PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy to prawda? › Re: Czy to prawda?
  • Data: 2003-12-21 20:20:19
    Temat: Re: Czy to prawda?
    Od: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:aXmFb.1770$HR.4854@news.indigo.ie...
    > To teraz powiedz, czy gdybys mogl placic im na starcie mniej to placilbys?

    Na starcie? Tak.
    Teraz zaczyna dla mnie pracę dwójka studentów, którzy przez 2 miesiące
    dostaną bardzo symboliczne wynagrodzenie. Ale jeśli będą dobrzy to
    przynajmniej jedno z nich (lub mam nadzieję oboje, bo się trochę
    uzupełniają) dostaną chyba całkiem rozsądne pieniądze.
    Jeśli mogę nie podejmować ryzyka to go nie podejmuję. Dostaną więc dobre
    wynagrodzenie jeśli się sprawdzą. Jesli się nie sprawdzą ... cóż..

    > OK. Rozumiem, ze dajesz premie, by zrekompensowac im odpowiednio nizsze
    > standardowe wynagrodzenie, gdy obawy sprzed 3 miesiecy sie nie potwierdza.

    Nie, nie daję. Przynajmniej nie w tym sensie o jakim ty myślisz a więc w
    stosunku do zysku.
    Dlaczego uważasz, że powinienem?

    > Chodzi mi o to, czy pracodawca w dzisiejszych czasach ma "ludzka dusze".

    To zawsze, nie tylko w dzisiejszych czasach zależy tylko i wyłącznie od
    człowieka.

    > Zaraz ktos mnie wysmieje, ale dawanie jak najmniej (vide co napisales, ze
    > sprzataczce
    > placilbyc minimum minimorum) nie rodzi dobrego odruchu u pracownika, nie

    A gdzie napisałem to o minimum minimorum dla sprzątaczki?..
    Bo to jednak dla mnie nowość...

    > sprawia
    > ze pracuje dokladniej, wydajniej, ze traktuje prace jako przymus.

    To też zależy od człowieka.
    Znam faceta, który zarabiał ca 9 tysięcy. Firma straciła trochę rynku.
    zapraponowano pracownikom obniżkę o 20%. zostało to przyjęte. Od tego czasu
    facet stwierdził, że on firmę pierdoli i za grosze pracował nie będzie.
    Zamiast pracować opierdalał się więc ile wlezie..
    Tak więc to nie do końca zależy od wysokości pensji...

    > Rozwazam czysto teoretycznie, mamy w koncu place minimalna i system
    > premiowania.
    > Ale czy oferta 800zl brutto + premia nie konczy sie tylko tym pierwszym
    > skladnikiem,
    > niezaleznie od tego jak stara sie pracownik?

    Jak wyżej - to zależy już tylko od ludzi - pracodawcy i pracownika.

    > Wreszcie odnosnie tej sprzataczki w nawiazaniu do mojego pierwszego postu:
    > dlaczego jej praca zasluguje tylko na wynagrodzenie na poziomie wegetacji?

    Nie widzę nigdzie mojego zdania o tym, że sprzątaczka ma zarabiać jedynie na
    poziomie wegetacji.
    Napisałem za to, że ci, którzy nie potrafią się przystosować powinni
    otrzymywać tylko tyle, by wegetować.
    A bycie sprzątaczką ("dobrą sprzątaczką" choć dla niektórych będzie to
    głupio brzmieć) to nie jest wcale małe wyzwanie.

    Pzdr
    Brodek