PracaGrupypl.praca.dyskusjeGdzie pracuja zony Greencardowcow? › Re: Gdzie pracuja zony Greencardowcow?
    From: "Darek" <d...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Gdzie pracuja zony Greencardowcow?
    Date: Wed, 7 Aug 2002 12:11:28 +0200

    > Zaczety temat draze zlosliwie aby sie wkoncu dowiedziec (jak osoba ktora
    > zapoczatkowala) gdzie pracuja owe zony GCow.

    Hmm a po co Ci to? (Pytam powaznie).
    Dla mnie to pytanie jest o tyle glupie, ze czym niby maja sie roznic, zony
    informatykow od zon np. specjalistow budowlanych, ktorych sporo tu takze
    pracuje?
    Wg. bardziej interesujacym pytaniem jest jakie mozliwosci znalezienia pracy
    (uzskanie wizy, pobytu) maja zony GC w porownaniu z zonami ludzi, ktorzy tu
    pracuja nie na GC. A z tego co wiem to roznice sa spore...

    Co do innych pytan to na pewno nalezy rozroznic kilka grup GC
    - ludzie z ktorzy studiowali juz wczesniej na niemiecko-polskich
    uniwersytetach np w Görlitz, czy we Frankfurcie, ktorzy dobrze znaja jezyk.
    Zwykle oboje sa dwo i wiecej jezyczni.
    - ludzie ktorzy znali wczesniej niemiecki i okresowo tam pracowali np. na
    delagacjach, a po wprowadzeniu GC przeniesli sie na stale do Niemiec.
    - fachowcy z Polski, ktorzy zostali sciagnieci dla swoich wysokich
    kwalifikacji (wysokich znaczy takich, ktorych Niemcy nie maga u siebie
    znalesc)

    Ad 1). Tu jak sie domyslac, ze znalezieniem pracy nie ma zadnych
    problem (szczegolnie w Monachium :P)
    Ad. 2 i 3). Tu trzeba zauwazyc, ze:
    - osoby te sa prawodpodobnie mlodymi malzenstwami, ktore szukaja dla siebie
    czegos leszego niz jest w PL (z roznych powodow, ale generalnie nie chca za
    bardzo zostac w Polsce)
    - mezczyzna jest informatykiem i to dobrym znaczy raczej wiecej czasu (w
    Polsce) spedzal w firmie niz w domu
    - kobieta prawdopodobnie bardziej ceni rodzine i dom niz prace, bo inaczej
    by sie nie zgodzila na wyjazd do kraju w ktorym nie zna jezyka (a jesli zna
    jezyk to nie nie ma problemu z ze znalzieniem satysfakcjonujacej jej pracy).
    W czasie podejmowania decyzji na pewno gdzies w tle byla zgoda na nauczenie
    sie nowego jezyka.
    - w Niemczech (niestety nie w Polsce) na zwykle utrzymanie rodziny nie musza
    pracowac oboje rodzice

    > Nie sadze aby kobieta z ambicjami zgodzila sie zostac kura domowa w imie
    czego (jak narazie nie wiem czego) ???

    Ambicjami zawodowymi, czy ogolnymi? Bo ogolnie to dla kobiet milosc (ktora
    sie przejawia jako wiernosc, troska itd. itd.) jest duzo wazniejsza od
    ilosci zer na koncie :P

    > Dla mnie jest to chore jezeli zona
    > siedzi w domu i jest tzw HouseWife, poniewaz nic innego nie bedzie robic
    jak
    > tylko chodzic do kosmetyczki na zakupy i ogladac telewizje.

    No a gadanie z kolezankami? Chodzenia po galeriach, czy ostatnio ME w
    Lekkoatletyce, albo zwykla jazda na rowerze w miastach gdzie sa normalne
    sciezki i super parki (ach to Monachium :P) No i oczywiescie chodzienia na
    polska msze :D

    > A pisanie ze jest jej dobrze to lekka przesada.

    No na pewno jest jej zle i chce wrocic do Polski, ale maz tyran nie
    pozwala...:P

    > Kazdemu kto tak napisze proponuje 6
    > miesiaczne wakacje w domu z ksiazka (ciekawe po ilu tygodniach zaczniecie
    > sobie szukac czegos do pracy - z nudow oczywiscie).

    To moje marzenie. Robic to na co mam ochote siedzac w domu... Ale jeszcze
    musi troche poczekac...

    Jedno jest pewne, ze formalnosci zwiazane z GC sa duzo mniejsze i duzo
    prostrze niz w innych zawodach i to trzeba postrzegac jako wielka zalete...

    Aha co do zakazu pracy. Jesli zona GC wczesniej pracowala w Niemczech, np.
    jako studentka, albo inaczej - w kazdym razie legalnie. To moze OD RAZU
    (informacja pewna bo spradzona w praktyce) podjac prace na terenie Niemiec.
    Ten czas jednego roku nie jest za kare, tylko po prostu na aklimatyzacje dla
    osob ktore tu wczesniej nie byly...

    Ufam, ze troche wyjasnilem...
    Pzdr.
    Darek