PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy to prawda? › Re: Czy to prawda?
  • Data: 2003-12-21 21:12:29
    Temat: Re: Czy to prawda?
    Od: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bs51fl$rme$1@inews.gazeta.pl...
    > Czy wśród pracodawców jest bezrobocie? Czy pracodwcy są masowo zwalniani?
    > Czy pracodawcy muszą znosić upokorzenia przy staniu się o pracę?
    > Czy pracodawcy pracują coraz częściej za darmo lub całe miesiące proszą
    > i czekają na pensje zapisane w umowie? Itp. itd.

    :-)))
    W tym samym tonie:
    Spłacają kredyty, które wydali między innymi na pensje dla wrednych
    pracowników...

    > Kobieta, która zaszła w ciąże powinna być ukarana zwolnieniem - ciekawa
    > teoria. A jaka prorodzinna. Co najmniej 3/4 pracowników nie stać na
    > samodzielne utrzymanie żony w ciąży - pensje są coraz niższe. Kobieta musi
    > być aż do rozwiązania w pracy lub na zwolnieniu w przypadku komplikacji.

    Niedawno była o tym dyskusja...
    Tam padło wiele argumentów wskazujących, że przywileje związane z ciążą
    obracają się przeciw kobietom. I kazdy następny przywilej będzie działał
    przeciw nim..

    > A co ma zrobić kobieta singiel, która zajdzie w ciążę? Kamień do szyi i
    > chlup??? Bez osłon socjalnych tylko krok do ustawowego uchwalenia

    Cóż. Pomijając gwałty reszta to własna decyzja lub głupota kobiety i
    mężczyzny. Nie widzę powodu, bym musiał za to płacić.

    > niewolnictwa. Mentalność polskiego pracodawcy jest inna niż mentalność
    > pracodawców w UE. Tak jak ludzi do pracy trzeba było zmusić przy pomocy

    Nie licz na to, że jest inna.

    > bezrobocia (tylko, że to bezrobocie wymknęło się spod kontroli),
    > tak polski pracodawca musi być zmuszany przepisami do chociaż resztek
    > poszanowania praw pracownika.

    To nie prawda.
    W wielu przypadkach z poszanowaniem praw byłoby znacznie lepiej, gdyby KP
    nie groził pracodawcy wyrokiem.

    > Jakoś nie zauważyłem zmian w przepisach na korzyść pracownika. Może coś
    > przeoczyłem, ale i tak większość zmian jest na korzyść pracodawcy,
    > a bezrobocie i tak nie maleje znacząco.

    Ot, choćby urlop na żądanie..
    Post factum mogę dowiedzieć się, że kogoś nie będzie. OK, jest super i dla
    pracownika.
    Za to u wielu pracodawców jak ktoś te 4 dni wykorzysta i nie będzie miał po
    temu rozsądnych powodów to straci robotę. Ponieważ tych 4 dni nie mozna
    wykorzystać w innym trybie efekt jest taki, że faktycznie urlop skrócony
    został z 26 dni do 22..
    To jest pro-pracowniczy zapis i jego negatywny efekt na pracodawcy i
    automatycznie na pracowniku..

    I od tego jest sąd pracy.

    Pzdr
    Brodek