PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy żądaniedołączaniazdjęcia do CV jest legalne?

  • 1. Data: 2008-11-14 21:08:29
    Temat: Czy żądaniedołączaniazdjęcia do CV jest legalne?
    Od: "Wojciech Czaplinski" <t...@o...pl>

    Witam,

    Jedna z firm pośrednictwa życzy sobie nadsyłania CV ze zdjęciem. Czy dobrze mi
    się wydaje, że takie żądanie jest w Polsce nielegalne?

    pozdrawiam,
    Tarantoga

  • 2. Data: 2008-11-14 21:26:05
    Temat: Re: Czy ??daniedo??czaniazdjecia do CV jest legalne?
    Od: arek <klamm@[lubududbu]op.pl>

    > Jedna z firm pośrednictwa życzy sobie nadsyłania CV ze zdjęciem. Czy
    > dobrze mi
    > się wydaje, że takie żądanie jest w Polsce nielegalne?

    A jak maja sprawdzic czy nie nalezysz do jakiejs mniejszosci? Maja w
    ciemno Cie zaprosic na rozmowe w ciemno, tylko na podstawie twoich
    kwalifikacji?
    Nielegalne? Moze tak bedzie, ale chyba nie za mojego zycia zawodowego.

    Pozdr

  • 3. Data: 2008-11-14 22:20:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:32e5.000001d1.491de8cd@newsgate.onet.pl Wojciech
    Czaplinski <t...@o...pl> pisze:

    > Jedna z firm pośrednictwa życzy sobie nadsyłania CV ze zdjęciem. Czy
    > dobrze mi się wydaje, że takie żądanie jest w Polsce nielegalne?
    Kodeks pracy w art. 22^1 określa jakich danych pracodawca ma _prawo_ żądać
    od kandydata ubiegającego się o pracę.
    Nie ma tam wymienionego wizerunku.
    Tyle, że nie ma żadnego przepisu penalizującego w jakikolwiek sensowny
    sposób przekroczenie tych zasad.
    Poza tym można nie żądać, lecz poprosić ("mile widziane oferty ze
    zdjęciem").

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2008-11-15 08:37:39
    Temat: Re: Czy ż?daniedoł?czaniazdjęcia do CV jest legalne?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 14 Nov 2008 22:08:29 +0100, "Wojciech Czaplinski"
    <t...@o...pl> wrote:

    >Witam,
    >
    >Jedna z firm pośrednictwa życzy sobie nadsyłania CV ze zdjęciem. Czy dobrze mi
    >się wydaje, że takie żądanie jest w Polsce nielegalne?

    Źle Ci się wydaje.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 5. Data: 2008-11-15 10:57:47
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    Wojciech Czaplinski wrote:
    > Jedna z firm pośrednictwa życzy sobie nadsyłania CV ze zdjęciem. Czy dobrze mi
    > się wydaje, że takie żądanie jest w Polsce nielegalne?

    jest nielegalne w niektórych innych krajach, np UK. Przyjechałeś
    niedawno do Polski i jeszcze jesteś w szoku?

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 6. Data: 2008-11-15 12:03:15
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Źle Ci się wydaje.

    Dobrze mu sie wydaje - tylko w PL nikt tego nie przestrzega.

    Do tego panuje opinia ze czasem nieprzeslanie zdjecia (nieumieszczenie
    go w CV) zmniejsza twoja szanse na rozmowe o prace. Zdarzaja sie nawet
    ludzie, ktorzy wklejaja nie swoje zdjecia (tj ludzi ladniejszych) do CV :D

  • 7. Data: 2008-11-15 15:53:28
    Od: leszek <s...@g...pl>

    Facet w ciąży albo kobieta z brodą bez szans ?

  • 8. Data: 2008-11-16 00:59:45
    Od: "Wolvier" <w...@p...fm>

    Użytkownik "Maverick" <k...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:gfmds1$e4u$3@inews.gazeta.pl...

    > Dobrze mu sie wydaje - tylko w PL nikt tego nie przestrzega.

    Zaskarż a wygrasz.
    W ogłoszeniu nawet nie wolno napisać np. "poszukiwana osoba z gr. inwalidzką
    / z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności" mały szczegół, a niektórzy
    ludzie żyją z tego, ze zaskarżają ogłoszenia o pracy do sądu :D

  • 9. Data: 2008-11-16 06:29:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wolvier napisał(a):

> [...]
    > / z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności" mały szczegół, a niektórzy
    > ludzie żyją z tego, ze zaskarżają ogłoszenia o pracy do sądu :D

    W jakim sensie "ludzie żyją z tego" bo nie bardzo słyszałem, żeby janina
    nowak wygrała w takiej sprawie 1 mln złotych? ;)

    j.

    --
    Dziekuje Ci, Latajacy Potworze Spaghetti, za Darwina!
    http://ussburaque.org/search/label/FSM

  • 10. Data: 2008-11-16 06:45:11
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > W jakim sensie "ludzie żyją z tego" bo nie bardzo słyszałem, żeby janina
    > nowak wygrała w takiej sprawie 1 mln złotych? ;)

    Przedmówca nie miał na myśli Polski a amerykańskie filmy emitowane w pasmach
    o najniższej oglądalności.

    D.