PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o poufnosci

  • 1. Data: 2008-11-12 16:17:02
    Temat: umowa o poufnosci
    Od: umrzyk <u...@n...gazeta.pl>

    heja,
    wlasciwie jedno konkretne pytanie. czy w sytuacji, gdy firma nawiazujac
    wspolprace z inna firma i z dajac z tej okazji do podpisania swoim
    pracownikom wymagana przez kontrahenta umowe o poufnosci, moze zawrzec w
    tej umowie fraze typu:

    "umowa obowiazuje takze po rozwiazaniu stosunku pracy"

    pomijajac oczywista oczywistosc ze firma moze dac do podpisania wszystko
    co sie jej spodoba, jak prawnie wyglada mozliwosc wyegzekwowania umowy po
    rozwiazaniu stosunku pracy?

    u.

  • 2. Data: 2008-11-12 22:32:13
    Temat: Re: umowa o poufnosci
    Od: Smook <s...@a...pl>

    umrzyk pisze:

    > pomijajac oczywista oczywistosc ze firma moze dac do podpisania wszystko
    > co sie jej spodoba, jak prawnie wyglada mozliwosc wyegzekwowania umowy
    > po rozwiazaniu stosunku pracy?

    Ty MOŻESZ również podpisać to co firma Ci daje.... ale nie musisz.
    Coś za coś, jeśli firma coś takiego daje Ci do podpisania, to coś za to
    powinieneś dostać, bo sami z siebie nie mogą zabronić Ci pracy gdzie
    chcesz po tym jak już skończyliście współpracę.

    Inna sprawa, to możliwe, że f-my między sobą zawierają umowę o zakazie
    zatrudniania pracowników drugiej strony, ale o Tym już nie musisz
    wiedzieć.

    Natomiast jeśli dają Ci umowę o poufności jeśli masz już np. umowę o
    pracę, to zawsze możesz zapytać co z tego będziesz miał. Skoro potrzebują
    Twojego podpisu, to znaczy, że im to nie wisi.

    --
    Smook

  • 3. Data: 2008-11-20 22:05:35
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 12 Nov 2008 16:17:02 +0000 (UTC), umrzyk napisał(a):

    > "umowa obowiazuje takze po rozwiazaniu stosunku pracy"

    Prykładowo jeśli raz już przyjąłeś się do służby/pracy w służbach
    specjalnych, to dokońca życia obowiązuje cie zachowanie tajemnicy w
    zakresie tego czym się zajmowałeś i czym zajmowalisię inni.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Miłośnik kolejowej jazdy i przemijających Krajobrazów.

  • 4. Data: 2008-11-22 12:34:17
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    a co wy tam robicie? - nie mpogę powiedziec, tajemnica państwowa - acha,
    to ile wam płacą? - stówę od granatu i dwie od bombki

    jakże niesmiertelny tey