PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dwie drogi do celu...

  • 91. Data: 2002-03-14 17:53:10
    Temat: Re: Dwie drogi do celu...
    Od: "Juliusz Zajda" <j...@p...onet.pl>

    myslalem o MS DOSie, bo to 'zrobil' M$

  • 92. Data: 2002-03-14 18:21:20
    Od: "Wojtas" <m...@p...onet.pl>

    "Michał M." <m...@s...pl> wrote in message
    news:a6oifu$92p$1@news.tpi.pl...
    > przekonasz
    > Marzenia mam, ale takie które się kalkulują... ideałów niemam.
    > I jeszcze jedno mam: nadzieję :-)))

    > Ty jesteś z wrocławia (tak z nagłówka by wynikało)? Muszę się tam
    > przejechać...

    chyba nie tu kolega spojrzal , ja z Bialegostoku ;PPP

    > Pozdrawiam.

    i ja rowniez
    wojtas

  • 93. Data: 2002-03-14 19:50:38
    Od: "Jacek Domański" <j...@p...com>

    Witam :-))

    Temat mnie zainteresowal, wiec kilka slow od siebie wtrace...

    > Nie tylko kasa... masz wiedze, inteligencje itp. to zawsze np. możesz
    zostać
    > wynalazcą ;-)).

    Heh.. widze ze bratnia dusza :-)) Wynalazca jest zawsze Tworca - w tej
    czy innej dziedzinie, ale zawsze kreatorem Nowego... chodzenie wlasnymi,
    specyficznymi sciezkami daje duza satysfakcje...No i co tez wazne - zawsze
    sie jest o krok do przodu przed konkurencja - bo samemu wyznacza sie nowe
    kierunki...
    Idealna sytuacja dla tworcy jest niezaleznosc finansowa, bo praca "u kogos",
    pod czyjes dyktando oznacza roznego rodzaju narzucone ograniczenia, ramy,
    itp, itd....i zwiazany z tym stres.
    Jesli czujesz sie na silach, to startuj w kierunku projektanta,
    konstruktora, programisty - generalnie kogos kto tworzy nowe projekty.
    Niestety - aby byc dobrym w tej dziedzinie, trzeba miec jak najwieksza
    wiedze - zarowno teoretyczna jak i praktyczna.
    To ze sam probujesz robic rozne rzeczy dla wlasnej przyjemnosci i nauki to
    dobrze - rozwijasz w ten sposob wlasna kreatywnosc i dynamiczne
    rozwiazywanie problemow (wiele sciezek prowadzi do celu, trzeba wybrac ta
    pasujaca do konkretnych potrzeb). Wazna jest tutaj szczegolnie umiejetnosc
    samodzielnego znajdywania odpowiedzi na pojawiajace sie pytania - jesli sa
    to problemy juz znane, trzeba umiec znalezc gotowe juz rozwiazanie i je
    wykorzystac do swoich potrzeb - jesli sa to nowe sciezki - rozwiazanie
    musisz wymyslic sam i je stworzyc jako "ten pierwszy" .
    Tak jak Newton wynalazl rachunek rozniczkowy i calkowy bo mu to bylo
    potrzebne do jakis jego badan.... tak przy okazji :-))
    Jednakowoz - doskonale opanowanie teorii jest rowne wazne zeby dobrze
    rozumiec istote rzeczy. Doskonale poznanie matematyki - w naukach scislych
    jest rzecza niezbedna.

    Zainteresowania - moim zdaniem - znacznie powiekszaja motywacje do "drazenia
    tematu"... Dlatego wiec jesli je masz, to na pewno masz wieksze szanse na
    bycie "kims dobrym", niz Twoj kolega ktory uczy sie rownomiernie, ale
    "bezjajecznie"...
    Dzisiaj tylko pradziwi "maniacy tematu" maja szanse bycia kims wybitnym -
    ale, czesto cena za to jest utrata wlasnego zdrowia, wyobcowanie ze
    spoleczenstwa, etc ,etc.....
    Trzeba wiec bardzo rozsadnie podchodzic do wlasnego zycia - byc czujnym i
    mimo wszytko starac sie nie zaniedbywac pewnych elementow zycia - zachowywac
    harmonie....
    O ile jest to mozliwe ;-))

    Uczysz sie dla siebie - ucz sie tego, co jest praktyczne i przydatne w zyciu
    zawodowym (o ile mozna to do konca przewidziec :-)) - ale kierunek wybrac
    trzeba - potem pozostaje juz tylko dynamiczne douczanie sie - w zaleznosci
    od potrzeb... A naprawde - jak sie wpadnie w trans to w 2 tygodnie mozna od
    zera zblizyc sie do dosc wysokiego poziomu z danego tematu )

    Studia to tylko poczatek drogi... reszte drogi musisz przejsc sam i sam
    wybrac wlasciwy kierunek - a nauczenie sie tego jest tym co wlasnie robisz
    (zajmujac sie swoimi zainteresowaniami po godzinach). Studia maja to do
    siebie, ze uczen dziala wedlug okreslonego programu, narzuconego mu od gory
    i jest przez to w pewien sposob ubezwlasnowolniony, prowadzony za raczke....
    Studia sie koncza i nie ma juz nikogo kto by za niego decydowal - musi sie
    sam trym zajac....i tu ma problem :-))

    > Przecież pisze, że na studia pójde...
    > A skoro będę miał wykszatłcenie wyższe i bardzo, bardzo, bardzo dużo
    > umiejętności (nabytych głównie poza szkołą) to będę miał duże szanse i
    może
    > zostanę kontynentem na tych wodach (będę pracowcą) do których będą
    przybijać
    > małe jachty...

    Szkola uczy tylko podstaw i teorii - waznych, ale bez umiejetnosci
    praktycznych - malo sprawczych.... Musi byc i jedno i drugie...

    Pozdrawiam.

    Jado.

  • 94. Data: 2002-03-14 20:14:20
    Od: "Jacek Domanski" <j...@p...com>

    Uzytkownik "Krzysztof Ingram" <k...@g...net> napisal w wiadomosci
    > KrissKross wrote:
    > >
    > <ciach>

    > To co - Najlepsze jest wrogiem Lepszego? A co jest wrogiem najlepszego?

    Witam,

    W dzisiejszych czasach wrogiem najlepszego jest tandeta za tanie pieniadze
    :-))) Przewinelismy sie przez $FF ;-))
    Wystarczy pojsc do najblizszego supermarketu i popatrzyc po polkach.....tam
    sa tylko ceny, a nie produkty....
    Sprobuj kupic cos porzadnego - np. dobre narzedzia (mechaniczne - typu
    pilka, kombinerki, etc...) - trudna sprawa....
    I tak jest w kazdej dziedzinie.... Tanie podrobki for ever! :-))

    Pozdrawiam,

    Jado

  • 95. Data: 2002-03-14 20:45:26
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.pl>

    Stało się to Thu, 14 Mar 2002 09:40:17 +0100, gdy Pawel Hadam
    <P...@c...pl> napisał:

    > Jakie Ty masz te oceny, że Ci srednia wychodzi 3.0 ????
    >
    >Mi taka wyszla jeden raz (SLOWNIE: JEDEN RAZ), jak majac 3 egzaminy 2 z
    >nich ulalem. I nie bylo to w szkole sredniej, tylko na 1 semestrze
    >studiow.

    <offtopic>
    w szkole sredniej istnieje jeszcze ocena "mierna" (2), ktora jak
    najbardziej zalicza
    </offtopic>

    <offtopic2>
    szczesciliwi ci, majacy 3 egzaminy w semestrze i to na poczatku studiow.
    </offtopic2>

    pzdr
    Robert

  • 96. Data: 2002-03-14 21:21:53
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Wed, 13 Mar 2002 17:55:42 +0100, =?iso-8859-2?Q?Micha=B3_M.?=
    <m...@s...pl> wrote:

    [ciach...]
    >Czy ja robię dobrze ucząc się, często nawet zaniedbując szkołę? Jeśli
    >uważacie, że jestem szurnięty, nie myślcie że się zmienię... tylko warto
    >wiedzieć co sądzą inni.
    Moim zdaniem robisz zle.
    Ze swoimi wiadomosciami moze zostaniesz programista ale napewno nie
    mgr inz programista - czyli na starcie odbierasz sobie jakies 50%
    szans na dobre zarobki. Kolega choc mierny bedzie mial lepiej a z toba
    po prostu nie beda chcieli gadac. Twoj genialny kolega moze nie zdac
    na informatyke lub po skonczeniu tych studiow po prostu nie pracowac w
    zawodzie w koncu za tych piec lat moze cie przescignac (w koncu to
    kupe czasu) Szerokie wyksztalcenie kierunkowe przydaje sie jak np M$
    ;P "wynajduje" nowa technologie i trzeba sie jej nauczyc - bez chocby
    zargonu bedzie ci bardzo trudno. Sa ludzie ktorzy sami sie potrafia
    nauczyc chocby linuxa na poziomie profesjonalnym (wystarczy czytac
    manuale nie?) czego najlepszym jestes przykladem ale np calkowanie
    moze byc dla ciebie problemem to niby nie przydatny drobiazg ale
    nigdy nie wiesz kiedy sie przyda.
    Inna sprawa to przedmioty niescisle niepraktyczne i nieprzydatne -
    niby. Bo z czasem podczas kontaktow z ludzmi a w duzej firmie beda to
    ludzie wyksztalceni. Wyjdzie na to ze jestes nieokrzesanym troglodyta
    z ktorym nie bedzie sie dalo porozmawiac a co najgorsze po katach beda
    sie z ciebie smiac i z twego nieuctwa. Zas za pare lat jak bedziesz
    chcial awansowac na kierownika projektu to nie wezma goscia ktory nie
    bedzie umial zredagowac pisma do zarzadu ani z nim porozmawiac.
    Pamietaj beda cie mieli za wspanialego fachowca ale bedziesz sobie
    siedzial gdzies tam w katku a pamietaj do emerytury to raczej nie
    bedziedz pracowal w zawodzie.

    Pzdr
    Limfo
    ps. dot. watkow fizykow-informatykow a wlasc programistow - goscie sa
    swietni ale jak sie juz czegos naucza to nie ma sily na to aby
    zmienili narzedzie, dowodem na to jest fakt ze najwiecej programistow
    Cobola to fizycy :)))). Zreszta pracuje z jednym takim, swietnie
    programuje w Clipperze ale zmienilismy narzedzie na VB i co widze w
    kodzie ? Ano kod Clippera tyle ze napisanego w VB :)))))))))))

  • 97. Data: 2002-03-14 21:26:22
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Wed, 13 Mar 2002 23:07:29 +0100, Michał M.
    <m...@s...pl> napisałbył:

    >też
    >Tak, tak, ale w takiej specjalności można się dokształcić dość szybko (5h?).

    Boski jesteś... Ja od września 2000 prowadzę księgowość własnej firmy,
    z uwagą śledzę grupy dyskusyjne z tego tematu, od miesiąca dokształcam
    się w szerszych aspektach i nadal wiem z tego działu tyle, co kot
    napłakał...

    >A wogule wiedze,

    Taa... Słownik też można zastosować automagiczny...

    >że dobrzy uczniowie to ci którzy uczą się z lekcji na
    >lekcję... a tych sprzed dwóch-trzech tygodni niepamiętają....

    O tak. Na przykład lekcji z j. polskiego...
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 98. Data: 2002-03-14 21:28:02
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Thu, 14 Mar 2002 14:29:23 +0100, Michał M.
    <m...@s...pl> napisałbył:

    >Chyba nierozumiesz...

    Idzie sobie drogą NIE...
    Michał jego nie znać chce...
    Po co polski i nauka?
    Michał szczęścia w życiu szuka...

  • 99. Data: 2002-03-14 21:29:32
    Od: Darek Adamkiewicz <d...@i...com.pl>

    Chester EM wrote:

> [...]
    > wiadomości news:a6q2pc$279$1@news.onet.pl...

    > Dla mnie M$ jest przykładem, że świadomość potrzeb wymaga kreowania.
    >
    > Dokładnie pamiętam pierwszš sprzedanš licencję na M$ W95 v.A
    > i emocje towarzyszšce zjawisku (powolne, niestabilne, brak sterowników
    > do wszystkiego niewiele różniło się od wersji beta - Chicago Windows)
    > Kierujšc się logikš - zero szans powodzenia, zwłaszcza
    > że reakcje klientów nierzadko bywały wręcz histeryczne.
    > Czy ludzie potrzebowali kiepskiego Worda 2.0?
    > Na rynku były lepsze produkty - WordPerfect, AmiPro.
    > Podobnie z Excelem 4.0 i dla porównania Lotusem 4.0

    ->Marketing - np. milon dolarow na zakup piosenki Rolling Stones
    "If You Start Me Up I'll Never Stop"
    ->i monopol - np. firma nie udostepniala informacji jakie wywolania
    systemowe beda dostepne w nastepnej wersji systemu!!!, zeby pisac tak
    "dobre" oprogramowanie jak M$ trzeba bylo wiedziec ktorych funkcji uzyc
    ->i sojusze - brat Intel !!!, przez chwile brat IBM
    Etyka w biznesie rozumieniu M$ to cos jak etykieta.
    Szantaz, pogrozki wobec konkurencji - styl Billa.
    To taki J.D.Rockefeler.

    A wszystko przez jednego barana - a moze nie barana :))))
    Ciekaw jestem tylko co robi ten czlowiek z IBM co zdecydowal sie
    na zlecenie opracowania systemu przez M$?
    Moze ma polskie korzenie :)))
    Przeciez to nie mialo zadnego sensownego uasadnienia.
    Pozdrawiam
    Darek

  • 100. Data: 2002-03-14 21:33:46
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Thu, 14 Mar 2002 01:28:42 +0100, "Slavo"
    <s...@g...net> napisałbył:

    >guzik prawda, pierwszy Microsoft zaistniał prawie z niczego....

    Nie z niczego... Z nowatorskiego pomysłu i pewnego układu komplikacji
    (ktoś tam nie dojechał gdzieś i Wiliam się załapał)...

    Są takie przełomowe momenty, gdzie dany biznes się opłaca, załapuje, a
    potem inni się na to rzucają (bo czyjś pomysł był) i padają... Sam
    zaliczyłem taką wpadkę. 5 lat temu handel komputerami to był złoty
    interes... A teraz? Bieda i nędza...