PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przeczytajcie to i napiszcie co sądzicie

  • 1. Data: 2002-03-13 15:55:39
    Temat: Przeczytajcie to i napiszcie co sądzicie
    Od: Sylwester Kacprzyk <l...@g...pl>

    Witam

    Chciałbym przybliżyć wam historię, w której biorę, bezpośrednio udział.
    Otwórz mam 16 lat, mój kolega jest także w moim wieku, obaj chcemy odnieść
    sukces. Tylko zupełnie innymi drogami. Ja już dziś umie programować (w
    Delphi, VC++, Pascal, HTML, JavaScript), wiem o co chodzi w systemach
    Unix-owych itp. i (prawie) każdą wolną chwilę zajmują mi moje
    zainteresowania...
    Mam (bardzo) dobre oceny z przedmiotów ścisłych, moje oceny szpeci tylko
    średnia 3,0 (przez historię, biologię, plastykę, WOS czy inne takie
    (duperele?)).
    Mój kumpel ma średnią 5,0, pojęcia niema o programowaniu a jak mu winda
    padnie to woła innych...
    On chciałby w przyszłości być na najlepszych studiach, na kierunku
    informatyka oczywiście, robić doktoraty itp.... Tylko gdzie tu sentymenty,
    gdzie spełnienie marzenia o wykonywaniu pracy, którą naprawdę się lubi.
    Czy ja robię dobrze ucząc się, często nawet zaniedbując szkołę? Jeśli
    uważacie, że jestem szurnięty, nie myślcie że się zmienię... tylko warto
    wiedzieć co sądzą inni.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2002-03-13 16:13:14
    Temat: Re: Przeczytajcie to i napiszcie co sądzicie
    Od: "Piotr Żebrowski" <p...@o...com.pl>

    Sylwester Kacprzyk wrote:
    > Na dzień dzisiejszy (wstepnie) możemy zaproponować Panu 300 zł
    > miesiecznie. Do tej pensji wchodzi rownież prowizja od sprzedanych
    > telefonow dla klientow biznesowych. Szczegoly podczas rozmowy

    A moze ta prowizja jest wysoka (tzn. taka, ze da sie wyzyc). Moze chca
    cos ukryc w tej prowizji ???
    Czasami daja kase w prowizji, bo przy zwlalnianiu placa odprawe tylko z
    czystej pensji. Chrobowe jest z czystej pensji. Dlatego kombinuja jak
    moga, zeby byla najmniejsza. A doplaca Ci troche w prowizjach.

    Idz i pogadaj. Zregygnowac mozesz zawsze. A drugi raz moga nie
    odpowiedziec.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 3. Data: 2002-03-13 16:23:18
    Od: Sylwester Kacprzyk <l...@g...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów!
    Szukam danych na temat pracy w charakterze ankietera Pascala. Chodzi mi o
    informacje dotyczące zarobków i rozliczania za wykonaną pracę. Za wszystkie
    spostrzeżenia i informacje, oprócz tych zawartych w ofercie Pascala, będę
    ogromnie wdzięczna. Pozdrawiam :)
    ZK

  • 4. Data: 2002-03-13 16:49:10
    Od: "Slavo" <s...@g...net>

    > Dokladnie! Jeszcze mozna w Warszawie, Frankfurcie, Zachodnie US,
    > Zabolandia...

    Fajnie, ale kazdy z tych krajow jest pograzony w recesji i obecnie kazda firma
    wymaga kilku lat doswiadczenia, co od razu po studiach jest nie mozliwe do
    zrealizowania, jesli w czasie studiow sie wogole nie pracowalo...

  • 5. Data: 2002-03-13 17:34:13
    Od: Pawel Hadam <P...@c...pl>

    On Tue, 12 Mar 2002 23:39:02 +0100, "WEJDER" <m...@w...pl>
    wrote:

    [ciach...]
    >Co ty pieprzysz stary, zależy co się potrafi co się chce osiągnąć.
    >MOTYWACJA DUZYMI LITERAMI
    >Sam zamiast na wakacje uczyłem sie Oracla i OLAPów.
    Jasne jak sie ma motywacje - czyt. powolanie to sie zrobi wszystko ale
    jak sie ma motywacje pt. kasiora i Quake to marnie widze nasze
    srodowisko.
    >Jestem na V roku, pracuje 3 lata i zarabiam więcej niż twoi starzy razem
    >wzięci.
    To znaczy ze podjales prace w czasie kiedy jeszcze byla.
    >A kierunki w których podąża informatyka ?
    >Wystarczy przeczytać dodatek praca w wyborczej , duże ogłoszenia i zrobić
    >sobie statystykę jakich speców szukają najcześciej. A potem się tego
    >nauczyć, napisać, stworzyć aplikację samemu.
    Jupp Wyborcza (albo jakakolwiek inna byle nie Jarmark) powinni czytac
    juz licealisci i przewidac co sie bedzie dzialo z rynkiem pracy po
    skonczeniu studiow (cholera wie czy SAP bedzie tak popularny za 5 lat)
    >Ani do nauki Oracla, SAPa, Novela, Lotusa, SQLa, PHP, ASP czy JAVY nie
    >potrzeba żadnej sieci żeby coś stworzyć. I nie ma się co tłumaczyć, że się
    >nie da.
    No tych pierwszych trzech to sie nauczysz, ale instalowac, zreszta tak
    naprawde to cala ta reszte tez. Prawdziwe doswiadczenie daje jednak
    jedynie zycie.
    >Proponuje zacząć się uczyć "pod przyszłą" pracę już na II roku, a nie
    >zaliczać egzaminki z C, sieci, procesorów, czy baz danych a po studiach nic
    >z tego nie kumać.
    >Tylko nałogi komputerowe przeżyją,.....ale nie te od Quake'a.
    Podpisuje sie pod tym obiema rencamy.
    >A najlepiej ocenić informatyka? Po zawartości dysku.
    >MP3 , divixy, gry, czy kupa software'u, kompilatorów, kodów źródłowych i
    >masa własnych kodów.
    Hmm ja mam na dysku miszmasz ale kodu mam malo - marny ze mnie
    programista. :)))))))))

    pzdr
    Limfo
    ps. kierujac sie twoimi wskazowkami pracuje juz od jakies dluzszego
    czasu

  • 6. Data: 2002-03-13 18:28:59
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

    On Wed, 13 Mar 2002 12:07:30 +0100,
    =?windows-1250?Q?Wojtek_Kuczy=F1ski?= <w...@p...com> wrote:

    [ciach...]
    >dobre, dobre
    >A moim zdaniem informatyk to ktoś wykształcony w kierunku tworzenia, obsługi
    >itp systemów przetwarzania informacji. Łyndowsy może zainstalować każdy kto
    >ma odrobinę cierpliwości i troszkę pojęcia jak je zainstalować.
    Instalowac tak, ale zeby robily to co jest potrzebne to juz gorzej
    :)))))
    [ciach...]
    >ale również to że masz podstawy teoretyczne - skończone studia w odpowiednim
    >kierunku, bo to gwarantuje, że jeśli będzie potrzebna znajomość innych spraw
    >to szybko się dostosujesz/przestawisz.
    Wlasnie - byl na liscie post goscia kodera ktory mial klopot ze
    znalezieniem roboty pomimo ze jak pisal byl niezly. Mial po prostu
    jeden feler kodowal na Amidze a niestety nikt juz na to nie chcial
    softu - trzeba uwazac czy wystarczy za kilka lat umiejetnosc szukania
    exploitow w linuxie bo moze sie zdarzyc ze nie bedzie i linuxa - tak
    wiec elastycznosc w naszym szybko zmieniajacym sie zawodzie jest
    b.wazna.
    >Jeśli pisanie gierek to najambitniejsza praca jaką można mieć to nie mam
    >pytań. A zdajesz sobie sprawę co oznacza dziobanie w oprogramowaniu
    >księgowości np. w firmie, której dzienne obroty liczy się w milionach
    >złotych? To już nie jakaś tam gierka tylko duża odpowiedzialność. I jak Ci
    >się paluszek opsnie podczas pisania programu nie będzie tylko zwis systemu
    >ale straty w bardzo konkretnych pieniądzach.
    Hehe zeby jeszcze kolege poprzec to najwieksze pieniadze maja ale
    kierownicy projektow czyli ludzie ktorzy tych fachmanow pedza do
    roboty

    Pzdr
    Limfo

  • 7. Data: 2002-03-13 19:23:32
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    Wiecie dlaczego mamy takie bezrobocie? Bo mamy zacofaną edukacje! A patriotą
    jest ten, który przeciwstawia się systemowi nauczania...

  • 8. Data: 2002-03-14 00:54:52
    Od: "Slavo" <s...@g...net>

    Użytkownik "Slavo" <s...@g...net> napisał w wiadomości
    > bo pionierzy wyskakują ze swoimi powysłami w odpowiednim czasie, spróbuj
    > dziś być nowym Wrightem....(dla nie wtajemniczonych... współautor mojej
    > biblii.... aha od C - to takie coś do pisania programów... nawet w MS... )
    >
    > pozdrówka, Slavo

    Caly czas podajesz dobre, zamierzchle przyklady.
    Sprobuj sie jednak rozejrzec.
    Jak okiem siegnac panuje RECESJA na wszystko.
    I to nie jest RECESJA ktora moze minac.
    Ja bym to raczej nazwal "przewartosciowaniem wzorcow".

    Nowej muzyki nie wymyslisz, bo WSZYSTKO JUZ BYLO.
    Nowych (naprawde ciekawych) samochodow nie wymyslisz, bo WSZYSTKO JUZ BYLO.
    Nowych rozwiazan politycznych i gospodarczych nie wymyslisz, bo WSZYSTKO JUZ
    BYLO.
    Nowych rozwiazan w informatyce nie wymyslisz, BO WSZYSTKO JUZ BYLO.
    Jesli tego nie wiesz, to Ci powiem, ze firmy takie jak Microsoft utworzyly
    specjalne oddzialy do wychwytywania pomyslow i ludzi ktorzy moga je
    przerobic na sprzedawalny produkt.
    Malo tego, przechwytuja te pomysly, patentuja je, a potem chowaja do szafy
    NA POZIEJ, aby mozna bylo miec zawsze ASA W REKAWIE.
    Bo po co oferowac lepszy produkt, jesli miliony zarabia sie na starej,
    dobrej WINDZIE.

    "LEPSZE jest wrogiem DOBREGO".
    To haslo tyczy sie rowniez ludzi.
    Mozesz byc najlepszym w pewnej grupie,
    ale aby dostac prace w firmie X musisz miec bardzo dobre przebicie lub
    nieslychane plecy.
    A w tej firmie X trwa rowniez walka o utrzymanie etatow.
    Czesto gorsi od Ciebie byli pierwsi i tak juz pozostanie. Bo oni w danej
    grupie i w danym czasie sie sprawdzaja.

    Krzysiek

  • 9. Data: 2002-03-14 08:41:08
    Od: "Praca" <h...@o...pl>

    Slavo wrote:

    > "Beny" <b...@a...de> wrote in message
    >
    > danke, Slavo aus Muenchen..... ;-)))

    Ale ich wszystkich tego no... porozzucalo...
    Niemcy widac wielki kraj... ;o)
    --
    Bsrgds

    Krzysiek Ingram, Muenchen

    "Smart Brains are very limited resources...
    Don't waste them, be GPL !"

  • 10. Data: 2002-03-14 21:36:03
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Thu, 14 Mar 2002 01:54:52 +0100, "Slavo" <s...@g...net> wrote:

    [ciach...]
    >ale 300 złoty? Limfo sorryy.... to jest kurewstwo... ja kończąc moje studia
    >w 1994 miałem relatywnie dużo więcej.... i głupie fuchy dawały jeszcze wiele
    >więcej..... za 300 zł możesz iść na piwo z kumplami i za resztę miesiąca
    >proszic mame o kasę? to jest chore!
    Jasne ze kurestwo, ale co poradzisz? Zeby siedzial w domu i pierdzial
    w stolek? Tak przynajmniej liznie cos w serwisie komorek i moze cos
    zarobi na fuchach.
    Dlatego uwazam ze to frycowe, trzeba zacisnac zeby i sie usmiechac
    (tylko nie za bardzo bo uznaja za idiote :-) ).

    pzdr
    Limfo