inną specjalizację ;-) Opowiedział, że nic z tych rzeczy. Po
    prostu rotację pracowników ma taką, że głowa boli i praktycznie co tydzień
    wyjeżdża mu na zachód choć jedna osoba. A nie płaci wcale mało (poczułam na
    własnej kieszeni ;-) Podobnie w serwisach naprawczych - na naprawę pralki
    czekałam ... 3 tygodnie! (zazwyczaj 2 dni). Bo nie ma ludzi.

    --
    Nixe

  • 25. Data: 2006-10-18 17:40:05
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 18 Oct 2006 17:12:51 +0200, Laris napisał(a):

    > Wlasnie dzwonilem do firmy w sprawie pracy. Technik serwisant sieci
    > internetowych. Pytam ile placa, a gosc mi mowi, ze staraja sie placic
    > najnizsza krajowa okolo 700 zl do reki. Buhahahaha

    Witaj w realu :)) [i bynajmniej nie była to reklama jednego z marketów;)]

  • 26. Data: 2006-10-18 17:43:57
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Bańcer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Samoobrona-wytargowa
    la-800-zl-dla-wszystkich-bezrobotnych-1497350.html

    > "Porozumienie koalicyjne zawarte przez PiS z Samoobroną zakłada
    wprowadzenie
    > bezterminowego zasiłku dla bezrobotnych w wysokości 800 zł. Takie
    > rozwiązanie oznaczałoby obciążenie budżetu w wysokości ok. 23 mld zł.
    > Dodatkowo przygotowano propozycję dopłat dla rolników w postaci większego
    > zwrotu akcyzy."
    >
    > Pozostawię bez większego komentarza...

    Z jednej strony oczywiście paranoja, ale z drugiej ? Dzisiaj rozmawiałem z
    dziewczynami które pracują jako szwaczki za 3.70 netto ...obiekt
    monitorowany więc jak klacze z klapkami na oczach są wpatrzone w maszyny
    nawet odwrócić się nie można. Oczywiście obsadzonych jest tylko 3/4 etatów
    bo chętnych nie ma - facet pojechał na Ukraine i tam szuka niewolników. Czy
    znając polską mentalność prywaciarzy dojdzie do zadawalającego wzrostu płac
    innym sposobem ?? Wątpię, bo w mojej miejscowości nie jest o odosobniony
    przypadek. Polak ta ma że woli wyrzucić niż dać, a jak ma podnieść płace to
    lepiej maznąć firmę.

  • 27. Data: 2006-10-18 17:47:18
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Normalnie poplułem monitor.
    > Odhibernowali cie czy ki czort?
    > Facet - odprawy dla górników to historia!!!
    > Obecnie - kopalnie SZUKAJĄ górników, co najmniej dwie szkoły zostały na
    > NOWO uruchomiono o profilu górniczym .... na prawdę - poczytaj trochę - bo
    > możesz z tymi odprawami dla górników zaliczyć kilka zgonów osób które to
    > przeczytają :PPPPP

    Napiałem jak minister mówił wczoraj w TV - jeżeli wiesz lepiej na 100% to OK
    bo ministrom się nie wierzy ale głupot z kosmosu chyba by nie opowiadał ...

  • 28. Data: 2006-10-18 17:49:01
    Od: "Pioter" <p...@S...pw.edu.pl>

    Użytkownik "yig" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
    > I z tym doplacaniem do kg wegla tez lekko pojechal

    ale faktycznie doplacamy, gdyz z naszych pieniedzy sa wyplacane
    uprzywilejowane emerytury gornikow, kopalnie nie placa wiekszych skladek zus
    z tego powodu...

    pozdr
    pioter

  • 29. Data: 2006-10-18 17:54:27
    Od: "Pioter" <p...@S...pw.edu.pl>

    Użytkownik "Laris" <markx@op_wyw_a_l.pl> napisał w wiadomości
    > I bardzo dobrze. Firma ktora placi 500 zl to nie firma, tylko
    > wyzyskiwacz.

    ktos kto pracuje za 500zl to frajer...

> [...]
    > internetowych. Pytam ile placa, a gosc mi mowi, ze staraja sie placic
    > najnizsza krajowa okolo 700 zl do reki. Buhahahaha

    a to zle, ze chca miec minimalne koszty? tak dziala rynek... pracodawca
    podaje swoja kwote, Ty swoja i negocjujecie... jesli nie bedzie chetnych do
    pracy za 700zl to pensje pojda w gore, ale jesli sa chetni do pracy za takie
    pieniadze to po co dawac wiecej?
    spojrz na branze budowlana, tam place mocno wzrosly, bez urzedowej
    ingerencji, prawa rynku, podaz i popyt...

    pozdr
    pioter

  • 30. Data: 2006-10-18 17:55:45
    Od: MK <X...@p...fm>

    Artur napisał(a):

    > Witaj w realu :)) [i bynajmniej nie była to reklama jednego z marketów;)]

    I nadal płacą 700 PLN na konto 4000 PLN do ręki.

    MK