PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pokwitowanie

  • 1. Data: 2006-08-09 06:29:14
    Temat: Pokwitowanie
    Od: "Bzyck" <a...@o...pl>

    Czy zawsze się pokwitowuje odbiór pieniędzy? Bez względu na to, czy
    się pracowało na czarno czy nie. Bo rozdawałem ulotki, umowy nie
    było, a jak odebrałem kasę, to podpisałem pokwitowanie. Czy w pracy
    na czarno np. w Anglii też się takie pokwitowania podpisuje? Bo chcę
    wyrabiać sobie NIP. I na formularzu musi być pieczątka pierwszego
    pracodawcy, z ktorym była podpisana umowa. I czy przez ten podpis na
    pokwitowaniu Urząd Skarbowy nie dobierze mi się do tyłka? Bo czy na
    formularzu powinna być pieczątka tego pracodawcy, u którego
    podpisałem tylko pokwitowanie czy banku, którego ulotki teraz
    roznoszę (który w rzeczywistości jest drugim pracodawcą -- dzisiaj
    podpisuję umowę)??

    Z tego co wiem, to jak nie ma umowy, to nie pracowałem. W takim razie
    skąd to pokwitowanie? No bo co ja pokwitowałem? Odbiór pieniędzy? A
    za co były te pieniądze? Za pracę niby... Jaką pracę? Umowa jest?
    Nie ma. No to jaka praca? Chyba jak nie ma umowy, to nie ma PITa, jak
    nie ma pita, to Skarbówka o niczym nie wie, kasa jest i wszystko gra.
    Tylko rozchodzi się o to pokwitowanie. Czy nie będę miał przez nie
    problemów? Co jeśli Skarbówka się jakimś cudem dowie o tych
    zarobionych przeze mnie pieniądzach?