PracaGrupypl.praca.dyskusjeDobrowolne ubezpieczenie pracownika › Re: Dobrowolne ubezpieczenie pracownika
    From: "Nixe" <n...@f...peel>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dobrowolne ubezpieczenie pracownika
    Date: Tue, 28 Feb 2006 12:54:45 +0100

    "zch28" <z...@u...pl> napisał

    > Co miesiąc płace ok 50 zł na tzw dobrowolne dodatkowe ubezpieczenie
    > pracownika. Ponieważ zarabiam tylko 1000 zł i musze utrzymać z tego
    > również żonę (dziecko w drodze) taki wydatek dla mnie nie jest małą kwotą.
    > Pracodawca wciska mi że to jest taki obowiązak i że będę miał z tego
    > dodatkowe korzysći (zwrot za szpital i takie tam...)
    > Czy jest to jakiś ustawowy obowiązek

    Nie jest to żaden obowiązek, ale często towarzystwa ubezpieczeniowe
    wymagają, by grupowemu ubezpieczeniu pracowniczemu
    podlegały_wszystkie_zatrudnione w firmie osoby. Być może tak jest w Twoim
    przypadku. Oczywiście pracodawca nie może Cię do niczego zmusić, a jeśli
    reszta pracowników chce się ubezpieczyć (oprócz Ciebie), to powinien znaleźć
    takie towarzystwo, by możliwe było ubezpieczenie tylko części pracowników.

    PozdrawiaM