PracaGrupypl.praca.dyskusje › Do Pracodawcow- czy zwracacie uwage...

  • 1. Data: 2003-02-16 11:58:33
    Temat: Do Pracodawcow- czy zwracacie uwage...
    Od: "spawacz" <t...@p...fm>

    Witam wszystkich grupowiczow!
    Moje pytanie jest skierowane glownie do pracodawcow, acz pewnie nie tylko
    oni beda mogli mi doradzic. Pytanie jest takie: czy zatrudniajac nowego
    pracownika zwracacie uwage na to ze ukonczyl dwie uczelnie??? w moim wypadku
    bylaby to telekomunikacja + ekonometria. Zastanawiam sie wlasnie nad
    podjeciem tego drugiego fakultetu i dlatego przyszlo mi do glowy zapytac czy
    bedzie to mialo jakies znaczenie gdy bede szukal pracy. Pozostawiam na boku
    kwestie umiejetnosci, doswiadczenia itd, w tym poscie pytam tylko o to czy
    uoknczenie dodatkowego kierunku cos daje (w aspekcie poszukiwania pracy).
    Dziekuje za konkretne odpowiedzi
    pozdrawiam
    tomek

  • 2. Data: 2003-02-16 12:18:12
    Temat: Re: Do Pracodawcow- czy zwracacie uwage...
    Od: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_.pl>

    spawacz wrote:
> [...]
    > uoknczenie dodatkowego kierunku cos daje (w aspekcie poszukiwania pracy).

    Witaj.

    Kiedys myslalem o pracowniku/wspolpracowniku, ale uwierz mi ciezko bylo
    znalezc odpowiednia osobe, nie ze wzgledu na wyksztalcenie, ale
    umiejetnosci i zainteresowania. Potem cos sie zmienilo i juz takiej
    osoby nie szukalem.
    Mam nadzieje, ze bedzie mnie kiedys jeszcze stac na zatrudnienie kogos :)

    Twoje pytanie jest bardzo ogolne, a odpowiedz zalezy tylko i wylacznie
    od pracodawcy, ktory bedzie Ciebie zatrudnial oraz od Ciebie samego.
    Niektorym wystarczy pracownik z podstawowka, a niektorym to i doktorat
    za malo. Generalnie zawsze liczyly sie umiejetnosci i papier oraz
    znajomosci i jezyki.
    Telekomunikacja i ekonometria to dwie bardzo dobre specjalnosci, ale
    tylko od Ciebie zalezy jak je wykorzystasz. Czy to beda studia, czy
    studium, czy tytuly uczelniane czy tylko ukonczone kursy - pamietaj
    zalezy to od Ciebie, co bedzie robil w zyciu, a i czasami od
    okolicznosci w jakich napotkasz przyszlego pracowdawce i jak sie
    bedziesz mu sprzedawal.

    Nigdy nic nie jest pewne, a teoria zdobywana na kursach i w szkolach
    zawsze Ci pomoze w zyciu zawodowym, w mniejszym lub wiekszym stopniu.

    Zycze Ci, abys uczyl sie tego co lubisz i znalazl potem ciekawa prace za
    ktora wyzywisz rodzine.

    Pozdroofki,
    Mackosa <mackosa@wp_NOSPAM_.pl>

    P.S. Kiedys slyszalem stwierdzenie:

    "z inzyniera zrobisz ekonomiste,
    z ekonomisty inzyniera raczej nie"

    i chyba dlatego powstaly specjalnosci typu inzynieria przedsiebiorczosci :)

  • 3. Data: 2003-02-16 20:02:59
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > uoknczenie dodatkowego kierunku cos daje (w aspekcie poszukiwania pracy).

    Jeżeli równolegle będziesz pracował to drugi fakultet na pewno się przyda.

    Tomek

  • 4. Data: 2003-02-17 10:28:06
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    spawacz <t...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > uoknczenie dodatkowego kierunku cos daje (w aspekcie poszukiwania pracy).

    Pracodawce generalnie interesują twoje kwalifikacje i wykształcenie mające
    związek z wykonywaną pracą. Inne sprawy kompletnie go nie obchodzą.
    Pracodawca z rynku telekomunikacji ma w nosie twoje kwalifikacje dotyczące
    ekonometrii i odwrotnie.

    Natomiast bez wątpienia im więcej umiesz, tym lepiej. Dodatkowy
    fakultet "poszerza" rynek, gdzie możesz znaleźć pracę. Może trafisz na
    pracodawcę z rynku telekomunikacji, który akurat ma etat, gdzie jest
    potrzebna znajomośc ekonometrii i wtedy jesteś idealnym kandydatem.

  • 5. Data: 2003-02-17 11:11:01
    Od: "Adam" <a...@w...nospam.op.pl>

    Witam,
    Użytkownik " leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracodawcę z rynku telekomunikacji, który akurat ma etat, gdzie jest
    > potrzebna znajomośc ekonometrii i wtedy jesteś idealnym kandydatem.

    Wiesz, z tym to może być różnie. Gdybym ja był pracodawcą, pomyślałbym
    sobie: ten gość lubi się uczyć, czyli i tego czym się w firmie zajmujemy się
    nauczy. Poza tym widząc, że ukończył ekonometrię, to chyba zna się choć
    trochę na statystyce, a ja w firmi potrzebuję kogoś kto będzie wspomagał
    tworzenie analiz statystycznych obciążenia poszczególnych central
    telefonicznych. W takim wypadku mając do wyboru spośród trzech kandydatów:
    1. Tylko spec od telekomunikacji
    2. Spec od statystyki
    3. Gość co zna się na telekomunikacji i do tego zna podstawy statystyki
    To oczywiście wybrałbym tego trzeciego.
    Jasne, trochę to naciągane, ale myślę, że sens w tym jest...

    Pozdrawiam
    Adam