PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dobrowolne ubezpieczenie pracownika

  • 1. Data: 2006-02-28 11:12:03
    Temat: Dobrowolne ubezpieczenie pracownika
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    Co miesiąc płace ok 50 zł na tzw dobrowolne dodatkowe ubezpieczenie
    pracownika. Ponieważ zarabiam tylko 1000 zł i musze utrzymać z tego
    również żonę (dziecko w drodze) taki wydatek dla mnie nie jest małą kwotą.
    Pracodawca wciska mi że to jest taki obowiązak i że będę miał z tego
    dodatkowe korzysći (zwrot za szpital i takie tam...)
    Czy jest to jakiś ustawowy obowiązek czy tylko wygoda pracodawcy żeby
    mieć spokojną głowę w razie jakigoś nieszczęścia i żeby od niego nie
    wymagać odszkodowań. Pracuje przy komoputerze w drukarni.
    Mam umowe o prace i opłacane wszystkie składki. Przy kredycie
    hipotecznym musiałem się też ubezpieczyc na życie.
    Kurde troche dużo tych ubezpieczeń. jakbym zarabiał średnią krajowa to
    by było co innego.

    Pozdrawiam
    zch

  • 2. Data: 2006-02-28 11:54:45
    Temat: Re: Dobrowolne ubezpieczenie pracownika
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "zch28" <z...@u...pl> napisał

> [...]
    > Pracodawca wciska mi że to jest taki obowiązak i że będę miał z tego
    > dodatkowe korzysći (zwrot za szpital i takie tam...)

    Nie jest to żaden obowiązek, ale często towarzystwa ubezpieczeniowe
    wymagają, by grupowemu ubezpieczeniu pracowniczemu
    podlegały_wszystkie_zatrudnione w firmie osoby. Być może tak jest w Twoim
    przypadku. Oczywiście pracodawca nie może Cię do niczego zmusić, a jeśli
    reszta pracowników chce się ubezpieczyć (oprócz Ciebie), to powinien znaleźć
    takie towarzystwo, by możliwe było ubezpieczenie tylko części pracowników.

    PozdrawiaM

  • 3. Data: 2006-02-28 12:27:52
    Od: cwingiel <c...@w...pl>

    Nixe napisał(a):
    > "zch28" <z...@u...pl> napisał

    Jak masz dziecko w drodze to nie rezygnuj z ubezpieczenie bo bedziesz
    mial kase z tego.

  • 4. Data: 2006-03-01 22:02:31
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    cwingiel napisał(a):

    > Jak masz dziecko w drodze to nie rezygnuj z ubezpieczenie bo bedziesz
    > mial kase z tego.
    Oczywiscie że zrezygnuję po wybraniu stosownych świadczeń z
    ubezpieczenia. Pewnie i tak będę na tym w plecy :-)

    zch