PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiązanie spółki a okres wypowiedzenia i urlop

  • 1. Data: 2005-06-21 08:52:21
    Temat: Rozwiązanie spółki a okres wypowiedzenia i urlop
    Od: "jaQbek" <j...@p...onet.pl>

    Jestem zatrudniony w spółce, która z pewnych powodów w najbliższym czasie
    ulegnie rozwiązaniu. W firmie tej pracuję od początku roku, więc niepełne 6
    miesięcy i przysługują mi 2 tyg. wypowiedzenia. Jak wygląda kwestia tego
    wypowiedzenia, jeśli wspólnicy z dnia na dzien podejmą decyzję o likwidacji
    spółki ? W kodeksie pracy znalazłem tylko cos takiego:

    § 1. Jeżeli wypowiedzenie pracownikowi umowy o pracę zawartej na czas
    nieokreślony następuje z powodu ogłoszenia upadłości lub likwidacji
    pracodawcy albo z innych przyczyn niedotyczących pracowników, pracodawca
    może, w celu wcześniejszego rozwiązania umowy o pracę, skrócić okres
    trzymiesięcznego wypowiedzenia, najwyżej jednak do 1 miesiąca. W takim
    przypadku pracownikowi przysługuje odszkodowanie w wysokości wynagrodzenia
    za pozostałą część okresu wypowiedzenia.

    A co w przypadku krótszego okresu wypowiedzenia ? I co z niewykorzystanym
    urlopem ?

  • 2. Data: 2005-06-21 18:07:06
    Od: "gromax" <gromax@NOSPA_M.interia.pl>

    dwóch tygodni nie da się "skrócic do miesiąca". tzw. matematyka wyższa :) a
    oznacza to dokładnie tyle, że nie da się skrócić okresu krótszego niż
    trzymiesięcznego do jednego miesiąca przy zachowaniu wypłaty za pozostałe 2
    miesiące.

    a niewykorzystany urlop może być: wypłacony ekwiwalentem z ostatnim dniem
    zatrudnienia albo też nakazany do wykorzystania w okresie wypowiedzenia

    pzdr
    gro