PracaGrupypl.praca.dyskusjeHelp Desk = Network Administrator?? › Re: Help Desk = Network Administrator??
    From: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Help Desk = Network Administrator??
    Date: Wed, 4 Dec 2002 13:52:01 +0100
    Sender: c...@f...onet.pl@195.136.95.140

    "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl> wrote in message
    news:askrap$ejj$1@news.tpi.pl...

    <cut>
    > Mi nie chodzi o to. Chodzi o to ze kwalifikacje i zakres adminow w naszym
    > kraju wedlug ogloszen zadko przekracza kwalifikacje pracownikow dzialu
    Help
    > Desk.

    Wg ogloszen? Proponuje poczytac sobie www.cwjobs.co.uk i zobaczyc jakie tam
    sa ogloszenia i co trzeba umiec i porownac z tym co dzieje sie u nas. Maja
    polowe tego co my. A administrator ma w ogole luz, bo koncentruje sie na
    konkretnej np bazie danych i nie interesuja go jakies inne pierdoly.

    > Np. w wielu ogloszeniach w US jest tak ze Help Desk powinien miec 2+
    > experience kilka certyfikatow, znajomosc citrixa(oczywisicie certyfikat),
    > cisco(certyfikat) i paru jeszcze innych rzeczy. U nas taki koles to juz
    > admin ze hej.

    Widac Citrix u nich bardziej popularny niz u nas.
    BTW - tak sie sklada, ze mialem doczynienia z informatykami z Niemiec,
    Anglii i Irlandii, i programistami bodaj z RPA. Ci ostatni (jacys Hindusi)
    to nawet nie tragedia - to smiech przez lzy. Reszta byla tak wasko
    wyspecjalizowana, ze nawet nie ma o czym mowic. Panowie z Niemiec nie byli w
    stanie obsluzyc polskiej W2k - pewno niemiecka ma inne ikonki.
    Znam pare osob ktore pracowaly za granica i potwierdzaja moje tezy.
    Zazwyczaj panom z zagranicy wydaje sie, ze tu niedzwiedzie zima po ulicy
    chodza (tobie mam wrazenie tez, mimo ze tu mieszkasz?), wiec jak widzimy
    takiego nadetego typa to go oprowadzamy po serwerowniach. Fajnie popatrzec
    jak powietrze z niego uchodzi:) BTW - anegdota - ostatnio koles byl w
    Londynie na szkoleniu z jakiejs bazy - koles ktory prowadzil szkolenie
    zachwalal kursy MS, i glosno spytal ' czy wieceie ze z W2K mozna ustawic
    zmienna path? Ja sie dowiedzialem o tym niedawno na szkoleniu!' Ot i poziom
    ich 'certyfikowanych' helpdeskow.

    > A i zauwazylem ze u nich wiekszosc biega na oprogramowaniu M$.

    Nie sadze - raczej dla tego oprogramowania potrzeba Heldesku - ostatnio w
    Stanach jak i Anglii coraz lepiej maja spece od Unixow, i zarabiaja (oferty
    angielskie - jakies 40 - 50 tys funciakow) niezle. Ale tu helpdesku nie
    trza, bo uzytkownik koncowy raczej sie do tego nie dotyka.

    > Do tego
    > zarobki takie sobie. Od 10$ za godzine plus benefity do 30. Choc blizej
    tych
    > wyzszych stawek jest w takich ciekawych miejscach jak Alaska :), nie
    > wspominajac ze jest ich malo

    Mam wrazenie, ze tam jak i u nas jest podobnie. Stolica, duze miasta to
    wieksze zarobki, a w jakims Teksasie jest gorzej
    /p