PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy żądaniedołączaniazdjęcia do CV jest legalne?

  • 11. Data: 2008-11-16 09:47:24
    Temat: Re: Czy zadanie dolaczania zdjecia do CV jest legalne?
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 16 Nov 2008 01:59:45 +0100, "Wolvier" <w...@p...fm>
    wrote:

    >Zaskarż a wygrasz.

    CO wygrasz?

    >W ogłoszeniu nawet nie wolno napisać np. "poszukiwana osoba z gr. inwalidzką
    >/ z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności" mały szczegół, a niektórzy
    >ludzie żyją z tego, ze zaskarżają ogłoszenia o pracy do sądu :D

    Konkrety podaj. Ktokolwiek kiedykolwiek coś wygrał? Ile?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 12. Data: 2008-11-16 10:30:55
    Od: sieciowy groszek <b...@g...com>

    > Konkrety podaj. Ktokolwiek kiedykolwiek coś wygrał? Ile?

    Kojarzę sprawę studenta (bodajże prawa) który zaskarżył firmę która nie
    chciała go przyjąć do pracy ponieważ nie był kobietą. Działo się to w
    tym albo w zeszłym roku. Ile? Bodajże miesięczną minimalną pensję w
    każdym razie gościu nie sądził się przede wszystkim o cash co o
    osiągnięcie precedensu.

  • 13. Data: 2008-11-16 10:35:27
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    sieciowy groszek napisał(a):

> [...]
    > tym albo w zeszłym roku. Ile? Bodajże miesięczną minimalną pensję w
    > każdym razie gościu nie sądził się przede wszystkim o cash co o

    Ale to inna sprawa - on zaskarzyl *decyzje* o odmowie przyjecia do pracy
    uzasadniona płcią - a nie tekst ogloszenia i zawarte tam wymogi...

    j.

    --
    Dziekuje Ci, Latajacy Potworze Spaghetti, za Darwina!
    http://ussburaque.org/search/label/FSM

  • 14. Data: 2008-11-16 13:47:57
    Od: "czoper" <c...@p...com>

    Użytkownik "Maciej Bojko" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > CO wygrasz?

    Grasz o staż! Do wzięcia posada ciecia czy innego parkingowego ;>

  • 15. Data: 2008-11-16 14:02:27
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > Konkrety podaj. Ktokolwiek kiedykolwiek coś wygrał? Ile?

    Ja kojarzę raptem 2 przypadki (w Polsce):

    1. Gość, który swego czasu wygrał odszkodowanie w wysokości chyba pensji
    minimalnej.

    2. Jakiś nawiedzony student prawa, co to zaskarżał po kolei różne firmy
    za różne rzeczy (związane głównie z prawem pracy) i czasem coś wygrywał
    (jak o tym czytałem kilka lat temu, to miał za sobą ok. 580 procesów
    albo spraw sądowych - nie jestem pewien, czego, ale może komuś się
    skojarzy i dopisze szczegóły).

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 16. Data: 2008-11-16 14:44:21
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 16 Nov 2008 15:02:27 +0100, Patryk Włos <a...@o...pl>
    wrote:

> [...]

    >(jak o tym czytałem kilka lat temu, to miał za sobą ok. 580 procesów
    >albo spraw sądowych - nie jestem pewien, czego, ale może komuś się

    Widzę, same krwiste konkrety. Ktoś, coś, kiedyś, za coś wygrał przed
    sądem jakieś odszkodowanie. Oczywiście nie wątpię, że ktoś, coś,
    kiedyś, za coś wygrał jakieś odszkodowanie, ale te wszystkie zaimki
    sprawiają, że wartość tych historii jest raczej anegdotyczna.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 17. Data: 2008-11-16 15:11:32
    Temat: Re: Czy ż?daniedoł?czaniazdjęcia do CV jest legalne?
    Od: "Baloo" <j...@o...eu>

    Maverick napisał(a):

    > Dobrze mu sie wydaje - tylko w PL nikt tego nie przestrzega.

    Jaki przepis mówi o tym, że jest to niedozwolone?

    > Do tego panuje opinia ze czasem nieprzeslanie zdjecia (nieumieszczenie
    > go w CV) zmniejsza twoja szanse na rozmowe o prace.

    Bo czasem zmniejsza. Wszystko zależy od rodzaju stanowiska.

  • 18. Data: 2008-11-16 17:15:54
    Temat: Re: Czy żądaniedołączaniazdjęcia do CV jest legalne?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gfktjj$5k4$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

    > Kodeks pracy w art. 22^1 określa jakich danych pracodawca ma _prawo_
    > żądać od kandydata ubiegającego się o pracę.
    > Nie ma tam wymienionego wizerunku.
    > Tyle, że nie ma żadnego przepisu penalizującego w jakikolwiek sensowny
    > sposób przekroczenie tych zasad.
    > Poza tym można nie żądać, lecz poprosić ("mile widziane oferty ze
    > zdjęciem").
    I jeszcze z linków zewnętrznych:
    http://www.ergo.edu.pl/prawo.php?sc=2&p=1&art_id=729
    http://42.pl/u/1h14

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2008-11-24 10:06:44
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    Maciej Bojko pisze:
> [...]
    > kiedyś, za coś wygrał jakieś odszkodowanie, ale te wszystkie zaimki
    > sprawiają, że wartość tych historii jest raczej anegdotyczna.

    Telefon do Radia Erewań:
    Czy to prawda, że w Moskwie na Placu Czerwonym rozdają samochody?
    - Oczywiście, prawda. Tylko nie w Moskwie, a w Leningradzie, nie
    na Placu Czerwonym tylko na ulicy Rewolucji, nie samochody tylko
    rowery i nie rozdają tylko kradną.

    Ryszard Wieczorek

  • 20. Data: 2008-12-01 22:07:15
    Od: b...@b...pl

    Rychu wrote:

> [...]

    Stary temat, ale przypadkiem natrafiłem na coś takiego:

    Obowiązuje znowelizowane rozporządzenie ministra pracy i polityki społecznej
    (DzU nr 125, poz. 869) z 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia
    przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy
    oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (DzU nr 62, poz. 286).

    Dla kandydatów najważniejsze zmiany w nowelizacji polegają na tym, że do
    kwestionariusza osobowego nie muszą już dołączać fotografii, a załącznik
    nr_1 określa pomocniczy wzór kwestionariusza osobowego dla osoby
    ubiegającej się o zatrudnienie, czyli co może żądać potencjalny pracodawca.
    Oczywiście jest jeszcze art. 22§ 1 k.p. i rozporządzenia ministra pracy i
    polityki socjalnej z 28 maja 1996 r. oraz podawanie numeru PESEL czy NIP
    dla celów podatkowych.