PracaGrupypl.praca.dyskusje › Idziemy na bezrobocie :)

  • 11. Data: 2006-10-18 11:59:27
    Temat: Re: Idziemy na bezrobocie :)
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    > Wydaje mi sie ze to czcze obietnice, a jesli dojda do skutku to wiazac sie
    > beda ze sporymi ograniczeniami o ktorych do tej pory nikt nie wspomnial...
    > np. rejestrowanie sie 3 razy dziennie w UP :-D , okreslony wiek lub
    sytuacja
    > rodzinna, kto wie co nasz pelen fantazji rzad jeszcze wymysli.

    I tak wolałbym choćby stac cały dzień w UP za 800 niż pracować za 700,
    zauwaz że już teraz sa bezsensowne kolejki przy "rejestracji" a jest ona co
    miesiąc mniej więcej - ilu trzeba by przyjąc urzędników w skali kraju żeby
    rejestrować wszystkich codziennie ??? Wszystko fajnie tylko skąd na to brać,
    ale jak ostatnio usłyszałem ze górnik może dostac odprawy kilkadziesiąt iles
    tam tysięcy za to tylko że chce się zwolnić a państwo i tak dokłada do
    każdego wydobytego kilograma węgla to aż nóż sie w kieszeni otwiera - ilu
    takich Kowalskich zarabających poniżej 1000(płacących minimalne podatki)
    musi pracowac na utrzymanie jednego górnika ...

  • 12. Data: 2006-10-18 12:02:56
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    X-No-Archive:yes

    "czarny" <m...@f...art.lp> napisał

    > o a to ciekawe, a czemu Pan Gugl o tym milczy ;/ ?
    > Maże jakiś link, chetnie poczytam ?

    Małe sprostowanie. Na razie_chcą_zlikwidować. Nie interesuje mnie zbytnio
    ten temat, więc sądziłam, że to już się stało.

    N.

  • 13. Data: 2006-10-18 12:14:40
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 18 paź o godzinie 13:59, na pl.praca.dyskusje, Michał napisał(a):

> [...]
    > takich Kowalskich zarabających poniżej 1000(płacących minimalne podatki)
    > musi pracowac na utrzymanie jednego górnika ...

    Normalnie poplułem monitor.
    Odhibernowali cie czy ki czort?
    Facet - odprawy dla górników to historia!!!
    Obecnie - kopalnie SZUKAJĄ górników, co najmniej dwie szkoły zostały na
    NOWO uruchomiono o profilu górniczym .... na prawdę - poczytaj trochę - bo
    możesz z tymi odprawami dla górników zaliczyć kilka zgonów osób które to
    przeczytają :PPPPP

    --
    Herbi
    18-10-2006 14:14:32

  • 14. Data: 2006-10-18 13:04:30
    Od: "yig" <y...@o...pl>

    "Herbi" <z...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > możesz z tymi odprawami dla górników zaliczyć kilka zgonów osób które to

    I z tym doplacaniem do kg wegla tez lekko pojechal

    yig

  • 15. Data: 2006-10-18 13:24:41
    Od: herakles <h...@b...pl>

    Ty się nie śmiej:
    1) Pracodawcy będą musieli podnieść pęsję z 500 do 1000-1100 zł, jak nie
    więcej. To rozwali niestety kilka lub kilkaset słabszych firm
    produkcyjnych, no i poważnie osłabi całość te większe.
    2) Ludzie po prostu zaczną odchodzić z pracy.
    3) Wiele osób zarabiających legalnie pójdzie na bezrobocie i przejdzie do
    szarej strefy.
    4) Szara strefa powiększy się 3-4 krotnie.
    5) Będą musieli podwyższyć składki społeczne, ale pracodawcy nie będą mogli
    obniżyć pensji netto, więc zwiększą się koszty pracy.
    6) Znów padnie kilka słabszych firm.
    7) Znów szara strefa się pwoiększy......

    U niemców takie coś funkcjonuje, ale tam masz 1/4 - 1/5 tego co być
    normalnie zarobił pracując(ok 1kEU zasiłku).
    Czyli u nas można dać maks 150zł, a nie 800!

    Tudzież w końcu żona oficjalnie bezrobotna jakąś kapustę jeszcze dostanie.

  • 16. Data: 2006-10-18 15:12:51
    Od: "Laris" <markx@op_wyw_a_l.pl>

    Użytkownik "herakles" <h...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Ty się nie śmiej:
    > 1) Pracodawcy będą musieli podnieść pęsję z 500 do 1000-1100 zł, jak nie
    > więcej. To rozwali niestety kilka lub kilkaset słabszych firm

    I bardzo dobrze. Firma ktora placi 500 zl to nie firma, tylko wyzyskiwacz.
    No chyba ze jednoosobowa z wlascicielem na czele.
    Wlasnie dzwonilem do firmy w sprawie pracy. Technik serwisant sieci
    internetowych. Pytam ile placa, a gosc mi mowi, ze staraja sie placic
    najnizsza krajowa okolo 700 zl do reki. Buhahahaha

    Laris

  • 17. Data: 2006-10-18 15:18:08
    Od: "Włodi" <o...@p...wp.pl>

    "Wojciech Bańcer" <p...@p...pl> wrote in message
    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Samoobrona-wytargowa
    la-800-zl-dla-wszystkich-bezrobotnych-1497350.html

    > "Porozumienie koalicyjne zawarte przez PiS z Samoobroną zakłada
    > wprowadzenie
    > bezterminowego zasiłku dla bezrobotnych w wysokości 800 zł. Takie
    > rozwiązanie oznaczałoby obciążenie budżetu w wysokości ok. 23 mld zł.
    > Dodatkowo przygotowano propozycję dopłat dla rolników w postaci większego
    > zwrotu akcyzy."
    >
    > Pozostawię bez większego komentarza...
    A ja skomentuję.

    Nie widzę nic złego w tym pomyśle poza tym, że zasiłek bedzie wyższy (brak
    opodatkowania) lub niewiele niższy (stawka podatku 19%) niż płaca minimalna.
    Co raczej powinno skutkować podwyższeniem płacy minimalnej zamiast
    wycofywania sie z tego pomysłu. Oczywiście przy okazji konieczne są
    kontrole, aby zapobiec ucieczce "firm" i "pracodawców" w szarą strefę.

    --
    Włodi o...@p...wp.pl
    gg : 05216076

  • 18. Data: 2006-10-18 16:07:26
    Od: "zak" <z...@p...pl>

    smieszne sa te kazelki. Po za tym przeciez to wiecej jak minimalna :D

  • 19. Data: 2006-10-18 16:40:37
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Włodi napisał(a):

> [...]

    > wycofywania sie z tego pomysłu. Oczywiście przy okazji konieczne są
    > kontrole, aby zapobiec ucieczce "firm" i "pracodawców" w szarą strefę.

    A o krzywej laffera słyszałeś? Za mało ludzi Ci za granicę uciekło?

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 20. Data: 2006-10-18 16:42:26
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    d...@g...com napisał(a):

    > A w mojej ocenie jest to zdobywanie zelaznego elektoratu.
    > No nic ktos na to musi zapracowac... ... kolejna podwyzka 2043r.

    Tylko nas na taki prezent nie stać.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl