PracaGrupypl.praca.dyskusje › Test z wiedzy o PR

  • 1. Data: 2006-08-09 07:26:46
    Temat: Test z wiedzy o PR
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    Hej,

    Zostałem zaproszony na rekrutację, której pierwszym etapem jest "Test z wiedzy
    o Public Releations". Czy ktoś z was ma pojęcie jakiego rodzaju pytania mogą
    znaleźć się na tym teście? Jedyne co wiem, to że 'test nie jest zadaniowy' i
    że 'jak ktoś się interesuje PR to sobie poradzi, ale przygotować się do tego
    raczej nie da'.

    Jakieś pomysły?:)

  • 2. Data: 2006-08-09 17:19:36
    Temat: Re: Test z wiedzy o PR
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Marcin napisał(a):
> [...]
    > że 'jak ktoś się interesuje PR to sobie poradzi, ale przygotować się do tego

    moze po prostu "egzamin praktyczny"?

    --

    glos

  • 3. Data: 2006-08-09 17:54:01
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adressu.pl>

> [...]
    > że 'jak ktoś się interesuje PR to sobie poradzi, ale przygotować się do

    Bralam udzial w czyms takim, byly pytania zadaniowe, teoretyczne i rozne:

    Wydaje mi sie, ze skoro nie-zadaniowy, to znaczy wymagajacy zastosowania
    pojec, terminow, nazwania technik itd.
    (Nie bedziesz pewnie musial tworzyc planow budzetowych, projektowac kampanii
    PR etc.).

    Skoro "raczej nie da sie do testu przygotowac", a zainteresowanie PR pomaga,
    to znaczy, ze beda pytac o cos, na co raczej nie trafisz w ksiazce, ale
    znajac PR, umiesz to wlasciwie ocenic:

    Np. opis sytuacji kryzysowej ---> nazwij np. elementy strategii albo okresl
    narzedzia, jakimi sie posluzyli sie w niej pr-owcy.

    Do tego faktycznie nie da sie przygotowac, bo nie wiesz, jakie przyklady oni
    podadza. Moga posluzyc sie np. przykladami z wlasnej firmy. Wtedy,
    interesujac sie PR, znasz przyklady analogiczne i cos napiszesz.

    Tak mysle. Ale kazda firma ma swoje metody.

    powodzenia

  • 4. Data: 2006-08-09 18:09:21
    Od: "Asia Witek" <a...@s...bcx.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiedzy
    > o Public Releations". Czy ktoś z was ma pojęcie jakiego rodzaju pytania

    OT trochę, chyba jakieś testy piarowe widziałam na www.proto.pl
    ale głowy nie dam ;)

    pozdr
    Asiek

  • 5. Data: 2006-08-09 19:42:55
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    doktorynka wrote:

> [...]
    > znajac PR, umiesz to wlasciwie ocenic:
    >
    > Np. opis sytuacji kryzysowej ---> nazwij np. elementy strategii

    To powiedzialas jak ktos, kto za dlugo siedzial w ksiazkach, bo to jest
    klasyczny przyklad rzeczy zakuwanych z ksiazki.

    Ja celuje w to, ze bedzie sprawdzana znajomosc terminologii i branzy.
    Dobrym miernikiem zainteresowania jest regularne czytanie branzowej
    prasy i jak sie czyta, trudno po jakims czasie nie kojarzyc najwiekszych
    firm i tego, ktora kogo obsluguje lub nie znac roznicy miedzy ATL i BTL.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 6. Data: 2006-08-09 20:25:41
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adressu.pl>

    > To powiedzialas jak ktos, kto za dlugo siedzial w ksiazkach, bo to jest
    klasyczny przyklad rzeczy zakuwanych z ksiazki.

    Immono, masz na mysli "elementy strategii" czy cale zadanie?

    Jesli Elementy, to: wiadomo, ze sytuacja kryzysowa jest tez czesto w testach
    i na konkursach (Grasz o staz itp.). nic dziwnego.

    Jesli Zadanie, to: zakladam, ze bedzie opierac sie na konretnym przykladzie
    z zycia firmy - no, a jego zakuc sie z ksiazki nie da :-)

    Terminologie mozna sprawdzac na rozne sposoby. Jakos nie wierze, ze to
    bedzie prosba o definicje.
    Genialnie wymyslilas z prasa branzowa.
    Wydaje mi sie tez, ze Proto jest niezlym portalem. Duzo tam nowosci.

  • 7. Data: 2006-08-10 06:13:09
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    doktorynka wrote:

> [...]
    >
    > Jesli Elementy, to: wiadomo, ze sytuacja kryzysowa jest tez czesto w testach
    > i na konkursach (Grasz o staz itp.). nic dziwnego.

    To troche co innego. To nie bada zainteresowania, tylko talent/myslenie.
    "Dyrektor firmy po pijanemu otworzyl zawor i do rzeki, z ktorej miasto
    czerpie wode pitna spuscil tony toksycznych sciekow. Co ma teraz zrobic
    firma, zeby odbudowac wizerunek?" - to pytanie, na ktore ktos nie majacy
    ani wiedzy, ani zainteresowania "na co dzien" jest w stanie w miare
    sensownie odpowiedziec, jesli ma odpowiednio duzo wyczucia, inteligencji
    i soft skills. Natomiast jesli poza talentem (albo nawet nie oczekujac
    go) ktos bada zainteresowanie, to sie przepytuje z tego, czy jest
    zorientowany w terminologii (ktora, owszem, da sie i z ksiazek) i w
    biezacych wydarzeniach, kampaniach, kontraktach itd (tego sie juz nie da
    z ksiazek).
    Akurat mialam kontakty z ta branza, wiec to "przepytywanie ze
    zorientowania w biezacej sytuacji" to potwierdzony motyw pojawiajacy sie
    w rekrutacji.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl