PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy warto mówic prawdę ?

  • 1. Data: 2005-06-21 08:25:21
    Temat: Czy warto mówic prawdę ?
    Od: "jaQbek" <j...@p...onet.pl>

    Dziś dowiedziałem się, że firma, w której pracuję od pół roku, zostaje
    zlikwidowana. Cała firma to było 3 wspólników + ja jako osoba zatrudniona na
    etacie. Przyczyną rozwiązania spółki jest to, że była to jedyna możliwość
    pozbycia się z niej jednego ze wspólników (dwóch wystąpiło, firma ulega
    likwidacji). Dalszą obsługą dotychczasowych klientów zainteresowany jest
    jeden z dotychczasowych właścicieli firmy, na własny rachunek, ale niestety
    nie planuje w najbliższym czasie nikogo zatrudniać. Czy składając papiery do
    nowej firmy jako przyczynę zmiany pracy podać powyższą, prawdziwą sytuację,
    czy lepiej napisac, że sam wystąpiłem przeczuwając złą sytuację w firmie
    itp? Rozmawiałem z kolegą, który zawsze w takich sytuacjach "ściemnia" i
    dobrze na tym wychodzi, ja jednak uważam, że lepiej mówić prawdę. Poradźcie,
    jak postąpić

    Pozdrawiam
    Jakub

  • 2. Data: 2005-06-21 08:35:31
    Temat: Re: Czy warto mówic prawdę ?
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela>

    tDnia Tue, 21 Jun 2005 10:25:21 +0200, jaQbek <j...@p...onet.pl>
    napisał:

    > Dziś dowiedziałem się, że firma, w której pracuję od pół roku, zostaje
    > zlikwidowana.

    (ciach)

    > Rozmawiałem z kolegą, który zawsze w takich sytuacjach "ściemnia" i
    > dobrze na tym wychodzi, ja jednak uważam, że lepiej mówić prawdę.
    > Poradźcie,
    > jak postąpić

    Oczywiście masz rację, że należy mówić prawdę.
    Kłamstwo jest na dłuższą metę męczące, ryzykowne i zazwyczaj zbędne.

    Bez żadnych szczegółów - "zakończenie działalności przez pracodawcę" albo
    "rozwiązanie spółki".

    --
    "Chwalmy układ za upór i trud | Chwalmy układ scalony
    Chwalmy układ za upór i trud | I alleluja śpiewajmy mu"

  • 3. Data: 2005-06-21 14:28:47
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    Pracodawca będzie wolał zatrudnić zwolnonego niż takiego któy sam odszedł.

    Pracodawca prywatny, a takich jest obecnie większość, też chce mieć stabilność
    zatrudnienia, nie tylko pracownik chce stabilności, jeśli oczywiści pracodawca
    w ogóle będzie płacił, a nie zatrudniał co miesiąc kogoś innego.
    Rekrutacja zajmuje czas, przy zmianie pracownika są ponoszone inne koszty,
    dlatego lepiej powiedzieć prawdę, ale krócej, bez wdawania się w szczegóły.

    Co innego w dużych firmach, w których osoba zatrudniająca nie ponosi kosztów
    rekrutacji i zmiany pracownika.
    Tam wybiorą pracownika, który sam się zwolnił, bo takiego z kolei łatwiej jest
    zwolnić, gdy się zmienią układy personalne, albo będzie 1000 innych powodów.

    stokrotka

  • 4. Data: 2005-06-21 14:59:16
    Od: "jaQbek" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    jest
    > zwolnić, gdy się zmienią układy personalne, albo będzie 1000 innych

    Nie rozumiem, co ma kwestia tego, jak pracownik opuscil poprzednią firmę do
    tego, jak łatwo go zwolnić ? Jakos nie widze związku

  • 5. Data: 2005-06-21 17:34:19
    Od: p...@o...pl

    > Nie rozumiem, co ma kwestia tego, jak pracownik opuscil poprzednią firmę do
    > tego, jak łatwo go zwolnić ? Jakos nie widze związku

    Pracownik , który sam się zwolnił uważa, że ma perspektywę. Że znajdzie coś
    lepszego. Jest psychicznie silniejszy. Jeśli się go zwolni prawdopodobnie
    będzie próbował znaleźć nową pracę.

    Pracownik, którego zwolniono, jest nauczony czegoś innego.
    Myśli: pracowałem i mnie zwolnili, a więc nie warto szukać pracy.
    Skoro nie warto szukać pracy, to trzeba sie trzymać starej. To logiczne.

    Nie jestem ani kadrowcem, ani psychologiem.
    Nie będę się spierać, ale wydaje mi się , że tak jest.

  • 6. Data: 2005-06-22 08:24:24
    Od: "zirhan" <z...@o...pl>

    Użytkownik "jaQbek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > kosztów
    > jest
    > powodów.
    >>

    > Nie rozumiem, co ma kwestia tego, jak pracownik opuscil poprzedni? firmę
    > do
    > tego, jak łatwo go zwolnić ? Jakos nie widze zwi?zku

    Mi się wydaje, że takiemu pracownikowi wystarczy stworzyć odpowiednio złe
    warunki pracy (np. nieobjęcie podwyżką, zabranie premii) , a sam bez
    problemów poszuka sobie innego zjęcia. Nie będzie stwarzał innych problemów
    ani procesował się z firmą. Jednym słowem jest wygodniejszy dla kadr.
    Zirhan