PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy warto emigrowac?

  • 1. Data: 2002-06-24 20:59:09
    Temat: Czy warto emigrowac?
    Od: "NSX" <n...@a...waw.pl>

    Witam

    Chcialbym sie zapytac osob, ktore mialu podobny problem,
    lub rowniez nad nim rozmyslaja. Prosze rowniez o zdanie osoby,
    ktore juz pracuja poza granicami.

    Po ostatnich kilku wyjazdach, gdy mialem okazje ponownie
    przyjrzec sie normalnie wygladajacym krajom, gdzie mozna spokojnie
    zostawic auto z radiem bez strachu, ze zaraz nie bedzie szyby, gdzie
    wyjazd za miasto nie jest walka o przetrwanie na dziurawych drogach,
    gdzie brak jest dresiarstwa a klatki schodowe nie wygladaja jak zssyp,
    zaczalem rozmyslac nad wyjazdem z Polski na dluzej.

    Jestem informatykiem z dosc duzym doswiadczeniem przy sporych projektach,
    studia na ukonczeniu, dochody powyzej 10k.

    Jakie sa rzeczywiste mozliwe przychody oraz koszty zycia czlowieka z
    zewnatrz jakim
    jest przyjezdny w Polski w krajach UE, dla przykladu niech to beda Niemcy
    lub Austria. Wiadomo, ze zarobic mozna wiecej, wydatki jednak rowniez
    sa sporo wieksze.
    Czy informatyk na GreenCard nie jest jednak traktowany w firmie
    jako czlowiek do czarnej i gorszej roboty, zrobi co mu nakazano a za kilka
    lat i tak
    musi wyjechac?
    Czy standard zycia jest rzeczywiscie na tyle inny, ze zrekompensuje
    niedogodnosci
    zwiazane z przenosinami, a moze to wszystko to tylko wrazenie a w sumie zyje
    sie
    podobnie jak u nas?

    NSX

  • 2. Data: 2002-06-24 23:20:44
    Temat: Re: Czy warto emigrowac?
    Od: "WWTech" <w...@w...pl>

    Witam,

    "NSX" <n...@a...waw.pl> wrote in message news:af816u$qmp$1@news.onet.pl...
> [...]
    > niedogodnosci
    > zwiazane z przenosinami, a moze to wszystko to tylko wrazenie a w sumie

    Przylaczam sie do pytania. Sytuacja podobna jw, z tym ze: prowadze
    dzialanosc tutaj, i nie mam zamiaru z niej rezygnowac. Raczej nie widze
    potrzeby / checi zatrudniania sie dodatkowo w jakiejs tamtejszej firmie.
    Oczywiscie zamierzalbym zaczac pozyskiwac klientow rowniez w nowym miejscu
    zamieszkania. Jak wyglada kwestia zamieszkiwania w innym kraju (na 80%
    Niemcy, 19% Holadnia) i jednoczesnego zdalnego prowadzenia firmy
    (dzialalnosc gospodarcza, nie spolka) w innym?

    Pzdr, WWTK

  • 3. Data: 2002-06-25 05:35:51
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Widze, ze obaj macie nienajgorszy standard i szukacie polepszenia nie bedac w
    sytuacji przymusowej, nie planujac powrotu po "dorobieniu" i myslac wylacznie
    kategoriami egocenytrycznymi. Macie racje. Wyjezdzajcie. Tylko pamietajcie,
    zeby ostatni zgasil swiatlo.

    Krzysztof
    z pokolenia emigracji lat 80-ych

  • 4. Data: 2002-06-25 06:28:29
    Od: "Chudy" <c...@w...pl>

    <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    wylacznie
    > kategoriami egocenytrycznymi. Macie racje. Wyjezdzajcie. Tylko

    Piszesz nie na temat. Ludzie proszą o kilka praktycznych rad, a Ty próbujesz
    ich obrazić. Myślę, że powinieneś pisywać raczej na pl.soc.polityka.
    Ale jeśli już zacząłeś, to i ja dorzucę kilka słów od siebie. Rozumiem, że
    jako ten z "pokolenia emigracji lat 80-ych" czujesz się lepszy od tych,
    którzy wyjeżdżają dzisiaj. Czemu? Żyli w komunie ludzie, którym władza
    proponowała emigrację a oni woleli zostać w Polsce i robić coś dla niej,
    emigracja wcale nie była niczym chwalebnym. Czemu więc czepiasz się ludzi,
    którzy chcą wyjechać teraz? Bo "nie są w sytuacji przymusowej"? Tym lepiej,
    nie będą za granicą żebrakami, chcą tam pracować w dobrych firmach lub
    prowadzić własne. Dlaczego sądzisz, że "nie planują powrotu"? Podali warunki
    brzegowe, kiedy uznają Polskę za normalny kraj, wtedy zapewne wrócą.

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 5. Data: 2002-06-25 07:11:47
    Od: "kerberos" <kerberos(USUN)@poczta.fm>

> [...]
    > studia na ukonczeniu, dochody powyzej 10k.
    >
    > Jakie sa rzeczywiste mozliwe przychody oraz koszty zycia czlowieka z

    Przychody moga byc wieksze, jednak najczesciej sa na takim poziomie jaki
    wymieniles, czyli
    w przeliczenieu jakies 10k PLN miesiecznie

> [...]
    > Czy informatyk na GreenCard nie jest jednak traktowany w firmie
    > jako czlowiek do czarnej i gorszej roboty, zrobi co mu nakazano a za kilka

    Nie, nikt tak mnie nigdy nie traktowal. (moje wrazenie)

> [...]
    > niedogodnosci
    > zwiazane z przenosinami, a moze to wszystko to tylko wrazenie a w sumie

    zyje sie podobnie, tylko spokojniej, bezpieczniej i stabilniej, poza tym
    trzeba tak samo jak w Polsce jesc, spac i pracowac

    Pozdr.

  • 6. Data: 2002-06-25 07:33:14
    Od: <c...@p...onet.pl>

    > Przychody moga byc wieksze, jednak najczesciej sa na takim poziomie jaki
    > wymieniles, czyli
    > w przeliczenieu jakies 10k PLN miesiecznie

    dolaczam sie do tego, przychody 10K, sa przecietnym zarobkiem informatyka
    (rowniez po studiach i z duza, 15 letnia praktyka, doskonala znajomoscia
    jezyka). Mozna dostac wiecej, ale , aby zdobyc tego typu posade trzeba miec
    albo wybitne kwalifikacje, albo znajomosci, albo duze szczescie. W tej chwili
    jest lekki kryzys gospodaczy (wlasnie wychodzimy z dolku) i w zwiazku z tym
    zdobycie jakiekolwiej pracy, takze w branzy informatycznej jest utrudnione.

    > Nie, nikt tak mnie nigdy nie traktowal. (moje wrazenie)

    mysle, ze to zalezy od kilku czynnikow:
    - znajomosci fachu i jezyka
    - klimatu w pracy (groza zwolnie czy nie)
    - osobistej prezentacji i zachowania

    > zyje
    >
    > zyje sie podobnie, tylko spokojniej, bezpieczniej i stabilniej, poza tym
    > trzeba tak samo jak w Polsce jesc, spac i pracowac

    zyje sie bezpieczniej ale tez inaczej, glownym zajeciem jest pogon za
    pieniadzem.

  • 7. Data: 2002-06-25 07:44:14
    Od: "kerberos" <kerberos(USUN)@poczta.fm>

    > zyje sie bezpieczniej ale tez inaczej, glownym zajeciem jest pogon za
    > pieniadzem.

    Zgadzam sie, moi wspolpracownicy (niemieccy) maja to do siebie ze zbieraja
    te pieniadze, jakby
    od tego zalezalo ich zycie. Natomiast reszta zagranicznych kolegow cieszy
    sie bawi i wydaje na piwo ;)

  • 8. Data: 2002-06-25 07:54:34
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > prowadzić własne. Dlaczego sądzisz, że "nie planują powrotu"? Podali warunki
    > brzegowe, kiedy uznają Polskę za normalny kraj, wtedy zapewne wrócą.

    Nie czepiam sie. Zwlaszcza autor 2-o posta w sumie nie pisze o "pelnym
    wyjezdzie". Natomiast pisze o sobie jako o pokoleniu emigracyjnym, poniewaz
    wiekszosc moich znajomych wyjechala ....i nie wrocila. Niestety uwazam , i to
    jako raczej beznamietne stwierdzenie faktu, ze jesli ktos zdobedzie
    stabilizacje w kraju o wyzszym standardzie, to juz raczej tam zostanie. A
    poniewaz dotyczy to jednostek akurat najinteligentniejszych, rzutkich
    itp...jest to strata dla kraju...i to nie z ich winy tylko ukladow ktore to
    wywoluja. i to wywoluje moje rozgoryczenie

    Podane warunki brzegowe osiagniemy ..moze...za 10-20 lat....w tym czasie dzieci
    obecnej emigracji nie beda juz Polakami, tylko obywatelami kraju rodzinnego.

    Odpowiedz na tytulowe zapytanie posta przewodniego:"Z punktu widzenia jednostki
    emigrujacej warto emigrowac".

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 9. Data: 2002-06-25 08:34:36
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <af816u$qmp$1@news.onet.pl> NSX napisał(a):
> [...]
    >
    > Jestem informatykiem z dosc duzym doswiadczeniem przy sporych projektach,
    > studia na ukonczeniu, dochody powyzej 10k.

    Mnie się wydaje, że przy takiej pozycji zawodowej lepiej zostać w PL, chyba, że
    zaoferują Ci super pracę. Pamiętaj, że tutaj będziesz się piął w górę - na zachodzie
    poza jednostkami wybitnymi kariera dla imigrantów zatrzymuje się w większości
    przypadków na pewnym etapie - jeśli Cię to zadowala i jesteś gotowy zamienić
    śmierdzące klatki na perspektywę zatrzymania się w rozwoju zawodowym - to wyjeżdżaj.
    Pamiętaj jednak, że tutaj niedługo może będzie Cię stać na własny dom, co zasadniczo
    powoduje inne spojrzenie na świat i otoczenie...
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 10. Data: 2002-06-25 08:51:10
    Od: <c...@p...onet.pl>

    > Pamiętaj jednak, że tutaj niedługo może będzie Cię stać na własny dom, co
    zasadniczo
    > powoduje inne spojrzenie na świat i otoczenie...
    > --

    zgadza sie, a w Niemczech czy Austrii bedzie Cie stac na conajwyzej na wynajete
    mieszkanie, oczywiscie w bloku o schludnej klatce schodowej i otoczeniu ....