PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy warto emigrowac? › Re: Czy warto emigrowac?
    From: "Chudy" <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy warto emigrowac?
    Date: Tue, 25 Jun 2002 08:28:29 +0200

    <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:718b.00004fff.3d180136@newsgate.onet.pl...
    > Widze, ze obaj macie nienajgorszy standard i szukacie polepszenia nie
    bedac w
    > sytuacji przymusowej, nie planujac powrotu po "dorobieniu" i myslac
    wylacznie
    > kategoriami egocenytrycznymi. Macie racje. Wyjezdzajcie. Tylko
    pamietajcie,
    > zeby ostatni zgasil swiatlo.
    >

    > Krzysztof
    > z pokolenia emigracji lat 80-ych

    Piszesz nie na temat. Ludzie proszą o kilka praktycznych rad, a Ty próbujesz
    ich obrazić. Myślę, że powinieneś pisywać raczej na pl.soc.polityka.
    Ale jeśli już zacząłeś, to i ja dorzucę kilka słów od siebie. Rozumiem, że
    jako ten z "pokolenia emigracji lat 80-ych" czujesz się lepszy od tych,
    którzy wyjeżdżają dzisiaj. Czemu? Żyli w komunie ludzie, którym władza
    proponowała emigrację a oni woleli zostać w Polsce i robić coś dla niej,
    emigracja wcale nie była niczym chwalebnym. Czemu więc czepiasz się ludzi,
    którzy chcą wyjechać teraz? Bo "nie są w sytuacji przymusowej"? Tym lepiej,
    nie będą za granicą żebrakami, chcą tam pracować w dobrych firmach lub
    prowadzić własne. Dlaczego sądzisz, że "nie planują powrotu"? Podali warunki
    brzegowe, kiedy uznają Polskę za normalny kraj, wtedy zapewne wrócą.

    Pozdrawiam
    Mariusz