PracaGrupypl.praca.dyskusje › Gdzie pracuja zony Greencardowcow?

  • 51. Data: 2002-08-07 08:35:20
    Temat: Re: Gdzie pracuja zony Greencardowcow?
    Od: "Janet" <j...@v...gate.pl>

    "winetu" <P...@p...onet.pl> wrote in message
    news:aiqld6$r95$1@news.tpi.pl...
    > Ale jak to
    >
    > A ta żona przyjaciela to z dzieciakami po knajpach chodziła?

    Oj jak juz jest na GC to chyba mozna BabyS... wynajac i wszystko jest
    mozliwe.

    > A drugie pytanie czy w RP takie sytuacje nie mogą wystapić?

    Uhu 100% racji tylko z listow na formum wynika je jak ktos wyjedzie na GC to
    juz jest inny. Ma lepszy socjal i wogole. Ale klopoty dnia codziennego go
    nie omina.

    CU Janet,

    ps.:
    Zaczety temat draze zlosliwie aby sie wkoncu dowiedziec (jak osoba ktora to
    zapoczatkowala) gdzie pracuja owe zony GCow.
    Nie sadze aby kobieta z ambicjami zgodzila sie zostac kura domowa w imie
    czego (jak narazie nie wiem czego) ??? Dla mnie jest to chore jezeli zona
    siedzi w domu i jest tzw HouseWife, poniewaz nic innego nie bedzie robic jak
    tylko chodzic do kosmetyczki na zakupy i ogladac telewizje. A pisanie ze
    jest jej dobrze to lekka przesada. Kazdemu kto tak napisze proponuje 6
    miesiaczne wakacje w domu z ksiazka (ciekawe po ilu tygodniach zaczniecie
    sobie szukac czegos do pracy - z nudow oczywiscie).

  • 52. Data: 2002-08-07 08:53:11
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

> [...]
    > miesiaczne wakacje w domu z ksiazka (ciekawe po ilu tygodniach zaczniecie
    > sobie szukac czegos do pracy - z nudow oczywiscie).

    1. Zajmowałeś się kiedyś dzieckiem i domem (obiad, sprzątanie, zmywanie,
    prasowanie, pranie)? Jeżeli nie to nie wiez, jakie to absorbujące zajęcie. w
    pracy możesz sobie czasami coś olać a dziecka trzeba pilnować cały czas.
    2. "Kura domową" to wymyśliła komuna w ramach "wszystkie dziewczyny na
    traktory". IMO to że kobieta zajmuje się dziećmi i domem a facet zarabia
    (kiedyś chodził na polowania) jest czymś bardzo naturalnym i znam kobiety,
    którym to pasuje. Tylko teraz świat się trochę wywrócił do góry nogami.
    3. Jeżeli kobieta chce pracować to może lepiej się ten roczek przemęczyć. W
    RP często nie miałaby i tak pracy (może byłaby kurą domową do końca życia),
    albo zarabiała by 600 zł

  • 53. Data: 2002-08-07 08:59:38
    Od: "SJ" <s...@N...klub.chip.pl>

    Witam,

> [...]
    > juz jest inny. Ma lepszy socjal i wogole. Ale klopoty dnia codziennego go

    Jasne ze nie, klopoty sa zawsze gdzie bys nie byl! Przeciez nikt nie mowi ze
    jest idealnie tylko ze jest lepiej.

> [...]
    jak
    > tylko chodzic do kosmetyczki na zakupy i ogladac telewizje. A pisanie ze

    Moja jest z ambicjami i moge powiedziec co bedzie robic. Przez rok uczy sie
    niemieckiego, potem przez dwa lata dokonczy w Niemczech studia ktore
    rozpoczela w Polsce, a potem pojdzie do pracy i jak ja znam (a znam) to
    jestem przekonany ze ja znajdzie, i bedzie to dobra praca. Za trzy lata
    odpowiem na pytanie z tematu :-)
    A inni pewnie i tak Ci nie powiedza, tak mysle.

    Pozdro,
    Slawek

  • 54. Data: 2002-08-07 09:02:04
    Od: "kerberos" <kerberos(USUN)@poczta.fm>

> [...]
    jak
    > tylko chodzic do kosmetyczki na zakupy i ogladac telewizje.

    Moja aktualnie siedzi w domu i zajmuje sie naszym synem.
    Od wrzesnia zaczyna kurs niemieckiego, a za rok rozpocznie prawdopodobnie
    studia w Niemczech, potem zobaczymy jak bedzie z praca dla niej.

    pozdr.
    artur

  • 55. Data: 2002-08-07 10:11:28
    Od: "Darek" <d...@p...gazeta.pl>

    > Zaczety temat draze zlosliwie aby sie wkoncu dowiedziec (jak osoba ktora
    > zapoczatkowala) gdzie pracuja owe zony GCow.

    Hmm a po co Ci to? (Pytam powaznie).
    Dla mnie to pytanie jest o tyle glupie, ze czym niby maja sie roznic, zony
    informatykow od zon np. specjalistow budowlanych, ktorych sporo tu takze
    pracuje?
    Wg. bardziej interesujacym pytaniem jest jakie mozliwosci znalezienia pracy
    (uzskanie wizy, pobytu) maja zony GC w porownaniu z zonami ludzi, ktorzy tu
    pracuja nie na GC. A z tego co wiem to roznice sa spore...

    Co do innych pytan to na pewno nalezy rozroznic kilka grup GC
    - ludzie z ktorzy studiowali juz wczesniej na niemiecko-polskich
    uniwersytetach np w Görlitz, czy we Frankfurcie, ktorzy dobrze znaja jezyk.
    Zwykle oboje sa dwo i wiecej jezyczni.
    - ludzie ktorzy znali wczesniej niemiecki i okresowo tam pracowali np. na
    delagacjach, a po wprowadzeniu GC przeniesli sie na stale do Niemiec.
    - fachowcy z Polski, ktorzy zostali sciagnieci dla swoich wysokich
    kwalifikacji (wysokich znaczy takich, ktorych Niemcy nie maga u siebie
    znalesc)

    Ad 1). Tu jak sie domyslac, ze znalezieniem pracy nie ma zadnych
    problem (szczegolnie w Monachium :P)
    Ad. 2 i 3). Tu trzeba zauwazyc, ze:
    - osoby te sa prawodpodobnie mlodymi malzenstwami, ktore szukaja dla siebie
    czegos leszego niz jest w PL (z roznych powodow, ale generalnie nie chca za
    bardzo zostac w Polsce)
    - mezczyzna jest informatykiem i to dobrym znaczy raczej wiecej czasu (w
    Polsce) spedzal w firmie niz w domu
    - kobieta prawdopodobnie bardziej ceni rodzine i dom niz prace, bo inaczej
    by sie nie zgodzila na wyjazd do kraju w ktorym nie zna jezyka (a jesli zna
    jezyk to nie nie ma problemu z ze znalzieniem satysfakcjonujacej jej pracy).
    W czasie podejmowania decyzji na pewno gdzies w tle byla zgoda na nauczenie
    sie nowego jezyka.
    - w Niemczech (niestety nie w Polsce) na zwykle utrzymanie rodziny nie musza
    pracowac oboje rodzice

    > Nie sadze aby kobieta z ambicjami zgodzila sie zostac kura domowa w imie
    czego (jak narazie nie wiem czego) ???

    Ambicjami zawodowymi, czy ogolnymi? Bo ogolnie to dla kobiet milosc (ktora
    sie przejawia jako wiernosc, troska itd. itd.) jest duzo wazniejsza od
    ilosci zer na koncie :P

    > Dla mnie jest to chore jezeli zona
    > siedzi w domu i jest tzw HouseWife, poniewaz nic innego nie bedzie robic
    jak
    > tylko chodzic do kosmetyczki na zakupy i ogladac telewizje.

    No a gadanie z kolezankami? Chodzenia po galeriach, czy ostatnio ME w
    Lekkoatletyce, albo zwykla jazda na rowerze w miastach gdzie sa normalne
    sciezki i super parki (ach to Monachium :P) No i oczywiescie chodzienia na
    polska msze :D

    > A pisanie ze jest jej dobrze to lekka przesada.

    No na pewno jest jej zle i chce wrocic do Polski, ale maz tyran nie
    pozwala...:P

    > Kazdemu kto tak napisze proponuje 6
    > miesiaczne wakacje w domu z ksiazka (ciekawe po ilu tygodniach zaczniecie
    > sobie szukac czegos do pracy - z nudow oczywiscie).

    To moje marzenie. Robic to na co mam ochote siedzac w domu... Ale jeszcze
    musi troche poczekac...

    Jedno jest pewne, ze formalnosci zwiazane z GC sa duzo mniejsze i duzo
    prostrze niz w innych zawodach i to trzeba postrzegac jako wielka zalete...

    Aha co do zakazu pracy. Jesli zona GC wczesniej pracowala w Niemczech, np.
    jako studentka, albo inaczej - w kazdym razie legalnie. To moze OD RAZU
    (informacja pewna bo spradzona w praktyce) podjac prace na terenie Niemiec.
    Ten czas jednego roku nie jest za kare, tylko po prostu na aklimatyzacje dla
    osob ktore tu wczesniej nie byly...

    Ufam, ze troche wyjasnilem...
    Pzdr.
    Darek

  • 56. Data: 2002-08-07 10:33:57
    Od: "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net>

    "Janet" <j...@v...gate.pl> wrote in message

    > ps.: Panowie troch samokrytyki (napiszcie gdzie pracuja wasze zony) i
    zaraz

    uczyła sie języka, po wakacjach będzie kontynuować...

    > okaze sie ze GC ma swoje duze plusu jak i duze minusy. Kiedys napisalem ze

    przecież pisałem to parę postów wcześniej!

    > zony chodza na innych facetow i posypalo sie listow ze ho ho. Ale jak to
    > mowi moj przyjaciel 'Wez sobie ladna zone' to :
    > - predko osiwiejesz
    > - bedziesz jej szukac w kanjpach albo na miescie

    a ty biedaku co... brzydulkę sobie przygruchałeś, czy stanu wolnego jesteś?

    --
    pozdrówka, Slavo

  • 57. Data: 2002-08-07 10:58:03
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    Ale jak to

    > a ty biedaku co... brzydulkę sobie przygruchałeś, czy stanu wolnego
    jesteś?

    Jak jest wolnego, to ciekawe czy wybierze są ładna czy brzydką?

  • 58. Data: 2002-08-08 07:01:21
    Od: <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > miesiaczne wakacje w domu z ksiazka (ciekawe po ilu tygodniach zaczniecie
    > sobie szukac czegos do pracy - z nudow oczywiscie).

    Tak sie szczesliwie sklada ze moja zona zajmuje sie naszym malym dzieckiem i
    wierz mi lub nie ale zajmuje jej to 100% czasu wiec nie moze sobie pozwolic na
    razie na jakas prace. W Polsce sytuacja bylaby podobna, tyle ze tam zona nie
    mialaby prawatnych lekcji niemieckiego i nie uczylaby sie tego jezyka tak
    szybko jak teraz. Mysle ze za rok, dwa jak padnie znowu pytanie odnosnie prace
    zon GC to odpowiedzi beda troche inne, bo wiele osob (szczegolnie zon) ktore tu
    przyjechaly dopiero sie aklimatyzuje z ludzmi, jezykiem i sytuacja na rynku
    pracy.

    Pozdrawiam
    Wojtek