PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy to prawda? › Re: Czy to prawda?
  • Data: 2003-12-21 19:53:56
    Temat: Re: Czy to prawda?
    Od: " Marek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    MC <m...@g...pl> napisał(a):

    > Coś się tak czepił tej nienawiści do PRL-u?
    Czy styropianowi politycy słynący z nienawiści do PRL-u i stale podsycający
    tą nienawiść u wyborców - mają jakikolwiek rozsądny i skuteczny program
    walki z bezrobociem? Chyba tylko swoim i swoich krewnych i znajomych!

    >Czy za PRL-u było lepiej?
    Biorąc pod uwagę temat tej grupy - ZDECYDOWANIE TAK!. Kto chciał mógł
    pracować i był pewien jutra. Trzeba było dopiero drastycznego przestępstwa
    przeciw interesom pracodawcy, żeby dostać dyscyplinarkę. Można oczywiście
    rzec, że pracownicy nadużywali swoich praw, ale ja akurat miałem zawsze
    wymagających kierowników i dyrektorów, którzy nie dopuszczali do zaniedbywania
    obowiązków przez pracowników.

    >Czy za rządów SLD, która trudno posadząc o nienawiść do PRL-u coś się
    >poprawiło?
    Oczywiście że tak! Przypominam, że cały czas obracam się w temacie praca!
    Do tej pory regułą jest to, że za rządów styropianowców bezrobocie gwałtownie
    rośnie, a za rządów SLD już drugi raz powoli spada.

    > Przecież oprócz błedów polityków, nie da sie ukryc, ze demokratycznie
    > (chociaż z dużym udziałem kiełbasy) wybranych, to właśnie PRL-owska
    > przeszłość jest współprzyczyną obecnej sytuacji.

    Problemem nie jest kiełbasa :), ale PRL-owska przeszłość góry partyjnej
    w SLD, bo styropianowcy mają pretekst do ataków personalnych.
    Obawiam się, że na zmianę pokoleń w lewicy jest niestety jeszcze trochę
    za wcześnie, ale obojętnie czy komuś się to podoba czy nie, rezultaty walki
    SLD z bezrobociem są zauważalne, czego nie można powiedzieć o rezultatach
    działalności styropianowców. Wygląda na to, że dla lewicy programem jest
    praca dla (prawie)wszystkich, a dla styropianowców praca dla nielicznych
    wybranych.

    > Zresztą jest to całkiem niepotrzebna cześć dość interesujacej diagnozy.

    Jeżeli niepotrzebna, to dlaczego styropianowcy uczynili z katastrofalnego
    bezrobocia sztandarowy sposób na reformę gospodarki - poza kretyńską
    prywatyzacją oczywiście. W Polsce polityka i praca są ze sobą niestety
    związane o wiele bardziej niż w wielu innych krajach.

    Marek