PracaGrupypl.praca.dyskusje › Gdzie jest praca dla informatyka?

  • 11. Data: 2006-08-10 19:34:41
    Temat: Re: Gdzie jest praca dla informatyka?
    Od: ".:: Święty ::." <k...@7...pl>

    > A jakie studia skończyłeś ? Bez obrazy, ale IMHO po studiach dziennych,
    > 5cioletnich, magisterskich umie się znacznie więcej niż Delphi i PHP :|
    >
    > --
    > SOCAR (s...@i...pl)

    Bez obrazy - ja ukończyłem studia zaoczne na publicznej uczelni
    a to że kończy się dzienne nie znaczy że się umię cokolwiek więcej niż
    zaoczne.
    (pomijam tu oczywiście róznego typu wynalazki jak szkoły humanistyczne które
    robia informatołów )

    I tak na studiach nie zrobia specjalisty z Ciebie w danej dziedzinie
    - wiem to bo pisałem często programy za zaliczenia tym co byli na dziennych

    pozdrawiam
    mgr inż. studiów zaocznych

  • 12. Data: 2006-08-10 20:00:17
    Od: "vito" <v...@h...com>

    Albo trzeba będzie zmienić zawód a papierek z uczelni wyśle do IPNu bo
    mi się chyba na niewiele przypada a tam przynajmniej będą mieli co
    przerzucać
    z pólki na pólke.

  • 13. Data: 2006-08-10 20:42:51
    Od: SOCAR <s...@i...pl>

    Dnia Thu, 10 Aug 2006 21:34:41 +0200, .:: Święty ::. napisał(a):

    > Bez obrazy - ja ukończyłem studia zaoczne na publicznej uczelni
    > a to że kończy się dzienne nie znaczy że się umię cokolwiek więcej niż
    > zaoczne.

    Nie twierdze tego. Są przecież różne podejścia do studiów. Część osób idzie
    na zaoczne gdyż nie dostali się na dzienne, a cześć bo ich zmusza do tego
    sytuacja. Jednak zawsze jest tak że na danym roku/kierunku jest grupa ludzi
    która jest "pasjonatami", robiącymi cokolwiek poza tym co jest na uczelni,
    a nawet jeżeli nie to zagłębiająca się w daną dziedzinę najdalej jak można.
    A reszta robi "na piątkę", "na zaliczenie", "na odwal się" itp. Znam ludzi
    którzy na dziennych mieli 3 w czasie gdy wiedzą praktyczną i teoretyczną w
    sytuacjach życiowych rozwalali piątkowiczów. Więc masz racje :) Co nie
    zmienia faktu że na dziennych studiach więcej się wymaga niż na zaocznych
    oraz to że na dziennych więcej się "przerobi" niż na zaocznych. A to już
    inna bajka.

    > I tak na studiach nie zrobia specjalisty z Ciebie w danej dziedzinie
    > - wiem to bo pisałem często programy za zaliczenia tym co byli na dziennych

    A kto mówi że w ogóle zrobią. Po prostu ukierunkują inaczej niż na
    zaocznych czy jakichś "studiach policealnych" itp. Osobiście uważam że
    odnośnie wymagań które trzeba spełnić nic nie jest porównywalne ze studiami
    dziennymi. A co za tym idzie poziom wiedzy (teoretycznie) powinien być
    większy.

    > *mgr inż* studiów zaocznych
    Każesz tak do siebie mówić, a jak nie to w łeb ? :)

    --
    SOCAR (s...@i...pl)

  • 14. Data: 2006-08-11 08:10:16
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    vito napisał(a):
    > Albo trzeba będzie zmienić zawód a papierek z uczelni wyśle do IPNu bo
    > mi się chyba na niewiele przypada a tam przynajmniej będą mieli co
    > przerzucać
    > z pólki na pólke.

    Radzilbym Ci przekwalifikowac sie na najbardziej modne technologie
    (obecnie J2EE, ale NET ostro goni).

    Delphi to domena malych projektow, a maly projekt - to mala firma, a
    wiec i mala kasa. Duze projekty to J2EE i NET.

    Naucz sie w/w technologii, zrob w nich (nawet za darmo) kilka
    projektow, wygladajacych na komercyjne - i startuj z duzo wiekszymi
    szansami. Sa rowniez firmy, ktore same przekwalifikowuja programistow
    innych specjalnosci na pozadane przez siebie - skutek glodu rynkowego.

    Podkreslam - b. wazne jest DOSWIADCZENIE. Jesli nie mozesz sie nim
    pochwalic, to nie masz praktycznie zadnych szans na prace. Lepiej jest
    zainwestowac kilka miesiecy swojego zycia w nawet darmowa prace w celu
    nabrania doswiadczenia i potem zarabiac duzo, niz caly czas zarabiac,
    ale kiepsko.

    --

    glos

  • 15. Data: 2006-08-11 12:10:27
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    jak zwykle blablabla.
    zarówno w jedną, jak i w drugą stronę.

    broniąc zaocznych - na nich nikt nie ciągnie za uszy ani nie robi setek
    różnych zajęć w ciagu tygodnia.
    powiedzmy, że zakres materiału jest taki sam, natomiast większość student
    musi poznać sam i ma zaliczenia z tego na każdym zjeździe. inaczej mówiąc -
    kupe materiału do poznania samemu.

    broniąc stacjonarnych - student ma możliwość dużo lepszego kontaktu z kadrą
    profesorską, a tym samym ma dużo większe możliwości zgłębienia tematu/ów.
    liczne ćwiczenia, laborki, wykłady dają bardzo mały margines błędu, a tym
    samym lepsza systematyka i poznawanie szczegółów.

    Zresztą argumentów za jedną czy drugą opcją można by znaleźć na prawdę
    sporo.tylko czy komuś zależy na dyskusji "co było najpierw - jajko czy
    kura?", a takie przedkładanie własnie z tym mi sie kojarzy.

  • 16. Data: 2006-08-12 09:00:45
    Od: bzz bzz <e...@n...op.pl>

> [...]
    > zainwestowac kilka miesiecy swojego zycia w nawet darmowa prace w celu
    > nabrania doswiadczenia i potem zarabiac duzo, niz caly czas zarabiac,

    to co chcesz powiedzieć, że doświadczenie można zdobyć tylko pracując za
    darmo?

    m.

  • 17. Data: 2006-08-12 09:41:04
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    bzz bzz napisał(a):

    > to co chcesz powiedzieć, że doświadczenie można zdobyć tylko pracując za
    > darmo?

    a czy ja tak napisalem? nie nadinterpretowuj.

    --

    glos